Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian taber lidt kraft ved absolut fuld gas
#1
Min Baotian Retro taber en smule kraft hvis jeg drejer gashåndtaget helt i bund. Hvis jeg derimod holder gashåndtaget sådan ca. en cm eller lidt mere fra fuld gas, så har den saft og kraft i sig.

Jeg har stillet luften, justeret ventilerne og renset karburatoren. Det hjap ikke Målløs

Den lille lyserøde ledning er faldet ud af CDI`en... og der er ikke andre forhindringer ved scootere i Sverige. Sætter jeg den i igen: Ingen problemer ved fuld gas.

Jeg plages lidt af tanken om, at det måske ville afhjælpe problemet med nogle andre dysser? Eller er det et helt tredie sted den er gal?

Vh Smil
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(18-02-2011, 13:07)Westenkaer Skrev: Min Baotian Retro taber en smule kraft hvis jeg drejer gashåndtaget helt i bund. Hvis jeg derimod holder gashåndtaget sådan ca. en cm eller lidt mere fra fuld gas, så har den saft og kraft i sig.

Jeg har stillet luften, justeret ventilerne og renset karburatoren. Det hjap ikke Målløs

Den lille lyserøde ledning er faldet ud af CDI`en... og der er ikke andre forhindringer ved scootere i Sverige. Sætter jeg den i igen: Ingen problemer ved fuld gas.

Jeg plages lidt af tanken om, at det måske ville afhjælpe problemet med nogle andre dysser? Eller er det et helt tredie sted den er gal?

Vh Smil

Blandingsskruen er ikke til megen nytte, når vi taler om fuld gas. Her er det kun hoveddysen, der tæller Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Nej det er helt almindeligt, det gjorde min også. Så lærte jeg at kolde den fra helt i bund håndtag.
Jeg har en teori om at det er fordi den ikke kan "æde" mere benzin , men det er blåt en teori.
Det er ikke skadeligt.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#4
Din 4-takter har flest nm ved ca. halv gas, det er meget normalt for 4takt scootere Grin
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#5
(18-02-2011, 15:04)ksj-rdo Skrev: Din 4-takter har flest nm ved ca. halv gas, det er meget normalt for 4takt scootere Grin


Målløs
Hvad mener du med, at en firtakter har størst drejningsmoment ved halv gas, og hvordan, skulle det adskille to- og firtaktere?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Takker!

Tror jeg må prøve at eksperimentere lidt med de dysser.

Påvirker de brændstofforbruget nævneværdigt? Den bruger ikke meget, men lidt ekstra spark uden den store nedtur i forbruget Griner

Her i vintertiden kører den 37,7km/l uden den lyserøde kælling, lidt mere med. Jeg kører langture: 170km 3x om ugen - primært landevej.

- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#7
Hvor stor er din hoveddysse ? (79)

Jeg har haft ligende problem men efter jeg satte en 88 dysse i kører den som en drøm. tager fuld gas !
Kubuntu 10.10 64 Bit
Svar
#8
Det ved jeg faktisk ikke Rullende øjne

Det er en Q12 motor. Jeg skal søge at hitte ud af det....
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#9
Problemet løst.

Ja - det er jo nærmest pinligt.... Flov
Jeg havde som sagt gået ALT igennem. Troede jeg da. Undtagen det mest SIMPLE: Rens filteret!

Det fik en god hovedrengøring - og vupti: Så hakkede den ikke mere ved fuld gas.

Den er vel druknet lidt i benzin ved max gas.
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-02-2011, 15:13)kragen Skrev: Målløs
Hvad mener du med, at en firtakter har størst drejningsmoment ved halv gas, og hvordan, skulle det adskille to- og firtaktere?

Fordi jeg på min gamle 4 takter havde RPM måler, og ved halv gas kørte den ved 6500 rpm, hvor den er oplyst til mest drejningsmoment på fact-sheetet, og det adskiller dem vel i, at en 2takter som regel ikke yder særlig godt ved lave omdrejninger Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar


Forum spring: