Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Kymco ”dør”, hvis jeg ikke pumper med gashåndtaget
#1
Hej, jeg er den lykkelige ejer af en Kymco Agility 50.Grin Men har mine problemer...Fortvivlet

Når jeg starter scooteren er tomgangen fin. Scooteren holder sig gang uden at trække.

Vrider jeg gasholdtaget rundt i en jævn bevægelse går scooteren øjeblikkeligt i stå. ”Pumper” jeg derimod med gashåndtaget kan jeg med besvær holde den i gang.

Når jeg holder ved et lyskryds og motoren er i tomgang har jeg det samme problem og det er selvom motoren er gennem-varm.

Jeg har skiftet benzin-filter, men hvad kan jeg ellers gøre?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg vil gætte på at din karburator nok skal justeres. Min SF2 gjorde det med at den kan pumpes igang tidligere. Det var åbenbart min autochoker der var brændt af, så det kunne også være det.[/align]
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
#3
Mange tak for svaret.

Er det noget jeg selv kan finde ud af at skifte? Jeg er kun fingerfærdig amatør.

Er det dyrt? Kender du hjemmesider med noget mere vejledning?

Svar
#4
Nu virker karburatoren på en totakter og en firtakter ikke helt på samme måde Blink med øjet . Totakteren kan klare, at suge benzin ind, alene ved vakuummet, der produceseres af stemplet. Det kan en lille encylindret firtakter af naturlige årsager ikke, men skal have hjælp, fra en vakuummembran i karburatoren, og evt. af en accelerationspumpe, der aktiveres af gashåndtaget. Benzinfilteret kan være beskidt. Prøv, at tage slangen af benzinfilteret, og hæld lidt benzin i slangen, og se, om det hjælper. Hvis det gør, og der ellers kommer benzin ud af benzinhanen, når du suger i vakuumslangen, skal filteret skiftes. Kommer der ikke benzin ud af hanen, når du suger, er hanen defekt. Mit gæt er dog, at det er membranen i karburatoren, der skal skiftes.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
(14-02-2011, 13:52)kragen Skrev: Nu virker karburatoren på en totakter og en firtakter ikke helt på samme måde Blink med øjet . Totakteren kan klare, at suge benzin ind, alene ved vakuummet, der produceseres af stemplet. Det kan en lille encylindret firtakter af naturlige årsager ikke, men skal have hjælp, fra en vakuummembran i karburatoren, og evt. af en accelerationspumpe, der aktiveres af gashåndtaget. Benzinfilteret kan være beskidt. Prøv, at tage slangen af benzinfilteret, og hæld lidt benzin i slangen, og se, om det hjælper. Hvis det gør, og der ellers kommer benzin ud af benzinhanen, når du suger i vakuumslangen, skal filteret skiftes. Kommer der ikke benzin ud af hanen, når du suger, er hanen defekt. Mit gæt er dog, at det er membranen i karburatoren, der skal skiftes.



Det er det jeg altid har sagt, hva Kragen ikke ved er ikk værd at vide Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-02-2011, 13:55)Søren26 Skrev: Det er det jeg altid har sagt, hva Kragen ikke ved er ikk værd at vide Smil

Hvad, fedter du for Blink med øjet . Vi har skam ikke glemt, at du skylder en dag med grillen i haven, når vi kommer forbi Fræk .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
(14-02-2011, 13:58)kragen Skrev: Hvad, fedter du for Blink med øjet . Vi har skam ikke glemt, at du skylder en dag med grillen i haven, når vi kommer forbi Fræk .


Det sku os gerne blive aktuelt til sommerSmil , syns bare det er liiiiiidt for kold lige pt Grin

Svar
#8
(14-02-2011, 13:52)kragen Skrev: Nu virker karburatoren på en totakter og en firtakter ikke helt på samme måde Blink med øjet . Totakteren kan klare, at suge benzin ind, alene ved vakuummet, der produceseres af stemplet. Det kan en lille encylindret firtakter af naturlige årsager ikke, men skal have hjælp, fra en vakuummembran i karburatoren, og evt. af en accelerationspumpe, der aktiveres af gashåndtaget. Benzinfilteret kan være beskidt. Prøv, at tage slangen af benzinfilteret, og hæld lidt benzin i slangen, og se, om det hjælper. Hvis det gør, og der ellers kommer benzin ud af benzinhanen, når du suger i vakuumslangen, skal filteret skiftes. Kommer der ikke benzin ud af hanen, når du suger, er hanen defekt. Mit gæt er dog, at det er membranen i karburatoren, der skal skiftes.

Jeg har udskiftet benzin-filteret. Det med membranen i karburatoren lyder lidt kompliceret. Puha.

Tak for hjælpen. Jeg tager tråden op ingen, når får lejlighed til igen at kigge på scooteren.
Svar
#9
Det der er galt er at motoren får en for mager benzin/luftblanding i mellemgas området, når du pumper med gashåndtaget vil accelerations-punpen give et par ekstra dråber benzin, herved bliver blandingen fed nok til at motoren kan køre et øjeblik på det..

Nu kunne det være godt at vide lidt mere om din scooter, alder km. mm. Eller om problemet pludseligt er opstådet, er det det er det nok membranens gummi der har fået en flænge eller er utæt, dette vil medfører at dens nål hele tiden vil være nede og begrænse benzintilførelsen fra strålerør.

Du skal ikke være bange for at tage toppen af karburatoren, hvis du ikke er udstyret med 10 tommelfingerer og ellers er patentlig og omhyggelig, vil det ikke give problemer. Ved samme lejlig kan du også prøve løfte nålen et hak. ( har ikke selv gjort det endnu, men gør det næste gang jeg skal rode med den, sidst nøjes jeg med at sætte en støre dysse i, nr. 82 men den er ikke helt perfekt endnu.

Dysser kan fås her: http://www.speedline.dk/da/scooter/dyses...-nk200-11/

Vil anbefale denne side, her er der gode billeder og forklaring på de forskellige dele på scooeren og deres virkemåde, virkelig en super side:
http://scootergrisen.dk/

karburator her:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er du sikker på, at Narakus dyser passer på en Kymco-karburator? Kymcoerne leveres nemlig med både Keihin- og Kymcokarburatorer, og dysegevindet i Kymcokarburatorerne, har ikke samme gevindstigning, som andre. Det har derfor hidtil, ikke været muligt, uden vold, at få andre dyser i, og Kymco leverer kun dysen i #80 (og #82 i Østrig). Jeg honer mine op, men det vil da kun være glædeligt, hvis man nu kan få nogle dyser, der passer til Kymco-gevindet Grin .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Min er med Kymco karburator, og ja, gevindet er fuldstændigt det samme, dvs. samme vinkel og stigning og 5 mm.
Historien om at Kymco har et andet gevind ved jeg ikke hvor stammer fra, men hvis man søger her:
http://www.speedline.dk/da/scooter/soeg/...lity/dyse/
er der jo rig mulighed for at få noget der måske ikke passer.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: