Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dax Dæk
#1
Hej

Min Kina Dax skal have nyt bagdæk. Kan man selv skifte det, så det bliver tæt, eller skal jeg putte 1 slange i?

Mvh.

Flagg

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(14-02-2011, 02:42)Flagg Skrev: Hej

Min Kina Dax skal have nyt bagdæk. Kan man selv skifte det, så det bliver tæt, eller skal jeg putte 1 slange i?

Mvh.

Flagg
Man må ikke putte slanger i slangeløse dæk Ond .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ja undskyld , hvis jeg spør' dumt:, Men hvad er problemet?

Jeg har sqi' min tvivl om det bliver tæt, uden den slange.

Mvh.

Flagg

Svar
#4
(14-02-2011, 21:30)Flagg Skrev: Ja undskyld , hvis jeg spør' dumt:, Men hvad er problemet?

Jeg har sqi' min tvivl om det bliver tæt, uden den slange.

Mvh.

Flagg

Problemet er, at der vil danne sig luftlommer mellem dæk og slange. Disse luftlommer, vil føles som buler i dækket, når man kører; men endnu værre, vil bla. varmen gøre, at disse luflommer ødelægger slange og dæk, og i værste fald, få slangen/dækket til at eksplodere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Okay

Tak for svaret, men hvis der ikke er andre problemer, så går jeg efter den gamle opskrift med både dæk og slange...

Mvh.

Flagg
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-02-2011, 23:09)Flagg Skrev: Okay

Tak for svaret, men hvis der ikke er andre problemer, så går jeg efter den gamle opskrift med både dæk og slange...

Mvh.

Flagg

Må jeg bare citere:

"Der er opsat standarder, som foreskriver, hvorledes dæk skal repareres.
Reparationer, som har indflydelse på et køretøjs sikkerhed, kan ikke
ansvarfraskrives, hvordan det er væsentligt at advare mod de to mest katastrofale
fejl, som kan begåes ved dækreparation. ILÆGNING AF SLANGE i et slangeløst
dæk strider mod gældende standarder, der udtrykker ”et slangeløst dæk skal
repareres, således det igen kan anvendes slangeløst”, ligesom ingen dækproducent
kan acceptere en slange anvendt til reparation af et slangeløst dæk. Ilægning af
slange i et slangeløst dæk kan forårsage dækeksplosion."
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Okay, du har styr på det Smil

Jeg køber 1 dæk, der er beregnet til slange, så sku det vel du?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4266...1689065936

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4902...1467453334

Mvh.

Flagg

Svar
#8
(14-02-2011, 23:51)Flagg Skrev: Okay, du har styr på det Smil

Jeg køber 1 dæk, der er beregnet til slange, så sku det vel du?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4266...1689065936

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4902...1467453334

Mvh.

Flagg

Er du sikker på, at det ikke er et slangløst dæk?

Et ukendt pakistanerdæk uden bløde skuldre til 150,-, er ikke lige noget, jeg ville sætte min lid til, en fugtig dag Fortvivlet . Jeg tvivler også stærkt på, at det er en silikatblanding, der berettiger benævnelsen "helårsdæk".

Dæk, er en af de få ting på en knallert, der ikke "bare skal du", men være ordentlige. De er den eneste livline, man har til asfalten, så det er det helt forkerte sted, at vælge den biligste/nemmeste løsning. Det er derfor helt uforståeligt, at folk uden at klynke, ofrer formuer på cylinderkit, karburatorer, og udstødninger, med fine navne, men ikke vil ofre de 3-400 kr., et ordentligt dæk koster Ond .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: