Søg Garagen Hej Gæst! Register

20 kml. Kan det passe
#1
Min Kymco Agility 30 som jeg købte i 2008 kører 20 kml. Kan det virkelig passe


Der er mange der skriver at deres kører 35-38 kml og sælgerf påstod også at den kunne komme op på 50 kml. Det vidste jeg nu godt var lidt for optimistisk. Så er der noget galt med min kymco, kan der gøres noget så den får et bedre brændstof økonomi.

/Allan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan ikke helt passe Griner

Har du lavet noget ved den?
For hvis den er tunet er det nok derfor.

Ellers ville jeg satse på for stor dyse eller et læk et sted.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#3
(10-02-2011, 21:33)allan Skrev: Min Kymco Agility 30 som jeg købte i 2008 kører 20 kml. Kan det virkelig passe


Der er mange der skriver at deres kører 35-38 kml og sælgerf påstod også at den kunne komme op på 50 kml. Det vidste jeg nu godt var lidt for optimistisk. Så er der noget galt med min kymco, kan der gøres noget så den får et bedre brændstof økonomi.

/Allan

Absolut ikke Ond .

Droslet til 30, skal den nemt holde 35-38 km/l, og med "glat" gliderør, passerer den de 50 på literen. Selv med 140+ kg på ryggen, og fuld gas, lå min Agilty på ture, ret konstant på 50-53 km/l. Så der er noget helt galt med din Agility. Selv min 125'er, ligger på 25-30 på literen. Først, må du tjekke, at dine ventiler stå på 0,08 mm, og ikke 0,04 eller 0,05, som der stadig står i nogle manualer. Så tjekker du, at luftfilteret er rent, og at luftslangen ikke er klemt af hjelmboksen. Herefter justerer du karburatoren. Udskiftning til glat gliderør, taler vi ikke om Blink med øjet . Hjælper det ikke, må du tjekke kompressionen. Hvordan, kører den ellers?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Min kører heller ikke længere, jeg har set at der er 2 slanger der ikke er tilsluttet, den ene ser ud til at komme fra kaburatoren (sort) og så en fra luftfilteret men en prop i (gennemsigtig), hvad er de til?
Svar
#5
samme her umiddelbart....
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ok, fandt ud af hvad den gennemsigtige slange er til, det er olie afløbet fra ventil udluftnings systemet, eller cirka der omkringSmil
Svar
#7
(10-02-2011, 23:09)DK11706 Skrev: Min kører heller ikke længere, jeg har set at der er 2 slanger der ikke er tilsluttet, den ene ser ud til at komme fra kaburatoren (sort) og så en fra luftfilteret men en prop i (gennemsigtig), hvad er de til?
Der sidder en overløbsslange på karburatoren, den skal hænge løst. Så sidder der en gennemsigtig slange under luftfilteret, med en prop i. Den samler vand fra luftfilterkassen, og kan tømmes, ved at fjerne proppen. I variodækslet foran, sidder der en stor sort slange, der også ender i ingenting under fodpladen. Det er friskluftindtaget til køling af vario og kobling.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Hmmm, 2 andre der har det samme km/l. Hvor nye er jeres Agility? Måske de har ændret noget på dem som har smadret benzinøkonomien på scooteren?

/Allan
Svar
#9
(10-02-2011, 22:54)kragen Skrev: Først, må du tjekke, at dine ventiler stå på 0,08 mm, og ikke 0,04 eller 0,05, som der stadig står i nogle manualer. Så tjekker du, at luftfilteret er rent, og at luftslangen ikke er klemt af hjelmboksen. Herefter justerer du karburatoren. Udskiftning til glat gliderør, taler vi ikke om Blink med øjet . Hjælper det ikke, må du tjekke kompressionen. Hvordan, kører den ellers?

Hej Kragen

Den kører fint nok. Hr kigget servicemanualen igennem, men er ikke sikker på at jeg er "teknisk" nok til at tjekke ventiler.

/alllan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Første reele km/l efter tankning, 26,8 km/l hvilket er ok, men ikke de tal som Kragen skriver om. Skal formentlig have stillet ventiler snart, mangler dog lige at finde et 0,8 mm søgerblad.
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
#11
(15-02-2011, 20:54)Lightman15 Skrev: Første reele km/l efter tankning, 26,8 km/l hvilket er ok, men ikke de tal som Kragen skriver om. Skal formentlig have stillet ventiler snart, mangler dog lige at finde et 0,8 mm søgerblad.

0,08mm Blink med øjet - og den sidder IKKE i sættet fra thansen. Jeg mener, DAX-shoppen har et sæt, med 0,08 mm, ellers har Louis.de (og jeg Blink med øjet ) et. Om afstanden er 0,08 mm eller 0,1 mm, gør dog ikke det store - bare den ikke er under de 0,08 mm. Har du tjekket, at dit luftfilter er rent, at luftslangen ikke er klemt af hjelmboksen, at din forbremse ikke "slæber", og at blandingsskruen står rigtigt? Med "30'er-skiven" i, skal forbruget ligge i 30'erne, og uden "skive", skal det ligge sidst i 40'erne, og/eller begyndelsen af 50'erne på langtur. Dine 26,8 km/l, er for lidt - det kan selv min 125'er klare, i livlig bytrafik.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12

Selv min MC med to cylinder og en 5 gange så stor motor kører betydeligt længe på literen, så, der er noget galt, det kan du være helt sikker på.

Ventilerne
Har nok ikke noget med benzinøkonomien at gøre (endnu) Men her er der ikke noget der hedder, formentligt snart, eller måske, de skal justeres efter de intervaller der står i brugermanualen. Bliver de ikke det kan det blive en dyr sag, hvor ventiler bliver brændte og utætte.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: