Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Kan man slet ikke få nogen Peugeot 125 (+) I Danmark ?
Det er dårligt så få 125 MC-Scooter der er at finde i Danmark ?
Hvad skyldes det ?
Ikke at jeg er utilfreds med min men det undre mig alligevel ..
På Peugeot Danske side findes ingen men på den franske side er der mange og helt ned
til 14.160 kr for en 125 cc.. Så det var jo værd at tænke over.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
08-03-2011, 12:30
(Dette opslag var sidst ændret: 08-03-2011, 12:30 af Runnerdude.)
(07-03-2011, 15:05)kinamanden Skrev: Kan man slet ikke få nogen Peugeot 125 (+) I Danmark ?
Det er dårligt så få 125 MC-Scooter der er at finde i Danmark ?
Hvad skyldes det ?
Ikke at jeg er utilfreds med min men det undre mig alligevel ..
På Peugeot Danske side findes ingen men på den franske side er der mange og helt ned
til 14.160 kr for en 125 cc.. Så det var jo værd at tænke over.
En af årsagerne er den mystiske nedre grænse for registreringsafgift på nye MC'er på 8900 kr - noget som ikke gælder for biler. Det ligner et skjult handelstilskud til Kina, for det betyder i praksis at alle de MC'er som koster under 8900 kr
ikke betaler registreringsafgift. Dermed bliver prisforskellen på de billigste og de lidt dyrere - og dermed afgiftspligtige - 125'ere uforholdsmæssingt stor, hvilket får kunderne til enten at købe en billig kineser eller gå op til en større maskine når man nu alligevel skal ned og snakke med banken. Hvis det ikke havde været for prisen på MC kørekortet ville dette sikkert også have gjort et gevaldigt indhug i knallert 45 markedet.
En anden årsag er det faktum, at Danmark endnu ikke tillader 16-årige at tage kørekort til 125 cc. Det gør man i en del andre lande og dette skaber et blomstrende marked for de små maskiner. Jeg ved ikke om Frankrig gør det, men det kunne jeg godt forestille mig.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(08-03-2011, 12:30)Runnerdude Skrev: [...]
En anden årsag er det faktum, at Danmark endnu ikke tillader 16-årige at tage kørekort til 125 cc. Det gør man i en del andre lande og dette skaber et blomstrende marked for de små maskiner. Jeg ved ikke om Frankrig gør det, men det kunne jeg godt forestille mig.
Det er nok hovedårsagen til, at de i det hele taget markedsføres. 16-årige kan ganske rigtigt tage kørekort til 125'ere i det meste af EU. Indtil de bliver 18, må de dog i f.eks. Tyskland ikke køre mere, end maks. 80 km/t, hvilket passer fint med 125/150 ccm. Når de har kørt uden "problemer" i to år, og er fyldt 18, kan de fjerne en evt. drosling, og køre, hvad dyret nu kan, eller skifte maskinen ud, med nummeret større (svarende til vores lille motorcykel), evt. med en drosling, som de med atter to år, og når de er 23, kan fjerne, og køre stor mc. BMW har modeller, der via en kontakt, kan skifte fra lille til stor mc. Ved at tage kørekort og begynde med en 125'er (eller 150'er i f.eks. Italien), som 16-årig, er de "klar" til de større maskiner, når de er 18 og 23 år, uden at skulle kæmpe sig igennem 2--årsperioderne igen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
(08-03-2011, 12:50)kragen Skrev: ...BMW har modeller, der via en kontakt, kan skifte fra lille til stor mc...
En besnærende tanke med sådan en "turbo-knap". Der er jo næsten noget Street Hawk over det...
Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Danske Politiker er dummere end alle andre .. suk
Tak
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(08-03-2011, 18:08)kinamanden Skrev: Danske Politiker er dummere end alle andre .. suk
Tak
Så må du ind i politik, så du kan få ændret på det
.
Ivecar plus 2023.