Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nummerplade på scooter er der nogen som er fave blind ???...
#1
Hey BS.

Jeg ser gang på gang når jeg enten tager min scooter eller bil at folk med gule nummerplader køre ude på vejen.

Hvad jeg ved af så er det ulovligt at køre på vejen på en 30 scooter ( gul nummerplade )

De folk er de faveblinde ??... Eller har de fuldstendig misforstået det med at har man plader på så må man godt ??...

En 45 scooter har hvid nummerplade og den må og skal køre på vejen.

For det er satans træls og ligge bag en som kun køre 30 km/t. altså kunne de i det mindste ikke bare gøre lidt ved deres scooter så de kan følge trafikken ??...

Og man tænker hver gang hvor i helvede er politiet henne ??...

Ja undskyld BS. men jeg måtte altså bare ud med mit brok sku ked af det lige skulle gå ud over jer.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nu vil jeg ikke lukke en specielt gruppe ind i en bås eller sådan noget, men det er vel dem som der ikke har taget knallertkørekort (altså 18+ årige) som du ser køre på vejen Smil.
Jeg ser tit "ældre" som der ikke ved en ski' om hvordan man skal køre på knallert... Så en mand på en Kymco idag, som der kørte på midten af et fodgængeroverfelt, selv om der var en cykelsti Målløs.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#3
Jeg gider ikke altid køre på cykelstierne hernede, og det skyldes alene det, at de er dårlige vedligeholdt og så af hensyn til min ryg. At det ikke er helt i overensstemmelse med loven, er så "bare" ærgeligt. Og når det så har regnet , så ligger der tit store søer/vandpytter på dem, og dem gider jeg så heller ikke at køre igennem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(08-02-2011, 23:55)Jes P Skrev: Nu vil jeg ikke lukke en specielt gruppe ind i en bås eller sådan noget, men det er vel dem som der ikke har taget knallertkørekort (altså 18+ årige) som du ser køre på vejen Smil.
Jeg ser tit "ældre" som der ikke ved en ski' om hvordan man skal køre på knallert... Så en mand på en Kymco idag, som der kørte på midten af et fodgængeroverfelt, selv om der var en cykelsti Målløs.

Jeg er "ældre", og kører også Kymco - både med og uden plade, og har heller ikke knallertbevis (der er ikke noget, der hedder knallertkørekort) Grin . Så jeg vil da lige spørge jer yngre, med knallertbevis, om I mener, at lille knallert altid skal køre på en cykelsti, hvis den forefindes Rullende øjne ? Svaret er nemlig nej Målløs . Hvorfor nu det?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
(09-02-2011, 00:19)kragen Skrev: Så jeg vil da lige spørge jer yngre, med knallertbevis, om I mener, at lille knallert altid skal køre på en cykelsti, hvis den forefindes Rullende øjne ? Svaret er nemlig nej Målløs . Hvorfor nu det?

Man møder da ind i mellem cykelstier, hvor skiltningen siger "knallert forbudt". I et sådant tilfælde ville det ikke være for smart at være stædig og holde sig til cykelstien Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(09-02-2011, 00:19)kragen Skrev: Jeg er "ældre", og kører også Kymco - både med og uden plade, og har heller ikke knallertbevis (der er ikke noget, der hedder knallertkørekort) Grin . Så jeg vil da lige spørge jer yngre, med knallertbevis, om I mener, at lille knallert altid skal køre på en cykelsti, hvis den forefindes Rullende øjne ? Svaret er nemlig nej Målløs . Hvorfor nu det?

Hej Kragen

Normalt forstår jeg alt hvad du skriver, men lige netop denne tråd, forstår jeg ikke, vil du være en guttermand at uddybe dig lidt. Blink med øjet

Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#7
(09-02-2011, 00:11)Jps Skrev: Jeg gider ikke altid køre på cykelstierne hernede, og det skyldes alene det, at de er dårlige vedligeholdt og så af hensyn til min ryg. At det ikke er helt i overensstemmelse med loven, er så "bare" ærgeligt. Og når det så har regnet , så ligger der tit store søer/vandpytter på dem, og dem gider jeg så heller ikke at køre igennem.


Sådan har jeg det aboslut osSmil ,og har fået politiet til at give mig ret
Svar
#8
Hvis jeg skal være ærlig, skifter jeg mellem at køre på cykelstier og vej. Det afhænger dels af trafikken, tidspunktet på dagen (sandsynligheden for at møde policen that is), og hvor travlt jeg har. På cykelstier, med mindre de er rimeligt brede, uden sideveje og andet skummelt, samt andre trafikanter, kører jeg altid lige i nærheden af de 30km/t. Skal det gå lidt kvikkere, må jeg ud mellem bilerne. Men så kører jeg altså heller ikke 30 mere Blink med øjet
Svar
#9
(09-02-2011, 00:37)Micras Skrev: Hej Kragen

Normalt forstår jeg alt hvad du skriver, men lige netop denne tråd, forstår jeg ikke, vil du være en guttermand at uddybe dig lidt. Blink med øjet

Jeg mener ganske simpelt, at det ikke er altid, man skal benytte cykelstien. Der er undtagelser i færdselsloven, så det behøver ikke, at have noget med "farveblindhed" at gøre, når en, på lille knallert - eller cykel, for den sags skyld - generer de kære billister, og får dem op i det røde felt Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(09-02-2011, 11:08)kragen Skrev: Jeg mener ganske simpelt, at det ikke er altid, man skal benytte cykelstien. Der er undtagelser i færdselsloven, så det behøver ikke, at have noget med "farveblindhed" at gøre, når en, på lille knallert - eller cykel, for den sags skyld - generer de kære billister, og får dem op i det røde felt Blink med øjet .

Men når man køre på knallert i Århus midtby når der er travlt, skal man holde sig til cykelstien Blink med øjet.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#11
(09-02-2011, 11:08)kragen Skrev: Jeg mener ganske simpelt, at det ikke er altid, man skal benytte cykelstien. Der er undtagelser i færdselsloven, så det behøver ikke, at have noget med "farveblindhed" at gøre, når en, på lille knallert - eller cykel, for den sags skyld - generer de kære billister, og får dem op i det røde felt Blink med øjet .

Ved så ikke lige om det er de undtagelser jeg benytter mig af? Grin

Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(09-02-2011, 13:17)Jps Skrev: Ved så ikke lige om det er de undtagelser jeg benytter mig af? Grin

Selvfølgelig, er det det Grin

Hvis du er til gene, eller til fare for dig selv, eller andre cyklister, har du værs'go, at fise ud på kørebanen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: