Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af Dr. Big
#1
Hej BS,

Jeg står og er i gang med at få tunet min PGO Dr. Big fra 2010. Den skal være sport tunet med R-Setup sport, Trophy eller lignende jeg skyder efter ca. 75 – 80km/t. Den skal køre i Storkøbenhavn, og måske til Valby så det skal ikke være med knæk. Jeg har skrevet min planlagte opsætning, det jeg vil høre jer om er: Kan standard Krumtap holde til R-Setup? Er en 17,5 mm karburator stor nok? Og til sidst hvad dyse størrelse vil i regne med at jeg skal bruge? Og hvis der er ting jeg ikke kan leve uden må i gerne rette mig ☺

Min planlagte opsætning er:

Cylinder: R-Setup sport
Udstødning: Giannelli Go
Krumtap: Standard
Membran: Standard
Studs: Standard
Karburator: Dell’orto 17,5mm
Filter: Standard uden begrænsning
Tænding: Standard
Kobling: Standard
Gearing: Standard
Vario: Polini Speedcontrol
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(06-02-2011, 00:36)Kestelll Skrev: Hej BS,

Jeg står og er i gang med at få tunet min PGO Dr. Big fra 2010. Den skal være sport tunet med R-Setup sport, Trophy eller lignende jeg skyder efter ca. 75 – 80km/t. Den skal køre i Storkøbenhavn, og måske til Valby så det skal ikke være med knæk. Jeg har skrevet min planlagte opsætning, det jeg vil høre jer om er: Kan standard Krumtap holde til R-Setup? Er en 17,5 mm karburator stor nok? Og til sidst hvad dyse størrelse vil i regne med at jeg skal bruge? Og hvis der er ting jeg ikke kan leve uden må i gerne rette mig ☺

Min planlagte opsætning er:

Cylinder: R-Setup sport
Udstødning: Giannelli Go
Krumtap: Standard
Membran: Standard
Studs: Standard
Karburator: Dell’orto 17,5mm
Filter: Standard uden begrænsning
Tænding: Standard
Kobling: Standard
Gearing: Standard
Vario: Polini Speedcontrol

Så længe du holder dig til sportkittet, holder din originale krumtap fint.

Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Noget jeg lige glemte at spørge on, hvad er standard mål på kryspinden på PGO er den 10 eller 12 mm?
Svar
#4
(06-02-2011, 01:10)Kestelll Skrev: Noget jeg lige glemte at spørge on, hvad er standard mål på kryspinden på PGO er den 10 eller 12 mm?

Det kan jeg ikke lige huske. Og jeg har 2 Dr.big's Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Det er 10mm Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
10mm krydspind
Ja så kører jeg igen med 50ccm cylinder, min stempel åd lige låseringen, det var en hæslig lyd den kom med Ked af det
Så der røg lige cylinder og stempel, topstykket ser fint ud..
Skal da helt sikkert have en ny Trophy 70ccm på et senere tidspunkt Smil
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#7
(06-02-2011, 20:39)PgoFyn Skrev: 10mm krydspind
Ja så kører jeg igen med 50ccm cylinder, min stempel åd lige låseringen, det var en hæslig lyd den kom med Ked af det
Så der røg lige cylinder og stempel, topstykket ser fint ud..
Skal da helt sikkert have en ny Trophy 70ccm på et senere tidspunkt Smil

Husk altid at tjekke om låseringene sidder i rillen, ved at hive lidt i dem, ved hjælp af en spidstang. Så sker det du kom ud for, ikke mere.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(06-02-2011, 20:49)Jps Skrev: Husk altid at tjekke om låseringene sidder i rillen, ved at hive lidt i dem, ved hjælp af en spidstang. Så sker det du kom ud for, ikke mere.

Det kan du tro jeg husker til næste gang.. Smil
Det var lidt ærgerligt, for det kørte rigtig godt med 70ccm.
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#9
En anden ting som jeg gør efter at jeg selv har prøvet og få spist en G-ring, er at montere den så "tappen" på ringen har samme retning som stemplet kører...

Hvor vidt det passer eller ej så har jeg hørt at hvis ik de gør, så kan de evt. trykkes sammen i det stemplet vender og falde ud af rillen... Siden jeg har sat "tappen" i stempelretningen, så har jeg ALDRIG tabt en G-ring..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-02-2011, 21:38)Tempo Skrev: En anden ting som jeg gør efter at jeg selv har prøvet og få spist en G-ring, er at montere den så "tappen" på ringen har samme retning som stemplet kører...

Hvor vidt det passer eller ej så har jeg hørt at hvis ik de gør, så kan de evt. trykkes sammen i det stemplet vender og falde ud af rillen... Siden jeg har sat "tappen" i stempelretningen, så har jeg ALDRIG tabt en G-ring..

Mvh.
Tempo

Og jeg sætter dem bare i uden hensyntagen til hvilken retning de har. Kan ikke mindes jeg har haft bøvl med det, på hverken de gamle 70'er knallerter, eller på den gamle Big. Smil


Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Nu hvor der lige snakkes om låseringe, så gør jeg det samme som tempo, jeg drejer dem dog lige en hel omgang for at være sikker på de sidder rigtigt.

En anden ting, lad være med at købe polini låseringe, passer man ikke på dem så bliver de klemt skæve, og så falder de nemlig ud.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(06-02-2011, 21:38)Tempo Skrev: En anden ting som jeg gør efter at jeg selv har prøvet og få spist en G-ring, er at montere den så "tappen" på ringen har samme retning som stemplet kører...

Hvor vidt det passer eller ej så har jeg hørt at hvis ik de gør, så kan de evt. trykkes sammen i det stemplet vender og falde ud af rillen... Siden jeg har sat "tappen" i stempelretningen, så har jeg ALDRIG tabt en G-ring..

Mvh.
Tempo

Det er denne vej du mener låseringen burde vende, ikke?

Men når de falder ud, er det så ikke fordi låseringene er blevet klemt for meget ved montering?.


[attachment=400]

Svar


Forum spring: