Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedometer kabel sprunget :(
#1
hvordan gør man lige. og hvad for en af dem skal man skrifte. hvis i ved det vil i ikk lige hjælpe mig, der er til en (listo)

Overskrift ændret.JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du fået hjælp??
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#3
Hvis du er heldig behøver du ikke at skulle skifte hele kablet, og du spare den mest besværlig del af arbejdet, at fjerne skjold oppe ved styret.
Så start nede ved forhjul, og drej kabel af der, er du heldig kan du hive hele inderkabel ud, smør det nye ind i fedt og skub det op samtidig med at du drejer på det, så du kan mærke eller se når det har fat i spedometer.
Ved forhjul skubbes det ind på sammen måde, drej hjul imens til den har fanget tappen eller det firkanted huld det sidder i, derefter skruer du omløberen på.
Kan du ikke få hele inderkablet ud, ja så må der skille noget mere ad.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
LETSINDIG Skrev:Hvis du er heldig behøver du ikke at skulle skifte hele kablet, og du spare den mest besværlig del af arbejdet, at fjerne skjold oppe ved styret.
Så start nede ved forhjul, og drej kabel af der, er du heldig kan du hive hele inderkabel ud, smør det nye ind i fedt og skub det op samtidig med at du drejer på det, så du kan mærke eller se når det har fat i spedometer.
Ved forhjul skubbes det ind på sammen måde, drej hjul imens til den har fanget tappen eller det firkanted huld det sidder i, derefter skruer du omløberen på.
Kan du ikke få hele inderkablet ud, ja så må der skille noget mere ad.

hmm mon ikke t-hansen har sådan en....
du er da af den gamle skole Smil sådan noget skifter man da, bare det hele?
Svar
#5
På listo'en er der som regel en grund til at det knækker.
Jeg ville skifte hele kablet og sørge for at det ikke har et " forkert" knæk et sted rundt ved ledningsbundterne.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Parkhave Skrev:På listo'en er der som regel en grund til at det knækker.
Jeg ville skifte hele kablet og sørge for at det ikke har et " forkert" knæk et sted rundt ved ledningsbundterne.
Der er altid en grund jeg kører stadig std på min her efter 30000 km
Svar
#7
Ja Ja, i har ret begge to, og jeg er af den gamle skole, dengang sprang man også over gæret hvor det var lavest, det gør de fleste vist stadig.
Men her er der meget tid at vinde, og knap så meget at tabe. Personlig ville jeg også skifte hele kablet.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
det er jo intet problem at skifte, af med frontskjold samt lygte hus. tager måske 10min at skille ad.
går udfra det er bygget op ligesom på en giantco. og sån en kan jeg splitte ad på 3min. (lygtehus/frontskjold)
Svar


Forum spring: