Søg Garagen Hej Gæst! Register

Olielampe Speedfight 2
#1
Hej

Olielampen på min Speedfight 2 lyser ikke når jeg drejer nøglen.
Vi har tjekket om den virker, ved at tage oliestands målere ud og hæve/sænke den i olietanken, og den virker.

Hvad kan der så være galt?
Speedfight número dos
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(03-02-2011, 18:46)mkr Skrev: Hej

Olielampen på min Speedfight 2 lyser ikke når jeg drejer nøglen.
Vi har tjekket om den virker, ved at tage oliestands målere ud og hæve/sænke den i olietanken, og den virker.

Hvad kan der så være galt?

Højst sandsynlig dårlig forbindelse der hvor pæren drejes i. Blink med øjet

Men den skal jo kun lyse når du kører på elstarteren imens. Det er ikke nok bare at dreje nøglen.
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#3
Vi har tjekket, og fundet ud af at det ikke er dårlig forbindelse, da den lyser konstant hvis man tager den der måler op af olietanken.

Den lyser heller ikke når jeg bruger elstarteren.
Speedfight número dos
Svar
#4
(03-02-2011, 20:07)mkr Skrev: Vi har tjekket, og fundet ud af at det ikke er dårlig forbindelse, da den lyser konstant hvis man tager den der måler op af olietanken.

Den lyser heller ikke når jeg bruger elstarteren.

Ok så.

Der er to kredsløb til den kontrollampe.

En der får lampen til at lyse når der ikke er mere olie. Det kredsløb virker så hvis den lyser konstant når du tager den op af tanken.

Så det må være det andet kredsløb der er i forbindelse med starteren. Er du sikker på at alle printbaner bagpå speedometer er ok?. Jeg vil mene at fejlen ligger der.
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#5
(03-02-2011, 18:46)mkr Skrev: Hej

Olielampen på min Speedfight 2 lyser ikke når jeg drejer nøglen.
Vi har tjekket om den virker, ved at tage oliestands målere ud og hæve/sænke den i olietanken, og den virker.

Hvad kan der så være galt?

Plejede den at gøre det? For der er nogle modeller der er anderledes! På CPI skal man fx. holde nøglen mellem tænding og sluk for at kontrollere om den virker, den lyser ikke af bare at dreje tændingen!
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(03-02-2011, 22:35)barden Skrev: Så det må være det andet kredsløb der er i forbindelse med starteren. Er du sikker på at alle printbaner bagpå speedometer er ok?. Jeg vil mene at fejlen ligger der.

Nej, det ved jeg ikke, da jeg ikke har haft kigget.
Kan det være en dårlig forbindelse til starter?


(03-02-2011, 22:58)ksj-rdo Skrev: Plejede den at gøre det? For der er nogle modeller der er anderledes! På CPI skal man fx. holde nøglen mellem tænding og sluk for at kontrollere om den virker, den lyser ikke af bare at dreje tændingen!

Nej, det ved jeg ikke, da den blev købt med denne fejl.
Speedfight número dos
Svar
#7
Så prøv lige med CPI metoden, og vend tilbage Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#8
Hej med jer.

Min Suzuki Katana har nøjagtig det samme problem, nemlig at olie lampen lyser når jeg tager olie måleren op af tanken, men ikke når jeg starter scooteren. Så hvis der er nogle der har en mulig løsning, ville jeg være taknemlig. Barden skriver at der er to kredsløb, hvordan undersøger man dette kredsløb. Og lige en sidste ting, går ud fra at olien lampen skal lyse kortvarigt, når man slår tændingen til på en Katana.

Forsat god weekend
Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#9
Olielamper lyser kun hvis IKKE der er olie nok i olietanken, når du har den startet..
På min SFére lyser lampen ikke ved tænding, men kun når der er ved at være mangel på oli i olietanken..

Mvh.
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(05-02-2011, 15:30)Hanibal Skrev: Hej med jer.

Min Suzuki Katana har nøjagtig det samme problem, nemlig at olie lampen lyser når jeg tager olie måleren op af tanken, men ikke når jeg starter scooteren. Så hvis der er nogle der har en mulig løsning, ville jeg være taknemlig. Barden skriver at der er to kredsløb, hvordan undersøger man dette kredsløb. Og lige en sidste ting, går ud fra at olien lampen skal lyse kortvarigt, når man slår tændingen til på en Katana.

Forsat god weekend
Hanibal


Det er slet ikke sikkert du har et problem, for som du selv skriver til sidst, er det ikke sikkert din har den funktion. Smil

På Peugeot, ihvertfald Vivacity ´99 og alle Elyseo, er check af lampen indbygget i speedometerkonsollen.

En Peugeot Buxy f.eks, har ikke check af olielampe indbygget.
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#11
(05-02-2011, 15:44)barden Skrev: Det er slet ikke sikkert du har et problem, for som du selv skriver til sidst, er det ikke sikkert din har den funktion. Smil

På Peugeot, ihvertfald Vivacity ´99 og alle Elyseo, er check af lampen indbygget i speedometerkonsollen.

En Peugeot Buxy f.eks, har ikke check af olielampe indbygget.

Skal man kontrollere 'lampen'? Målløs
Svar
#12
(05-02-2011, 16:33)Teddy Skrev: Skal man kontrollere 'lampen'? Målløs

Ok i neon: Pæren Grøn grin
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar


Forum spring: