Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco, begrænsnings problem
#1
Hej.
Jeg har prøvet at fjerne nogle begrænsninger fra min giantco sprint sport ved at fjerne fjerne skruen nede ved karburatoren og ved ikke om der har været en messingskrue under låget men den er der ikke.

Men den køre stadig kun 35 km, er der nogle som kan hjælpe mig til at få den til at køre hurtigere?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvilken skrue?
Hvis der er en begrænsning er der kun en skrue inde under låget og ikke andre ved karburatoren!!

Skive i variatoren, måske en begrænset CDI, det er vist det!

Eneste der hjælper ved en 4 takter er flere kubik. Så det er da godt at ny cylinder ikke koster det vilde
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
(03-02-2011, 17:48)Fjdriver Skrev: Hvilken skrue?
Hvis der er en begrænsning er der kun en skrue inde under låget og ikke andre ved karburatoren!!

Skive i variatoren, måske en begrænset CDI, det er vist det!

Eneste der hjælper ved en 4 takter er flere kubik. Så det er da godt at ny cylinder ikke koster det vilde

Man kan skam også skifte knast som også kan give en del moment og træk Blink med øjet

VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#4
Der sidder en begrænsning i udstædningen, og cdi er der en begrænsning i, og der sidder en gummi menbran på karburatoren der løfter spjælet, som med varkum[/i]
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
http://www.gy6-motor.de/
Udvalget er stort og kvaliteten er også iorden så vælg selv Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(05-02-2011, 13:37)emil-jensen Skrev: Der sidder en begrænsning i udstødningen, og cdi er der en begrænsning i, og der sidder en gummi menbran på karburatoren der løfter spjælet, som med varkum[/i]

Så vidt jeg har læst mig til, er der ikke en begrænsning i en udstødning på en 4-takt ?.

Svar
#7
(05-02-2011, 14:43)barden Skrev: Så vidt jeg har læst mig til, er der ikke en begrænsning i en udstødning på en 4-takt ?.
Pga. misforståelser, men især af økonomiske årsager, sidder der en begrænsning i mange forrør til firtaktere. Man bruger simpelthen forrør fra godkendte totaktere. Begrænsningen har ingen betydning på firtakterne, og er ikke en del af droslingen. Man kan derfor bare fjerne den, eller lade være Cool .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
(05-02-2011, 15:09)kragen Skrev: Pga. misforståelser, men især af økonomiske årsager, sidder der en begrænsning i mange forrør til firtaktere. Man bruger simpelthen forrør fra godkendte totaktere. Begrænsningen har ingen betydning på firtakterne, og er ikke en del af droslingen. Man kan derfor bare fjerne den, eller lade være Cool .

Men ville en 4-takter ikke have bedre af at man fjernede begrænsningen så?. Ville motoren ikke ha det det bedre?.

Den må da kunne da kunne komme hurtigere af med røgen, og blive mere kvik på en eller anden måde?.

Men jeg er nok miljøskadet af at tænke i 2-takt. Smil

Svar
#9
(05-02-2011, 23:42)barden Skrev: Men ville en 4-takter ikke have bedre af at man fjernede begrænsningen så?. Ville motoren ikke ha det det bedre?.

Den må da kunne da kunne komme hurtigere af med røgen, og blive mere kvik på en eller anden måde?.

Men jeg er nok miljøskadet af at tænke i 2-takt. Smil

Du er, som de fleste, lettere miljøskadet Griner .

De små 50 ccm firtaktere kan sagtens komme af med gassen. Det er først med kit på over 85 ccm, der kan opstå (varme)problemer, med for trangt forrør. Og så har firtakteren ikke totakterens problem med resonansen Blink med øjet . Jeg fjerner dog også "tragten" i røret, hvis den er der Cool .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-02-2011, 05:36)kragen Skrev: Du er, som de fleste, lettere miljøskadet Griner .

De små 50 ccm firtaktere kan sagtens komme af med gassen. Det er først med kit på over 85 ccm, der kan opstå (varme)problemer, med for trangt forrør. Og så har firtakteren ikke totakterens problem med resonansen Blink med øjet . Jeg fjerner dog også "tragten" i røret, hvis den er der Cool .

Lettere miljøskadet ja, men heldigvis ikke 2-Talskadet. Griner

Svar
#11
Okay tak for svarene allesammen Smil
Svar


Forum spring: