Søg Garagen Hej Gæst! Register

Olie??
#1
Hej igen.
Jeg har en neos med jog r motor. Og har lige været nede og købe olie til benzinen i dag. Der er olieblander på den men den gamle ejer brugte vist fuldsyntetisk olie og jeg har købt semisyntetisk, jeg må ikke hælde det nye i før jeg har brugt eller tømt tanken for det gamle olie, vel? Smil

Mikkel.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ved ikke med fuld- og semisynthetic. Men jeg er selv gået fra semisynthetic til alm. 2 takts olie, uden at tanken var helt tom , og der skete ikke noget med maskineriet af den grund.
Kymco agility 2006, Yamaha Jog R 2003, Piaggio Typhoon 2004. PGO New Ligero 2010, Aprilia Sportcity One 50 2009, Vespa Lx 50 2T 2011.
Svar
#3
Semisyntetisk, er i forvejen en "blanding" Blink med øjet , så der sker intet ved, at blande.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Sikker Smil? Har nemlig hørt at det ikke må blandes under nogen omstændigheder Smil?
Svar
#5
(02-02-2011, 08:26)Zmikkel Skrev: Sikker Smil? Har nemlig hørt at det ikke må blandes under nogen omstændigheder Smil?

Helt sikker.
De fleste olier, der sælges, som fuldsyntetiske, er i virkeligheden ikke "helt syntetiske", men blot en "finere" semisyntetisk, som igen blot er en blanding af mineralsk olie og additiver. Om du putter den ene eller anden olie i, gør ingen forskel, hvad selve olien angår, da den oftest, er den samme. Det er additiverne og forarbejdningen, der skiller olierne fra hinanden. Da den semisyntetiske groft sagt, bare er en mineralsk olie, blandet med noget "fuldsyntetisk" olie, vil en yderligere blanding mellem en semisyntetisk og en fulsdsyntetisk, blot igen give en semisyntetisk. Til totaktere, gælder det derfor bare om, at finde den olie, der oser og kokser mindst, og så være ligeglad med, om den er semi- eller fuldsyntetisk. Der er nemlig ikke olien, der afgør det, den er den samme, men forarbejdningen og additiverne.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: