Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big'en har rundet endnu en gang
#1
Så rundede Big'en de første 70.000 km igår aftes Smil. Det sgu da meget godt gået(kørt) Smil.

Jeg har endnu ikke skiftet følgende ting på den:
Karburator/studs/choker, gaskabel, speedometerdims ved forhjulet, bremseskiven, membran, luftfilterkasse, støddæmper, batteri, alle skjolde/plastdele, styr med tilbehør(greb osv), elstarter, fælge, sæde/kasse Grøn grin .
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
IMponerende siger jeg bare!1
Jeg nærmer mig vist kun de sølle 4000km, Blink med øjet
Men når man ser et andet indlæg ang. din Big og kørselspris så har det vist være nogle lidt dyre 70000km?
Om ikke andet, håber jeg det har været 70000 gode og sjove kilometer Blink med øjet
Svar
#3
Stig Sørensen Skrev:IMponerende siger jeg bare!1
Jeg nærmer mig vist kun de sølle 4000km, Blink med øjet
Men når man ser et andet indlæg ang. din Big og kørselspris så har det vist være nogle lidt dyre 70000km?
Om ikke andet, håber jeg det har været 70000 gode og sjove kilometer Blink med øjet

Ja mit indlæg ang. prisen på de 4½ år's kørsel, er da skræmmende. Men jeg har revideret benzinforbrugsprisen Smil en del, da jeg regnede alle dage med, dvs. 1642 dage a' 25 kr. Det holder ikke helt vand, så at sige. Jeg har løseligt regnet det til ca 29.000 kr i benzinforbrug, istedet for de 41.000kr. og så daler den samlede pris jo noget Smil.

Men ja, jeg har været godt tilfreds med Big'en i de 4½ år den har kørt, selvom den har drillet ind i mellem. Og den får lov til at runde de 100.000 km, som den nok gør om ca. 2½ år. Men jeg satser på en afløser i 2006(også en BiG) :wink:
Svar
#4
Kunne nu godt lide at vide hvad du så har skiftet på din Dr. Big. Evt hvor tit. Så har jeg et billed af hvad der evt. skal skiftes "tit" på min T-Rex.




1 serviceeftersyn gik uden bemærkninger/udskiftninger.
Svar
#5
chipmand Skrev:Kunne nu godt lide at vide hvad du så har skiftet på din Dr. Big. Evt hvor tit. Så har jeg et billed af hvad der evt. skal skiftes "tit" på min T-Rex.
1 serviceeftersyn gik uden bemærkninger/udskiftninger.

Ruller(for hver 3-4.000 km) tændrør(for hver 3.000 km) og olie(for hver 1000 km), er det jeg har skiftet flest gange Smil
kileremmen er skiftet 3 gange(den 1. kørte ca 33.000 km), remskiver, fjeder samme sted og kobling 2 gange, speedometerkabel 3 gange(1 af dem var THansen's Blink med øjet )
Cylinderen er blevet skiftet 4 gange. De 2 sidste har kørt ca 49.000 km tilsammen(Trophy 47mm). De 2 første(Athena 47,6) var noget lort, de holdt ikke længe. Variatoren er skiftet 3 gange. Den originale havde vist kørt godt 20.000km(lettere slidt) da jeg skiftede over til Malossi Multivar(kører med nr 2 af slagsen ). Krumtappen blev skiftet efter 55.000 km til en der kan tåle 14.000 omdr. Den originale kan lige klare 10.000 omdr.
Det skal lige pointeres, at BiG'en kun har kørt lovligt ca 500 km ialt.
Så hvis du kører lovlig, så holder det hele lidt længere tror jeg. Smil

Du kan jo læse lidt om det her chipmand:
Prisen for 4½ år's kørsel.

Det var lige hvad jeg kunne huske her og nu, Chipmand Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
ja lovlig dele holder meget længere. har en kammerat som har rundet 45000 km på sin hot fra 2002. han kører 60km hver dag. han skifter ruller og tænrør og fylder olie på lissom dig men udover det har han kun skiftet membran og remskåle og udstødning 1 gang. det er ved at være tid med en ny udstød igen. alle andre dele er dem der sad på da den blev købt. min far som har lavet det meste på hans scoter sir at cylinder sagtens kan holde 80000 km hvis ik man piller ved den. eneste der er taget er ringen. intet andet. den kører godt jeg savner også min hot men næste år kørkort og så en 45. måske en bigmax elelr os måske en listo er lidt spænt på 4takt.
Svar
#7
siestaknud Skrev:ja lovlig dele holder meget længere. har en kammerat som har rundet 45000 km på sin hot fra 2002. han kører 60km hver dag. han skifter ruller og tænrør og fylder olie på lissom dig men udover det har han kun skiftet membran og remskåle og udstødning 1 gang. det er ved at være tid med en ny udstød igen. alle andre dele er dem der sad på da den blev købt. min far som har lavet det meste på hans scoter sir at cylinder sagtens kan holde 80000 km hvis ik man piller ved den. eneste der er taget er ringen. intet andet. den kører godt jeg savner også min hot men næste år kørkort og så en 45. måske en bigmax elelr os måske en listo er lidt spænt på 4takt.

Vi kan godt blive enige om, at lovlige dele holder længst, men det er ikke nær så sjovt at køre, så?? Men det er da fint "gået" af "Hotten". Jeg kører også meget, sidste år kørte jeg 12.757 km, hvilket giver ca. 35 km pr. dag. Jeg kører med udstødning nr 2, den 1. holdt i godt 3 år, men så var der også 3 ekstra huller i den til sidst. Smil
Svar
#8
hvis man har kørekort til mc og gerne vil køre scooter ¨å køb en pgo t-rex 11o den kører efter omdysning og ændret udstødning okring de 125 km´t og godt optræk
Svar
#9
Anonymous Skrev:hvis man har kørekort til mc og gerne vil køre scooter ¨å køb en pgo t-rex 11o den kører efter omdysning og ændret udstødning okring de 125 km´t og godt optræk

Så hellere 150cc'ern eller en Burgmann 650cc Smil.

[Image: 243983_20050909090918_2.jpg]
Burgmann.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:
Anonymous Skrev:hvis man har kørekort til mc og gerne vil køre scooter ¨å køb en pgo t-rex 11o den kører efter omdysning og ændret udstødning okring de 125 km´t og godt optræk

Så hellere 150cc'ern eller en Burgmann 650cc Smil.

[Image: 243983_20050909090918_2.jpg]
Burgmann.

Uhh, nice Grin
Svar
#11
Stig Sørensen Skrev:
Jps Skrev:
Anonymous Skrev:hvis man har kørekort til mc og gerne vil køre scooter ¨å køb en pgo t-rex 11o den kører efter omdysning og ændret udstødning okring de 125 km´t og godt optræk

Så hellere 150cc'ern eller en Burgmann 650cc Smil.

http://images.carzone.ie/images/243983_2...0918_2.jpg
Burgmann.

Uhh, nice Grin

Det er prisen også. Den ligger tæt på de 130.000 kr for en ny. Græder
Hvorimod en 150cc PGO, koster ca. 26.000 kr.

Burgmann bliver forøvrigt lavet af Suzuki. Smil
Svar
#12
Nu vi er ved at bevæge os op i den lidt dyre ende, så se lige her, en super fusionsmotorcykkel på 250 cc til 33000 kr.

Set her: http://www.parkhave.dk/default.aspx?nav=...are&id=740
[Image: 220510290815461EB60.png]

eller den:Keeway ARN 125 til 17.000 kr.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: