Søg Garagen Hej Gæst! Register

Madass 125 ccm dør
#1
Hej alle sammen. jeg håber der er nogen der kan fortælle lidt om dette mærkelige problem. i sen sommeren skiftede jeg motoren på min sachs madass til en 125 ccm lifan, den startede og kørte perfekt, og alt virkede som det skulle ingen problemer overhovedet.

Men så en dag kørte jeg, på helt tør vej intet vådt eller andet. pludselig døde madassen og der ville ikke komme liv i den, så jeg trak den hjem og skilte den ad, der var massere af tænding (gnist) på og alle ledninger sad som de skulle.

Efter 4 timers baksen med dyret gad jeg ikke mere, dagen efter ville jeg for sjov lige træde på kicken, og woops den startede, straks kørte jeg ud af indkørselen og der ud af, og ganske vidst efter 800 meter døde den igen igen.

Hjem og gøre det samme engang til, men efter 4 timer gav jeg op, dagen efter forsøgte jeg og denne gang startede den også men, den står fint i tomgang i 5 minutter og alt lyder som det skal og pludselig går den bare ud og så kan den ikke startes før dagen efter.

ting jeg har tjekket for.

Dårlig stel forbindelse,
Tjekket om alle ledninger sidder korrekt, har skiftet cdi, regulator, det er det samme problem.
Har haft karburatoren af 10 gange og renset den, og blæst den igennem med trykluft. der er ikke benzin i svømmeren! der er ikke snavs i overhovedet, har sat et benzin filter foran. det er samme resultat.

Har tjekket for utæthed alle steder og spændt godt og grundigt efter, det er stadigvæk samme problem.

den når lige nøjagtig at stå i tomgang i 4/5 minutter og så dør den totalt. og man kan ikke få liv i den lige meget hvor meget man træder. den er bare død.

Jeg tror selv det er karburatoren der laver et eller andet som den ikke skal men jeg kan ikke finde ud af hvad Smil jeg troede først der var benzin i svømmeren fordi tændrøret var en anelse fedtet, som om der var olie på tændrøret. ps jeg kommer altid en meget lille smugle totakts olie i benzinen ca 1% blanding for at give smørelse, og det har jeg gjort hele livet uden problemer.

Jeg vil ikke købe en ny karburator da den der sidder på kun er ganske lidt gammel, er der nogen der har oplevet det samme som mig?

Mvh

Kim
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2

Periodiske fejl, altså fejl der kommer og går, er i 99% af tilfældene altid elektriske fejl. I dit tilfælde hvor den kommer når motoren bliver varm, er det tændspolen eller tændrørets tændhætten du skal kigge på. Som du beskriver fejlen vil man på et værksted uden at blinke skifte disse.

I tændspolen er der spoler der løber strøm i, og dette udvikler varme, hvorved spolen udvider sig. Er der et brud i en af dens viklinger kan dette give en dårlig forbindelse, med tændnings-udsætterer eller strømmen afbrydes helt til følge, når tændspolen er blevet kold, virker alt måske igen. i en længere eller kortere periode.

En tændhætte koster ikke mange kroner, men heri sidder der også en lille modstand eller spole, og tænk på de betingelser den arbejder under, plaseret lige på cylinderen med kraftig varme og masser af vibrationer.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
Prøv evt at komme noget kaburator sprit i benzinen da tempraturen er under +5 grader kan der danne sig is i kaburatoren.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Tror Letsindig er inde på noget af det rigtige.
Start med at skifte til nyt tændrør (og evt. hætte), og sørg for at det har den rette varmeværdi så det kan holde sig rent - specielt hvis du kører meget bykørsel.
Svar
#5
Tak for rådet venner, det var virkelig utroligt, jeg skiftede hætten, og til et andet tændrør, nu spinder den som dagen er lang igen. tusinde tak for hjælpen Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(02-02-2011, 13:46)Dewee Skrev: Tak for rådet venner, det var virkelig utroligt, jeg skiftede hætten, og til et andet tændrør, nu spinder den som dagen er lang igen. tusinde tak for hjælpen Smil

Det var godt...Blink med øjet
Svar


Forum spring: