01-02-2011, 10:59
Hej alle sammen. jeg håber der er nogen der kan fortælle lidt om dette mærkelige problem. i sen sommeren skiftede jeg motoren på min sachs madass til en 125 ccm lifan, den startede og kørte perfekt, og alt virkede som det skulle ingen problemer overhovedet.
Men så en dag kørte jeg, på helt tør vej intet vådt eller andet. pludselig døde madassen og der ville ikke komme liv i den, så jeg trak den hjem og skilte den ad, der var massere af tænding (gnist) på og alle ledninger sad som de skulle.
Efter 4 timers baksen med dyret gad jeg ikke mere, dagen efter ville jeg for sjov lige træde på kicken, og woops den startede, straks kørte jeg ud af indkørselen og der ud af, og ganske vidst efter 800 meter døde den igen igen.
Hjem og gøre det samme engang til, men efter 4 timer gav jeg op, dagen efter forsøgte jeg og denne gang startede den også men, den står fint i tomgang i 5 minutter og alt lyder som det skal og pludselig går den bare ud og så kan den ikke startes før dagen efter.
ting jeg har tjekket for.
Dårlig stel forbindelse,
Tjekket om alle ledninger sidder korrekt, har skiftet cdi, regulator, det er det samme problem.
Har haft karburatoren af 10 gange og renset den, og blæst den igennem med trykluft. der er ikke benzin i svømmeren! der er ikke snavs i overhovedet, har sat et benzin filter foran. det er samme resultat.
Har tjekket for utæthed alle steder og spændt godt og grundigt efter, det er stadigvæk samme problem.
den når lige nøjagtig at stå i tomgang i 4/5 minutter og så dør den totalt. og man kan ikke få liv i den lige meget hvor meget man træder. den er bare død.
Jeg tror selv det er karburatoren der laver et eller andet som den ikke skal men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg troede først der var benzin i svømmeren fordi tændrøret var en anelse fedtet, som om der var olie på tændrøret. ps jeg kommer altid en meget lille smugle totakts olie i benzinen ca 1% blanding for at give smørelse, og det har jeg gjort hele livet uden problemer.
Jeg vil ikke købe en ny karburator da den der sidder på kun er ganske lidt gammel, er der nogen der har oplevet det samme som mig?
Mvh
Kim
Men så en dag kørte jeg, på helt tør vej intet vådt eller andet. pludselig døde madassen og der ville ikke komme liv i den, så jeg trak den hjem og skilte den ad, der var massere af tænding (gnist) på og alle ledninger sad som de skulle.
Efter 4 timers baksen med dyret gad jeg ikke mere, dagen efter ville jeg for sjov lige træde på kicken, og woops den startede, straks kørte jeg ud af indkørselen og der ud af, og ganske vidst efter 800 meter døde den igen igen.
Hjem og gøre det samme engang til, men efter 4 timer gav jeg op, dagen efter forsøgte jeg og denne gang startede den også men, den står fint i tomgang i 5 minutter og alt lyder som det skal og pludselig går den bare ud og så kan den ikke startes før dagen efter.
ting jeg har tjekket for.
Dårlig stel forbindelse,
Tjekket om alle ledninger sidder korrekt, har skiftet cdi, regulator, det er det samme problem.
Har haft karburatoren af 10 gange og renset den, og blæst den igennem med trykluft. der er ikke benzin i svømmeren! der er ikke snavs i overhovedet, har sat et benzin filter foran. det er samme resultat.
Har tjekket for utæthed alle steder og spændt godt og grundigt efter, det er stadigvæk samme problem.
den når lige nøjagtig at stå i tomgang i 4/5 minutter og så dør den totalt. og man kan ikke få liv i den lige meget hvor meget man træder. den er bare død.
Jeg tror selv det er karburatoren der laver et eller andet som den ikke skal men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg troede først der var benzin i svømmeren fordi tændrøret var en anelse fedtet, som om der var olie på tændrøret. ps jeg kommer altid en meget lille smugle totakts olie i benzinen ca 1% blanding for at give smørelse, og det har jeg gjort hele livet uden problemer.
Jeg vil ikke købe en ny karburator da den der sidder på kun er ganske lidt gammel, er der nogen der har oplevet det samme som mig?
Mvh
Kim