(01-02-2011, 03:11)ksj-rdo Skrev: Ikke en skid, nogle hævder at køle mere,
Og ja jeg er sikker
Det er ikke kun noget, nogle hævder - nogle klokker køler bedre, end andre
.
En anden forskel er konstruktionen og materialerne. En dårlig klokke bliver hurtigt varm, og giver blåtegninger på klokken, som er første tegn på, at den nok også er blevet skæv, hvilket bevirker rumleri i koblingen, og dårligt optræk. De bedre klokker, er normalt også lettere, end standdardklokkerne, hvilket indebærer øget effekt til baghjulet, og dermed også kan betegnes, som tuning. Har man en kraftig tunet knallert, bør man overveje, også at udskifte selve koblingen, med f.eks. en Dr. Pulley Hit kobling, der ikke kun aktiveres af centrifugalkraften, men også af selve trækket, fra motoren. Det hindrer "fedteri" på maskiner, med mange hk., og nedsætter varmen. Varme, er energi, der bliver "stjålet" fra effekten på baghjulet, på samme måde, som en for stram trykfjeder gør. En kobling, der udvikler mindre varme, holder også længere. Min erfaring med Hit-koblingen er, er den holder mindst dobbelt så længe, som standardkoblingen, og den eliminerer evt. hakkeri/rumleri i koblingen ved start.