Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning & Optræk. 4-takt
#1
Hej jeg har fornylig købt en ny Boatian BT49QT - 9. En lille billig sag Smil

Den kørte 25 - 28km/t, men ved hjælp fra en guide herinde fik jeg fjernet
skiven ved variatoren, og den kører nu omkring 50km/t. Jeg synes det er en anelse hurtigt, og er lidt bange for at blive snuppet. Kunne godt tænke mig at få den ned til 35 - 40km/t med håb om at polisen evt. ville se igennem fingrene med det ???!!! ..

Noget fif til hvordan jeg kan få den ned til omkring 40km/t?

Den er langsom i optrækket, hvilke som jeg læser er begrundet 4-taktsmotor, men kan man gøre noget ved det? Altså få den hurtigere i optrækket??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fil/slib noget af skiven så den bliver smallere.
Svar
#3
Ja det tænkte jeg netop på Smil , men virker det?

Hvad med optrækket? Ved du noget?
Svar
#4
BaYeR Skrev:Ja det tænkte jeg netop på Smil , men virker det?

Hvad med optrækket? Ved du noget?

Ja, det virker fint, og så beholder du ydelsen.
Nu ved jeg ikke hvordan den trækker el. om der er noget galt med indstilling på den (rullevægt, dyse etc.). Men trækkraften bliver aldrig som en 2-takt, der jo smider alle sine hk i et snævert effektområde, 4-takteren trækker mere bredt - hvilket er dens styrke.
Hvis den skal trække som en alm. afdroslet/småtunet 2-takter, skal der er en større boring til (70-80cc) og tilhørende tundele som udstødning, karburator, og større ventiler.
Svar
#5
Wow det var godt nok noget af nogle dele. Jeg er absolut ikke opsat på at tune den, hehe. Kan også sagtens leve med optrækket på den, men kunne jo lige så godt spørge Smil

Jeg filer skiven så den bliver smallere, og sætter den på igen. Tak!

Men øh, lad os så forestille jeg gør det, og den kommer til at køre 40km/t. Hvad sker der så hvis politiet stopper mig og tager den med på værksted? Skal der så en ny skive på?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
BaYeR Skrev:Men øh, lad os så forestille jeg gør det, og den kommer til at køre 40km/t. Hvad sker der så hvis politiet stopper mig og tager den med på værksted? Skal der så en ny skive på?

Hvis du er heldig så måler de ikke skiven, men ser bare efter om der er en i el. ej. Men jeg tror ikke du bliver noteret for at køre 40km/t., speedometeret kan jo ikke engang vise den helt korrekte hastighed, så den undskyldning har du også.
Svar
#7
De der BaoTians er vist reelt 25'ere, hvilket forklarer den noget lave normalhastighed.

Jeg spekulerer bare.
Er sådan en skive normalt/evt. udstyret med en hærdning?

I så fald er jeg ikke sikker på, det er en ide (hvis overhovedet muligt) at skære af den.

En omdrejningsbegrænser kunne også være en ide. T.Hansen har vist en til 200 kr.
Svar
#8
Er de der transportable "rulledimser", hvor de sætter hjulet op på, og måler topfarten på knallerten på stedet, ikke ved at blive indført i hele landet?
Svar
#9
Arh..... Fik filet skiven og sat den på, men da falder den igen tilbage til 25km/t. Som Walker skriver, så har jeg nu erfaret at det formentlig ikke virker at skære af den.

Jeg vil nu prøve at pille ved omdrejningsbegrænseren. Noget CDI halløj jeg læste herinde. Jeg søgte ellers en masse i starten, men kom fejlagtigt til at skrive "Boatian" i stedet for "Baotian", og så får man selvfølgelig ikke samme resultater.

Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Den er ikke hærdet, men hvis du er i tvivl, så smid da en fra en Piaggio i, de er lavet af nylon.
Svar
#11
Badpixels Skrev:Er de der transportable "rulledimser", hvor de sætter hjulet op på, og måler topfarten på knallerten på stedet, ikke ved at blive indført i hele landet?

De er ihvertfald hernede Ked af det. Har hørt om 2 der har prøvet dem. Men de er vist kun til låns mellem stationerne??
Svar
#12
Har søgt forummet , men kan ikke finde det jeg søger.

Nogen som kan fortælle mig hvor CDI boksen sidder på min nye Baotian, og hvordan jeg frakobler omdrejningsbegrænsningen fra?
Svar


Forum spring: