Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning & Optræk. 4-takt
#25
Energy Skrev:Med et skrædder målebånd er det nu ikke så svært at ramme på millimeter og derefter plotte det ind i computeren.

Og, det er det jeg har brugt til mit dæk. Så computeren burde vise rigtigt? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Yir Ole... Var lige præcis den formel jeg tænkte... Vidste nemlig godt man kunne beregne den på sådan en metode, kunne bare ikke huske hvordan...

Af relation til et tidligere spørgsmål af mine omkring skiven og policen, ja så har jeg nu fundet ud af, at de tager vario hvis skiven på nogen vis er pillet. Too bad..
Svar
#27
BaYeR Skrev:Af relation til et tidligere spørgsmål af mine omkring skiven og policen, ja så har jeg nu fundet ud af, at de tager vario hvis skiven på nogen vis er pillet. Too bad..

Godt at der er nogen der ikk køber mad Vario træk Grin
Hehe. Fræk
Giantco
Svar
#28
Nu har jeg målt hastigheden på min Baotian med bilen, og bilen viste overraskende 35km/t i forhold til scooteren som kørte 36km/t... Næsten ingen forskel
Svar
#29
bayer
du kan ikke regne med speedo på en bil heller.. de regner som regel 10%for hurtigt
(giver en bedre benzin økonomi på papirerne)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Nej jeg ved godt jeg heller ej kan regne med bilens speedometer, men det er af hensyn til policen. Altså hvis bilen viser det, er sandsynligheden for politiets bil også gør det? eller hvad? Er deres speedometer præcis, eller måler de det på anden vis?

Hallo!!! Mine bagbremser hyler når jeg bremser. Dette tvinger mig ofte til at trække på forbremserne, hvilke ikke altid er lige sikkert. Kan jeg gøre noget for at stoppe hyleriet bagtil?
Svar
#31
bayer.
du afmontere fælgen bagved, så piller du bakkerne af, tager en nedstryger og skærer 3 riller igennem belægningen, det gør du på begge bakker, så hyller de ikke længere.
rillerne skal være diagonale (skrå)
politiet måler ikke pr. speedo, men med måleudstyr der sidder inde i bilen.
Svar
#32
Wuu Xander. Lyder til at være en heftig omgang for at fjerne hyleriet bagtil. Jeg må snakke med min onkel om det, og evt. vise ham dit indlæg...

Saa heftig til mekanik er jeg ikke, heeh

Jeg takker :P
Svar
#33
Bremser.
Nu vil jeg godt lige komme med en kommentar til bremsning, da jeg faldt over dit indlæg.

Når du bremser på en 2 hjuler skal du altid bruge din forbremse mest.
Her taler jeg naturligvis om den idelle bremse situation med god tør vejbelægning.
Jeg ved ikke lige hvorfor mange de føler det er mest sikkert at bruge bagbremsen.
Bagbremsen er der kun som hjælp, det er bestemt ikke den man får den sikreste og hurtigste nedbremsning med.
Et slag på tasken siger 80% på forhjulet - 20 % på baghjulet.
Normalt slider jeg 3-4 sæt klodser, før jeg skal til at kigge på belægning i bag.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
BaYeR Skrev:Wuu Xander. Lyder til at være en heftig omgang for at fjerne hyleriet bagtil. Jeg må snakke med min onkel om det, og evt. vise ham dit indlæg...

Saa heftig til mekanik er jeg ikke, heeh

Jeg takker :P

Man kan købe bremsebakker med indbyggede riller hos bl.a. Thansen. Jeg kører selv med et sæt fra dem, og de virker(til en forandring Smil ).
Svar
#35
Parkhave Skrev:Bremser.
Nu vil jeg godt lige komme med en kommentar til bremsning, da jeg faldt over dit indlæg.

Når du bremser på en 2 hjuler skal du altid bruge din forbremse mest.
Her taler jeg naturligvis om den idelle bremse situation med god tør vejbelægning.
Jeg ved ikke lige hvorfor mange de føler det er mest sikkert at bruge bagbremsen.
Bagbremsen er der kun som hjælp, det er bestemt ikke den man får den sikreste og hurtigste nedbremsning med.
Et slag på tasken siger 80% på forhjulet - 20 % på baghjulet.
Normalt slider jeg 3-4 sæt klodser, før jeg skal til at kigge på belægning i bag.
Hugger man alene bagbremsen, blokerer hjulet og man fortsætter med næsten uforandret hastighed, men styreegenskaberne er gået fløjten!

Dette skyldes for en stor dels vedkommende, at du og maskinen automatisk vil lette fremefter, hvorved vægt forsvinder fra baghjulet.

Med forhjulet vil den nævnte vægtforskydning derimod forstærke bremseeffekten af forhjulet. Forudsat, at bremserne holder ved, naturligvis.
Svar
#36
Min fornemmelse er som Parkhave skrev, bremse effekten er 80 % på forhjul og 20 % på baghjul, så forhjulsbremsen er absolut også min favorit og hoved bremse. Man skal dog være forsigtig med denne, blokeres forhjul selv i et meget blødt sving, ja så forsvinder cyklen væk under fødderne på en, og der er ikke noget at gøre, udover at slippe bremsen, har man ikke været på forkant med udviklingen, så kommer man til at lægge sig.

Bagbremsen er ikke farlig at bruge, en blokering er ikke noget problem, men altså, særlig virksom er den ikke.
Hylende bremser- i første omgang ville jeg lige se tiden an, det går måske over af sig selv, gør det ikke det, så skil bremsen ad, det er meget enkelt intet kan gå galt, og smør alle bevægelige delene og anlægsflader med kobberfedt. Vær yderst påpasselig, intet fedt (overhoved) på bremsebakker eller tromle.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: