Svar: 78
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2011
Hej,
Som nogle måske har set i en anden tråd så er min nye super 8 ikke en særlig god oplevelse, den vil ikke starte på elstarter og på kickstarter tager det min. 15 - 20 tråd før den snøvler sig igang, den vil ikke tage omdrejninger når den er kold og det virker som om at chokeren ikke slår fra. Tomgangen er nemlig altid mega høj så "lysreguleringen" i forlygten ikke virker korrekt (der er næsten altid fuld blus på, op/nedblænding begynder at virke når jeg har kørt i ca. 20 min, men kun hvis jeg ikke står stille for længe, det virker som om at karburatoren køler for hurtigt og chokeren åbner igen, mit problem er bare at forhandleren de siger at den kun har en accelerationspumpe, den troede jeg så til gengæld ikke havde noget med koldstart at gøre, men derimod noget med lidt ekstra benzin, hvis man høvler gashåndtaget i bund, er den en der kan forklare mig tingene så de ikke løber om hjørnet med mig igen hos forhandleren.
Den skal ind for 3 gang på en uge til server, og den er kun 1 uge gammel
Jeg har følgende fejl.
1. Batteri aflader så meget i løbet af en nat eller 2 at elstarten slet ikke kan tage fat.
2. Det tager mellem 15-20 forsøg på kickstarter, før den snøvler sig igang
3. Når den kommer igang så skal den står i flere minutter før den vil tage gas
4. de første par km, har den nemt ved at gå ud og der skal files på gassen før den vil accelerer
5. Lysets nedblændingsfunktion virker kun sporadisk (Tror der er pga. af den høje tomgang, går ud fra at chokeren giver højere tomgang ligesom på en bil)
Forhandleren har skiftes lysreguleringsbox, CDI, gasnål, justeres ventiler og karburator (igen), og justeret tomgang efter noget måleudstyr, og siger at den står som den skal.
Svar: 590
Tråde: 80
Tilmeldt: Dec 2010
(23-01-2011, 12:18)DK11706 Skrev: Hej,
Som nogle måske har set i en anden tråd så er min nye super 8 ikke en særlig god oplevelse, den vil ikke starte på elstarter og på kickstarter tager det min. 15 - 20 tråd før den snøvler sig igang, den vil ikke tage omdrejninger når den er kold og det virker som om at chokeren ikke slår fra. Tomgangen er nemlig altid mega høj så "lysreguleringen" i forlygten ikke virker korrekt (der er næsten altid fuld blus på, op/nedblænding begynder at virke når jeg har kørt i ca. 20 min, men kun hvis jeg ikke står stille for længe, det virker som om at karburatoren køler for hurtigt og chokeren åbner igen, mit problem er bare at forhandleren de siger at den kun har en accelerationspumpe, den troede jeg så til gengæld ikke havde noget med koldstart at gøre, men derimod noget med lidt ekstra benzin, hvis man høvler gashåndtaget i bund, er den en der kan forklare mig tingene så de ikke løber om hjørnet med mig igen hos forhandleren.
Den skal ind for 3 gang på en uge til server, og den er kun 1 uge gammel
Jeg har følgende fejl.
1. Batteri aflader så meget i løbet af en nat eller 2 at elstarten slet ikke kan tage fat.
2. Det tager mellem 15-20 forsøg på kickstarter, før den snøvler sig igang
3. Når den kommer igang så skal den står i flere minutter før den vil tage gas
4. de første par km, har den nemt ved at gå ud og der skal files på gassen før den vil accelerer
5. Lysets nedblændingsfunktion virker kun sporadisk (Tror der er pga. af den høje tomgang, går ud fra at chokeren giver højere tomgang ligesom på en bil)
Forhandleren har skiftes lysreguleringsbox, CDI, gasnål, justeres ventiler og karburator (igen), og justeret tomgang efter noget måleudstyr, og siger at den står som den skal.
1 uge gammel og så mange problemer..
Jeg ville skynde mig ned og annullere handlen, og få købt en anden scooter, tror du vil få masse af dårlig oplevelser med den..
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Jeg har nu ellers indtryk af at Kymco er et godt mærke.
Men mon ikke det er en mandagsmodel.
Han må udbedre fejlene i rimelig tid, (måske lidt mere end en uge!), ellers kan du kræve handlen ophævet.
Men træls når det nu er en spritny scooter, det er jo ikke lige det man forventer.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Tror søreme også at jeg ville annulere den handel hvis det var mig.
Hvis den allerede nu på 1 uge skal til 3. service/ eftersyn så er der da noget helt rivegalt med den.
Kunne tyde på, som også der bliver skrevet, at det er en mandags/ fredagsmodel.
Jeg ville prøve at få den handel annulleret hvis det var mig
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 78
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2011
Jeg har også sagt til dem, at hvis den ikke fungere upåklageligt efter næste besøg så er handlen ophævet fra min side, og så er det kun op til dem om de vil trækkes igennem forbrugerklagenævn, retsag og dårlig omtale i pressen, men umiddelbart (heldigvis) lød sælgeren som om at han godt kunne se problemet og at de ville tage den igen hvis de ikke kunne løse problemerne.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Hold os lige opdaterede mht hvad det går over til
Hvis nu, vil du så have samme type igen?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 78
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2011
Skal nok skrive hvad der sker.... . Nu er Kymco Spuer 8 lidt speciel, og det kan sagtens være at det er en lille ting der er skyd i det hele, alt på den er jo nærmest styret via batteriet, og ikke via generatoren som på andre, men hvis den ikke kommer til at virke næste gang, så er det min sidste Kymco nogensinde, det har jeg ikke tålmodighed til en gang til, en sidste ting er at benzin økonomien er også helt af h-til, den har kun kørt 100 km på en tank, igen det er også derfor jeg mistænkeren autochokeren for ikke at slå fra....men nu må vi se
Min næste maskine bliver en 2-takt, trods den dårligere benzin økonomi, den skal til gengæld ikke til service for hver 2000 km, så det går nok lige op.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(23-01-2011, 14:12)DK11706 Skrev: Min næste maskine bliver en 2-takt, trods den dårligere benzin økonomi, den skal til gengæld ikke til service for hver 2000 km, så det går nok lige op.
Hvis du kører en del, kan det godt betale sig at kigge på Peugeot's udvalg. De fleste, hvis ikke alle, Peugeot modeller skal til service hver 6. måned (i DK), og har ikke, som alle andre mærker, et fast km interval
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
23-01-2011, 15:06
(Dette opslag var sidst ændret: 23-01-2011, 15:17 af barden.)
Eller en SYM.
Der er 3 års totalgaranti. Men det er vist så 4-takt, det hele
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(23-01-2011, 15:06)barden Skrev: Eller en SYM.
Der er 3 års totalgaranti. Men det er vist så 4-takt, det hele
Garanti er fint, men lave service intervaller giver den totale pris et nøk opad, hvis man kører meget. Så det er værd at regne med i prisen
Svar: 1.508
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2009
(23-01-2011, 15:04)Teddy Skrev: Hvis du kører en del, kan det godt betale sig at kigge på Peugeot's udvalg. De fleste, hvis ikke alle, Peugeot modeller skal til service hver 6. måned (i DK), og har ikke, som alle andre mærker, et fast km interval
Det kan dog også blive dyre km, hvis man ikke kører mange km, men alligevel skal ha den til service hver 6. måned.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(23-01-2011, 16:03)Xipe Skrev: Det kan dog også blive dyre km, hvis man ikke kører mange km, men alligevel skal ha den til service hver 6. måned.
Nu kender jeg ikke tidsintervallerne for andet end Peugeot, men de fleste, hvis ikke alle, har også et tidsinterval. Og så går fidusen tabt, hvis man ikke kører ret meget. Omvendt, er udvalget så noget større, da service prisen vil være nogenlunde ens, uanset hvilken model, man ser sig lun på
|