Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gradueret respons ved razzia
#13
(22-01-2011, 14:53)kragen Skrev: Uha, drosle folks biler Målløs.

Det findes skam i f.eks. Japan. F.eks. har Hondas hurtige sportsvogn en elektronisk drosling, der sammen med en GPS, holder topfarten nede på det næsten lovlige, og som tilmed ophæver droslingen, hvis du befinder dig på en racerbane. I Tokyo har lastbiler en gul lampe på taget, der begynder at blinke, når du har kørt for hurtigt, og kun kan slukkes af politiet. I Tyskland er lille mc droslet til 80 km/t for 16-18 årige. Så det er teknisk muligt, men en politisk dødssejler. Jeg ser absolut ingen grund til, at man godkender biler, der kan køre 300 km/t i et land, hvor man maksimalt må køre 130 km/t. Hvad kan folk have imod, at deres bil f.eks. slår fra ved 150 km/t ?

Det kunne måske have noget at gøre med racerbaner, som du nævner tidligere i dit indlæg Smil Hvis man køber en bil der kan køre så hurtigt, er det jo nok også fordi man er rig nok til at leje eller eje en racerbane man kan lege på. For slet ikke at snakke om alle hovederne der vender, når man kommer i noget der er dyrere end en gennemsnitlig voksen mands personlige ejendomme tilsammen Cool
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(22-01-2011, 14:59)ZenN Skrev: Det kunne måske have noget at gøre med racerbaner, som du nævner tidligere i dit indlæg Smil Hvis man køber en bil der kan køre så hurtigt, er det jo nok også fordi man er rig nok til at leje eller eje en racerbane man kan lege på. For slet ikke at snakke om alle hovederne der vender, når man kommer i noget der er dyrere end en gennemsnitlig voksen mands personlige ejendomme tilsammen Cool

De kan stadig blære sig med prisen, og andre kan stadig nyde fordelen ved de bedre biler, og skulle man have lyst til en tur på en racerbane i sin gadebil, kan man også gøre det. Mange europæiske bilfabrikanter har en "aftale" om, at begrænse til 250 km/t, hvilket selv tyskerne, som er de største forkæmpere for fri hastighed, har accepteret. Men det er åbenbart også for langsomt for mange danskere, der derfor ofrer penge på, at fjerne dennne begrænsning, så bilen kan køre over 250 km/t - hvorfor, hvis de ikke har tænkt sig, at køre mere, end de lovlige 130? Det giver ingen mening, når man samtidigt hyler op om, at fart dræber, og nidkært går efter knallerter, der kører mere end 30/45 km/t, uanset, at man har kørekort til at køre hurtigere, og knallerterne er konstrueret til det.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
(22-01-2011, 15:22)kragen Skrev: Mange europæiske bilfabrikanter har en "aftale" om, at begrænse til 250 km/t, hvilket selv tyskerne, som er de største forkæmpere for fri hastighed, har accepteret. Men det er åbenbart også for langsomt for mange danskere, der derfor ofrer penge på, at fjerne dennne begrænsning, så bilen kan køre over 250 km/t - hvorfor, hvis de ikke har tænkt sig, at køre mere, end de lovlige 130?

Det ville jeg også gøre hvis jeg havde den type bil. Ikke fordi jeg ville udnytte fart-ressourcerne, men simpelthen for princippets skyld. Det er analogt med folk som argumenterer for indskrænkning i privatlivet med frasen : "Hvis du ikke har noget at skjule, hvad er du så bange for?"

Jeg har ikke noget at skjule, men derfor vil jeg alligevel have mit privatliv i fred. Og jeg har ikke tænkt mig at køre 290 km/t, men på trods af dette vil jeg modsætte mig at få min bil tvangs-kastreret.

Cool
Svar
#16
For folk med biler med hang til fart og som bliver knaldet for det, skulle en drosling af motor til max. 130 km/t være lov Cool
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(22-01-2011, 16:43)Runnerdude Skrev: Det ville jeg også gøre hvis jeg havde den type bil. Ikke fordi jeg ville udnytte fart-ressourcerne, men simpelthen for princippets skyld. Det er analogt med folk som argumenterer for indskrænkning i privatlivet med frasen : "Hvis du ikke har noget at skjule, hvad er du så bange for?"

Jeg har ikke noget at skjule, men derfor vil jeg alligevel have mit privatliv i fred. Og jeg har ikke tænkt mig at køre 290 km/t, men på trods af dette vil jeg modsætte mig at få min bil tvangs-kastreret.

Cool

Det får du alligevel i og med, der opstilles fartbegrænsninger, så du heller ikke kan bestemme, hvilken fart, du kører med. Det er også en indgriben i din private frhed. Principielt, må du derfor også gå ind for alles ret til at købe og bære alle slags våben.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(22-01-2011, 16:59)kragen Skrev: Det får du alligevel i og med, der opstilles fartbegrænsninger, så du heller ikke kan bestemme, hvilken fart, du kører med. Det er også en indgriben i din private frhed. Principielt, må du derfor også gå ind for alles ret til at købe og bære alle slags våben.

Må erklære mig enig her. Jeg er ikke i tvivl om, at hverken du eller jeg ville køre 290 km/t bare fordi en af os havde en Ferrari - med det sagt betyder det ikke at en anden vil det. Det samme kan gøre sig gældende med sprit kørsel (og indbygget alkometer i biler) osv, osv.


VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#19
Ang. undersøgelse af lovlige knallerter, så var der da nogle stykker blandt de ca 1000 stk jeg undersøgte på Århus politigård der var pinlig lovlige, betjentene, der havde spottet dem syns de kørte med alt for mange omdrejninger...tsk tsk..
Så ja, alt kan undersøges, bare der er en begrundet mistanke.

Hurtige biler er begrænsede (til 250km/t), der findes jo andre veje end her i dk Jps.
Svar
#20
(22-01-2011, 21:10)Energy Skrev: Ang. undersøgelse af lovlige knallerter, så var der da nogle stykker blandt de ca 1000 stk jeg undersøgte på Århus politigård der var pinlig lovlige, betjentene, der havde spottet dem syns de kørte med alt for mange omdrejninger...tsk tsk..
Så ja, alt kan undersøges, bare der er en begrundet mistanke.

Hurtige biler er begrænsede (til 250km/t), der findes jo andre veje end her i dk Jps.

En fratagelse af knallerten på stedet, må kun ske ved begrundet mistanke. Viser det sig, at knallerten er pinlig lovlig, var mistanken derfor ikke begrundet, og fratagelsen af knallerten derfor ikke lovlig. Man skal ikke forvente erstatning - højst en undskyldning, hvis man klager.

Der findes, efterhånden få, veje andre steder, hvor man må køre mere, end 130 km/t, men det kan en gps-styret drosling sagtens holde styr på. Der findes også andre steder, hvor knallerter må køre hurtigere, men det ændrer jo ikke noget ved, at det er tåbeligt, at begrænse maksimumhastigheden til 130 km/t, og samtidigt tillade køretøjer, der kan køre det dobbelte. Er man i sikkerhedens navn så forhippet på, at få hastigheden ned på motorveje, ligger løsningen lige for. Eller er det bare et indtægtstab, man er bange for, når der ikke kan skrives så mange fartbøder?

I Tyskland arbejdes der seriøst på et system, hvor en indbygget elektronisk drosling i biler, stryres af sendere i hastighedsskiltene Fortvivlet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
Næ, og man får heller ikke en undskyldning for at blive hevet ind til siden og derefter puste i et rør - selvom man er pinlig ædru.

Ang. autohastighed med gps overvågning, så er der heldigvis flere tiltag, der kan illimnere sådanne Bigbrother tilstande, så bring it on - selvom jeg nok er døden nær på det tidspunkt -heldigvis da.

Ps. døden kan nemt indtræffe ved en påkørsel under 50/80/130km/t. Så begrænsning løser intet, det gør skærpet opmærksomhed derimod, så find på en gadget, der kan overvåge ens opmærksomhed, så kan vi snakke om fornuftige tiltag.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(22-01-2011, 23:06)Energy Skrev: Næ, og man får heller ikke en undskyldning for at blive hevet ind til siden og derefter puste i et rør - selvom man er pinlig ædru.

Ang. autohastighed med gps overvågning, så er der heldigvis flere tiltag, der kan illimnere sådanne Bigbrother tilstande, så bring it on - selvom jeg nok er døden nær på det tidspunkt -heldigvis da.

Ps. døden kan nemt indtræffe ved en påkørsel under 50/80/130km/t. Så begrænsning løser intet, det gør skærpet opmærksomhed derimod, så find på en gadget, der kan overvåge ens opmærksomhed, så kan vi snakke om fornuftige tiltag.

Arh, der må jeg sige at jeg er uenig. Det kan godt være, at man kan dø i trafikken selvom man kører 35 i forhold til 80. Men chancen er jo stadig større, jo hurtigere man kører. Så det løser nok decideret ikke noget, men mindsker chancen for at folk dør i trafikken. Man kan nok aldrig få dødstallet ned på 0.

Det kan jeg så informere dig om, at der allerede findes. Jeg tror det er på nogle af de nye Mercedes'er, der overvåger ens øjne så man ikke falder i søvn bag rattet. Når den tror at man er faldet i søvn, laver den i høj lyd, som får føreren til at vågne. Derudover, er der også i de nyere BMW'er, et system der holder øje med stregerne på vejen, og på den måde retter bilen op af sig selv, hvis bilen langsomt begynder at skride ud. De kan forresten også bremse af sig selv, hvis man nærmer sig bilen foran hurtigere end man burde.
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
#23
Den med at hastigheden dræber, er kun teoretisk politiker ævl el. et udsagn fra folk, der ikke kører til daglig. Det er det man rammer ind i, der dræber dig. Og når man kan dø med 20km/t på en cykel fordi man kører med hjernen i sin Ipod, så nytter det som at pisse mod vinden at fokusere udelukkende på hastighed.

Jammen så kan jeg da også informere dig om, at der stadig ingen tekniske løsninger er for at forhindre en i at være "på", det du snakker om er sådanset en avanceret udgave af ESP med følere i BILEN, der mangler opmærksomhed fra personen, der styrer bilen/mc'en.

Svar
#24
(22-01-2011, 23:40)Energy Skrev: Den med at hastigheden dræber, er kun teoretisk politiker ævl el. et udsagn fra folk, der ikke kører til daglig. Det er det man rammer ind i, der dræber dig. Og når man kan dø med 20km/t på en cykel fordi man kører med hjernen i sin Ipod, så nytter det som at pisse mod vinden at fokusere udelukkende på hastighed.

Jammen så kan jeg da også informere dig om, at der stadig ingen tekniske løsninger er for at forhindre en i at være "på", det du snakker om er sådanset en avanceret udgave af ESP med følere i BILEN, der mangler opmærksomhed fra personen, der styrer bilen/mc'en.

Ja, du kan have ret i at det er det man rammer ind i, er det der dræber én. Men du kan ikke mene, at chancen for at køre galt ikke stiger når man tilsvarende stiger i hastighed.

Nej, jeg nævnte også at man aldrig kan få dødstallet ned på 0. Men man kan stadig reducere det, blandt andet ved hjælp af ABS, ESP mm. Hvis man ikke føler sig opmærksom op "på" nok til at køre bil, så skal man da heller ikke gøre det.

Grunden til at der er en fartgrænse er jo ikke for at folk kan komme for sent på arbejde.

http://www.psfk.com/2010/10/eye-tracking...wheel.html
Citat:When certain patterns in eye and facial movements that indicate a lack of awareness are detected, the system triggers warnings to keep the driver alert.

Om det er et helt fuldendt og succesfyldt projekt eller ej, så er det tydeligt, at man er godt klar over problemstilligen, og at der derfor er fremgang i diverse projekter om at forebygge at folk falder i søvn bag rattet etc.
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar


Forum spring: