Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Super 8 vs. Baotian Rebel?
#1
Kære BS

Jeg står i lidt af en usikker situation, om jeg måske overvejer at sælge min Baotian Rebel til fordel af Kymco Super 8, det skal lige siges at vi taler om en spritny Kymco, det er ikke fordi at jeg er utilfreds med min scooter, for det er jeg bestemt ikke, men derimod meget tilfreds, men jeg kunne bare meget godt tænke mig en lidt mere stabilt og komfortabel scooter, især når jeg køre langt (Jylland-Sjælland) typisk 5-8 gange på et år, er det noget som i vil anbefale mig, at jeg bør gøre? Jeg ved godt at det er min egen beslutning, men kunne meget godt tænke mig nogle gode råds?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(25-01-2011, 02:37)Micras Skrev: Kære BS

Jeg står i lidt af en usikker situation, om jeg måske overvejer at sælge min Baotian Rebel til fordel af Kymco Super 8, det skal lige siges at vi taler om en spritny Kymco, det er ikke fordi at jeg er utilfreds med min scooter, for det er jeg bestemt ikke, men derimod meget tilfreds, men jeg kunne bare meget godt tænke mig en lidt mere stabilt og komfortabel scooter, især når jeg køre langt (Jylland-Sjælland) typisk 5-8 gange på et år, er det noget som i vil anbefale mig, at jeg bør gøre? Jeg ved godt at det er min egen beslutning, men kunne meget godt tænke mig nogle gode råds?

Hvad mener du med mere stabil og komfortabel, end din Rebel?

Super8'eren har godt nok lidt større hjul, men desværre også i nogle størrelser, der især for baghjulet kan give noget bøvl og begrænsninger, når du skal have andre dæk. Ydelsesmæssigt, er der heller ikke den store forskel. Personligt, sidder jeg bedre på Agilityen, end jeg gør på S8'eren, der har en lidt mærkelig sædehældning, og har man ikke lange ben, sidder man på spidsen af sædet. Pladsen til fødder, er også mindre på S8.

Jeg tror ikke, at du finder for 5.000 kr. mere komfort på en S8, end på din Rebel.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Kymco Super 8 er ikke ligefem den mest driftstablie scooter du kan finde, hvis man ser bort fra min egen mandags model, så er der også andre der har nogle særheder på deres. Kragen skriver godt nok at man kan skifte vario, tændspole og batteri, så bliver den næstren perfekt, men jeg er nu af den opfattelse af at det ikke burde være nødvendigt på en ny scooter, og der er jo også hele garantidelen man mister hvis man selv piller.

Kan kun tale for mig selv men hvis jeg slipper af med min super 8 så, skal jeg aldrig have en ny, jeg vil gå så langt som at sige jeg ikke vil have en kymco igen, den oplevelse jeg er på vej igennem lige nu kunne jeg godt være foruden.

Komforten på scooteren er fint, når man er høj (er 191 cm), og jeg finder det ikke specielt generende at sædet hælder lidt fremad, det vibrerer til gengæld lige lovligt meget i røven når man kører, så meget at folk med en trang til analdvibratorer vil være himmelrygt begejstret Cool.
Svar
#4
(25-01-2011, 09:27)DK11706 Skrev: ....og jeg finder det ikke specielt generende at sædet hælder lidt fremad, det vibrerer til gengæld lige lovligt meget i røven når man kører, så meget at folk med en trang til analdvibratorer vil være himmelrygt begejstret Cool.

Griner - tak for den griner, siger en influenza-ramt.

Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
#5
(25-01-2011, 09:27)DK11706 Skrev: Kymco Super 8 er ikke ligefem den mest driftstablie scooter du kan finde, hvis man ser bort fra min egen mandags model, så er der også andre der har nogle særheder på deres. Kragen skriver godt nok at man kan skifte vario, tændspole og batteri, så bliver den næstren perfekt, men jeg er nu af den opfattelse af at det ikke burde være nødvendigt på en ny scooter, og der er jo også hele garantidelen man mister hvis man selv piller.

Kan kun tale for mig selv men hvis jeg slipper af med min super 8 så, skal jeg aldrig have en ny, jeg vil gå så langt som at sige jeg ikke vil have en kymco igen, den oplevelse jeg er på vej igennem lige nu kunne jeg godt være foruden.

Komforten på scooteren er fint, når man er høj (er 191 cm), og jeg finder det ikke specielt generende at sædet hælder lidt fremad, det vibrerer til gengæld lige lovligt meget i røven når man kører, så meget at folk med en trang til analdvibratorer vil være himmelrygt begejstret Cool.

Dårligt (svagt) batteri, fesen tændspole, middelmådig vario, dårlige dæk, er ikke specielt for hverken Super8, eller Kymco. Det gælder så at sige alle mærker, og Kymco må nok siges, at ligge i den øvre kvartil, når det gælder knallerter under 14.000 kr. Hvis den vibrerer meget, kunne det tyde på manglende justering, og det efter min mening lidt for hårde sæde.

Super8 har/havde angiveligt problemer med lysboksen, som er speciel for S8, men det er dog indtil videre, ikke noget, jeg har oplevet. Om man så kan lide Kymcos anvendelse af det bedre system med en jævnstrøms-cdi, der stiller større krav til batteriet, er en smagssag.

Jeg er også lidt i vildrede med, hvorvidt dine problemer skyldes madskinen, eller manglende kunnen på dit værksted. Nogle af de ting, der er blevet foretaget, og nogle af de ting, du har fået at vide, forekommer besynderlige. Hvis lyset ikke altid går på halv kraft i tomgang, er mit gæt, at din tomgang står for højt. Det kan skyldes, at din bistarter (autchoker) ikke slår fra, noget man kan høre på et par minutter, eller at tomgangen blot skal skrues ned. Tomgangen skal være meget lav, før lyset "blænder ned".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu vil jeg ikke gå for meget i detaljer, det er trods alt ikke det tråden handler om, men jeg tror også selv at det er noget med chokeren, men værkstedet siger at de har lavet alt efter foreskrifterne og den må til importøren.
Svar
#7
Hej.
Jeg har aldrig ejet en Kymco eller Baotian,men min gode ven og nabo har haft en Baotian mc scooter,og den havde han altid bøvl med,tjaaa han solgte den og købt en anden mc af ældre dato,han fik bla ny kaburator på osv.
Kymco har en af mine gode venner s datter ,bare som knallert 30,og den har kørt ude problemer.

Mig selv er mest til PGO ,mener at det er det tættes på japaner kvalit.

Vh
CB
PS, Pgo kan også købes for 9995kr som knallert 30/45
Svar
#8
(25-01-2011, 15:57)cb Skrev: [...]
Mig selv er mest til PGO ,mener at det er det tættes på japaner kvalit.

Vh
CB
PS, Pgo kan også købes for 9995kr som knallert 30/45

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med, at PGO er tættest på "japanerkvalitet". PGO lavede oprindeligt Piaggioer (derfor navnet PGO), og Kymco lavede oprindeligt Hondaer Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hej.
Jeg mener at de knallerter der i sin tid kom fra Japan ,som feks,min Suzuki FZ 50 eller andre gode kvalits knallerter som 4gears Yammeha og osv.
Jeg syntes da det er helt fin at man kan få en billig kina knallert,blot man husker at det med pris og kvalitet hænger ofte sammen.
Jeg tror at de mellen klasse knallert der er bedst,må vil siges at være Pgo,jeg kan jo kun tale af min ejen affaring,og de samtaler jeg har haft med min lokale knallert værksted.
Jeg syntes det er rigtig trist og kedligt at der ikke lavers knallerter i feks Tyskland eller ØStrig,jeg er sikker på at de kunne fremstille nogle dejlige kvalits knallerter/scooter.
Men eller er der jo også Tomos,som der tilsyn ladende ikke er så meget omtale for.
Vh
CB
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: