Søg Garagen Hej Gæst! Register

Jeg hader efterhånden at skrue i knallerter
#1
Knægtens RMX kørte med en 47 mm cylinder, den gik rimeligt godt, men nu har vi skaffet en standard cylinder og fået den boret op og nyt stempel i, så skulle der jo gerne være mange km i den motor.

Efter at have monteret cylinderen, kan den fandens knallert ikke tage gassen, den starter fint, går fint i tomgang, men vrides håndtaget i bund, dør den langsomt ud.
Den kan listes op i omdrejninger ved at dreje gashåndtaget meget langsomt, men tage gassen med det samme, nixen!

Vi har skiftet hoveddyse mange gange, tomgangsdyse er skiftet til større, nålen er flyttet om, den er sq ligeglad, gassen vil den bare ikke tage.

Er der nogen herinde, f.eks Energy der har haft samme problem og fundet en løsning?

Jeg tror ikke den suger falsk luft ved simmerringene, den er tør at se på under ringene.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Umidlbart er det jo et benzinmangelproblem, hjælper det ikke hvis du sætter choke på el. holder hånden for indsugningen i luftfilteret ?

Jeg havde et tilsvarende problem med min Nrg sidste forår, da den skulle startes op efter vinterhiet, det viste sig at det var benzinen, der var fordampet i tanken og karb., så der var en alt for stor oliemængde i benzinen, og så kunne den heller ikke tage gasen uden choke og total udskruet blandningsskrue. Frisk benzin m. korrekt oliemængede i igen, og så kørte den som den skulle.

Der kommer ikke vand ind i cylinderen ? - (Hvid røg)

Ellers kan dyserøret være halvstoppet, så prøv at rense det.
Svar
#3
Energy Skrev:Umidlbart er det jo et benzinmangelproblem, hjælper det ikke hvis du sætter choke på el. holder honden for indsugningen i luftfilteret ?

Jeg havde et tilsvarende probleme med min Nrg sidste forår, da den skulle startes op efter vinterhiet, det viste sig at det var benzinen, der var fordampet i tanken og karb., så der var en alt for stor oliemængde i benzinen, og så kunne den heller ikke tage gasen uden choke og total udskruet blandningsskrue. Frisk benzin m. korrekt oliemængede i igen, og så kørte den som den skulle.

Der kommer ikke vand ind i cylinderen ? - (Hvid røg)

Ellers kan dyserøret være halvstoppet, så prøv at rense det.

Jamen det er til at få en sofatur over, der kommer ingen vand ind i cylinderen, det svinder ikke det mindste og den ryger ikke, karburatoren har været adskilt og renset, ingen af dyserne/rørene er stoppet. Den vil bare ikke køre som den skal, afdroslet RMX topfart 35, kan ikke slæbe sig selv i gear over 3 :twisted: Vi har tapet gitteret til luftfilteret 1/4 til, så kan den tage gassen, men firtakter som sindsyg ved fuld gevind.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#4
Lyder skummelt da.
Er der fin kompression på ? Og hvad med tændrør - er det nyt ?
Svar
#5
Energy Skrev:Lyder skummelt da.
Er der fin kompression på ? Og hvad med tændrør - er det nyt ?

Jep, jep, jep UARGHHHHHH
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Griner
Chek membranbladene så, el. det har du måske også gjort ?
Svar
#7
Energy Skrev:Griner
Chek membranbladene så, el. det har du måske også gjort ?

Jep da cylinderen blev monteret.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Hvilken str. hoveddyse sidder der i ?
Svar
#9
Energy Skrev:Hvilken str. hoveddyse sidder der i ?

Jeg er kommet så langt at den går bedre med en dyse der er ca 15 numre mindre, men den knalder bagud af karburatoren som noget nyt når gassen vrides i bund.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lund Skrev:Jeg er kommet så langt at den går bedre med en dyse der er ca 15 numre mindre, men den knalder bagud af karburatoren som noget nyt når gassen vrides i bund.

Så er den for lille hvis den skyder.
Svar
#11
Energy Skrev:
Lund Skrev:Jeg er kommet så langt at den går bedre med en dyse der er ca 15 numre mindre, men den knalder bagud af karburatoren som noget nyt når gassen vrides i bund.

Så er den for lille hvis den skyder.

Det er en 72ér der sidder i nu, jeg skal prøve et par numre større når jeg får listen igen, den er sindsyg den karburator.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Lund Skrev:Det er en 72ér der sidder i nu, jeg skal prøve et par numre større når jeg får listen igen, den er sindsyg den karburator.

Prøv at sænke nålen helt, stil blandingsskrue en ½ omgang ude, og smid en hoveddyse # 80 i. Så skulle den gerne gå nogenlunde - hvis altså der ikke er andet galt.
Svar


Forum spring: