Søg Garagen Hej Gæst! Register

Omdrejninger på G-Max 30
#13
Hvis du kan få plads til en over-range variator kunne den måske også hjælpe en smule...

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(21-01-2011, 16:45)Runnerdude Skrev: Hvis du kan få plads til en over-range variator kunne den måske også hjælpe en smule...

Cool

Over-range? Får den motoren til at gå ned i omdrejninger??
Jeg har selv tænkt på at købe en Malossi Multivar Variator, men så begynder man jo at nærme sig hvor man skal til at sætte ny racing krumtap i, og når man så skal det så skal man have nye lejer osv.. Det ene tager det andet som man siger..
Vil helst bare have at motoren holder i lang tid og uden man skal ud og indvestrere i ny tun kaburator og alt det andet gejl.. Smil
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#15
(21-01-2011, 18:29)pgofyn Skrev: Over-range? Får den motoren til at gå ned i omdrejninger??

Ja, på den måde at den er lidt større så du får en lidt højere gearing ved topfart. Men selvfølgelig ikke nær så meget som en omgearing af motoren, så hvis du vil flere tusinde o/min ned er det muligvis ikke nok for dig. Det er heller ikke alle scootere som har plads til den, så det skal du i givet fald også lige checke inden du hiver pungen frem...

Cool
Svar
#16
Hvis overrange betyder bredere remskiver, så kan der kun sidde 112mm i Pgo.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(22-01-2011, 16:56)Jps Skrev: Hvis overrange betyder bredere remskiver, så kan der kun sidde 112mm i Pgo.

Så vidt jeg husker er den 128mm, så det betyder nok desværre at den ikke er for PGO'er. Tjah, så er der jo nok kun den famøse gearing tilbage hvis den skal ned i omdrejninger.

Dette her var i sandhed meget nemmere i gamle dage på Yamaha FS'en...

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(23-01-2011, 07:34)Runnerdude Skrev: Så vidt jeg husker er den 128mm, så det betyder nok desværre at den ikke er for PGO'er. Tjah, så er der jo nok kun den famøse gearing tilbage hvis den skal ned i omdrejninger.

Dette her var i sandhed meget nemmere i gamle dage på Yamaha FS'en...

Cool

Ja, ind til cykelsmeden og hente et par fortandhjuls.. Grøn grin
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#19
(23-01-2011, 09:29)Jep123 Skrev: Ja, ind til cykelsmeden og hente et par fortandhjuls.. Grøn grin

På med et 15 tands foran og den kunne runde de 100 km/t i fjerde... hvis man havde tun nok til at køre den ud... Grin
Svar
#20
(23-01-2011, 10:13)Runnerdude Skrev: På med et 15 tands foran og den kunne runde de 100 km/t i fjerde... hvis man havde tun nok til at køre den ud... Grin

12,5 HK plus den udstødning der vist hed "Boss et eller andet", burde kunne klare det. Smil

Ivecar plus 2023.
Svar
#21
(21-01-2011, 18:29)pgofyn Skrev: Over-range? Får den motoren til at gå ned i omdrejninger??
Jeg har selv tænkt på at købe en Malossi Multivar Variator, men så begynder man jo at nærme sig hvor man skal til at sætte ny racing krumtap i, og når man så skal det så skal man have nye lejer osv.. Det ene tager det andet som man siger..
Vil helst bare have at motoren holder i lang tid og uden man skal ud og indvestrere i ny tun kaburator og alt det andet gejl.. Smil

Bare et tip, hvis du beslutter dig for at skifte gearingen, så kan du med fordel købe den på speedline.dk hvor du kan få den presset klar til montering for merpris.

10000 rpm lyder også af lidt for meget til en standard krumtap, men jeg er dog ikke sikker, man burde kunne køre på standard krumtap med TP Trophy - men ihvertfald:

http://speedline.dk/da/scooter/gearing-s...m-zi33251/

http://speedline.dk/da/scooter/presning-...ing-sl-pg/

Det er altså 400 kroner for gearingen, og 60 kroner for presningen. Altså et beløb der burde være til at overkomme Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(23-01-2011, 16:38)ksj-rdo Skrev: Bare et tip, hvis du beslutter dig for at skifte gearingen, så kan du med fordel købe den på speedline.dk hvor du kan få den presset klar til montering for merpris.

10000 rpm lyder også af lidt for meget til en standard krumtap, men jeg er dog ikke sikker, man burde kunne køre på standard krumtap med TP Trophy - men ihvertfald:

http://speedline.dk/da/scooter/gearing-s...m-zi33251/

http://speedline.dk/da/scooter/presning-...ing-sl-pg/

Det er altså 400 kroner for gearingen, og 60 kroner for presningen. Altså et beløb der burde være til at overkomme Smil

+ fragt til Speedline Blink med øjet De skal jo have de gamle aksler for at kunne presse de nye på Blink med øjet
Svar
#23
(24-01-2011, 00:58)2hvybg3yb Skrev: + fragt til Speedline Blink med øjet De skal jo have de gamle aksler for at kunne presse de nye på Blink med øjet

Jeg ved ikke lige hvad sådan et sæt aksler koster, men hvis de ikke er vanvittigt dyre ville jeg overveje at købe et ekstra sæt - eventuelt brugte - til at få omgearet. Så var man fri for at have maskinen nede mens man venter på Speedline og ville desuden have et sæt "lovlige aksler" liggende hvis uheldet skulle være ude eller hvis man senere vil sælge scooteren som 100% lovlig og score ekstra ved at sælge gearingen separat.

Bare et forslag....

Cool

Svar
#24
(24-01-2011, 01:10)Runnerdude Skrev: Jeg ved ikke lige hvad sådan et sæt aksler koster, men hvis de ikke er vanvittigt dyre ville jeg overveje at købe et ekstra sæt - eventuelt brugte - til at få omgearet. Så var man fri for at have maskinen nede mens man venter på Speedline og ville desuden have et sæt "lovlige aksler" liggende hvis uheldet skulle være ude eller hvis man senere vil sælge scooteren som 100% lovlig og score ekstra ved at sælge gearingen separat.

Bare et forslag....

Cool

Det ved jeg heller ikke Blink med øjet Det var mere for at fuldende hans beregning Grin
Svar


Forum spring: