Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye dæk til PGO Big Max
#13
(20-01-2011, 21:56)Anden1986 Skrev: Hej folkens!

Jeg skal bruge nye dæk til min scooter - De gamle har ca 1 mm spor tilbage! :S

Dog gider jeg ikke ofre en masse på dem da jeg bruger maskinen begrænset... Er faldet over disse dæk på nettet:

http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=14571

Nogen som kender dem og kan sige om de er ok? Jeg er nemlig bange for at få fat i nogle som er lavet af nylon (ligesom dem man kan købe i T. Hansen) og så kan jeg sgu lige så godt køre på sæbe... De skal stå ordentligt fast i regn og kulde men derudover så er jeg ret ligeglad med resten!

Jeg tror ikke at det er "rigtige" vinterdæk. Dels ser mønstret forkert ud og dels vil et M&S dæk som er godkendt til 210 km/t normalt være ret dyrt. Men som Kragen siger er det svært at sige uden at kende fabrikanten. Det er med andre ord en chance du tager. Er de gode sparer du et par hundrede - er de dårlige ender du måske i asfalten...

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(21-01-2011, 09:30)Søren26 Skrev: Det ved et spørgsmål om de er monteret lidt skævt?? mit power track fordæk hopper os en smule, men har vænnet mit til det

Ved ikke lige, hvordan det skulle kunne lade sig gøre at montere dæk skævt på??

Ivecar plus 2023.
Svar
#15
(21-01-2011, 13:13)Jps Skrev: Ved ikke lige, hvordan det skulle kunne lade sig gøre at montere dæk skævt på??

Det kan man sagtens - hvis man er lidt sjusket, er det muligt, at montere dækket, så ikke hele kanten er rigtigt nede i fælgen. Blink med øjet . Det kan give hopperi. Det kan også monteres i omvendt retning, så dækket løber den forkerte vej rundt. Det kan også give hopperi. Den mest almindelig grund til hopperi, er dog dårlig eller ingen afbalancering, eller et dæk, der har stået for længe på slidbanen, og har fået et fladt stykke, der ikke vil rette sig ud, selv med kraftigt overtryk.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
(21-01-2011, 13:39)kragen Skrev: Det kan man sagtens - hvis man er lidt sjusket, er det muligt, at montere dækket, så ikke hele kanten er rigtigt nede i fælgen. Blink med øjet . Det kan give hopperi. Det kan også monteres i omvendt retning, så dækket løber den forkerte vej rundt. Det kan også give hopperi. Den mest almindelig grund til hopperi, er dog dårlig eller ingen afbalancering, eller et dæk, der har stået for længe på slidbanen, og har fået et fladt stykke, der ikke vil rette sig ud, selv med kraftigt overtryk.

Problemet er jo så, at man ikke ved hvordan dækket er blevet opbevaret hos forhandleren (i mit tilfælde Speedline). Har dog før kunne eliminimere hopperiet meget, ved at køre 3-4 km på halvflade dæk, så det sætter sig Smil. Men i denne tid er der gravearbejde i stor stil her på vejen (kloakering), så der ligger mange sten med spidse kanter og lurer efter et dæk, de kan punktere Grin.

Hvordan skal man i øvrigt opbevare dæk, der er pumpet op Smil Skal de ligge ned (ovenpå hinanden), eller skal de bare stå op?

Det med afbalancering af scooterdæk/fælge, skulle der være et sted hernede der kan klare, men har ikke adressen på det Ked af det.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(21-01-2011, 13:56)Jps Skrev: Hvordan skal man i øvrigt opbevare dæk, der er pumpet op Smil Skal de ligge ned (ovenpå hinanden), eller skal de bare stå op?

Liggende er bedst. Men det er dog en god ide, alligevel at bytte rundt på dem efter et stykke tid - mine sommerdæk til bilen har ligget en halv vinter, så de bliver snart byttet rundt).

Mange dækfirmaer har dem stående i rækker på 2 bøjler, der udgør 'en hylde'. For at de ikke bliver deforme med tiden, skal de så drejes med jævne mellemrum. Gerne en gang om ugen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(21-01-2011, 15:09)Teddy Skrev: Liggende er bedst. Men det er dog en god ide, alligevel at bytte rundt på dem efter et stykke tid - mine sommerdæk til bilen har ligget en halv vinter, så de bliver snart byttet rundt).

Mange dækfirmaer har dem stående i rækker på 2 bøjler, der udgør 'en hylde'. For at de ikke bliver deforme med tiden, skal de så drejes med jævne mellemrum. Gerne en gang om ugen.

Jeg har mine reserver liggende hver for sig, men vender dem ikke, som man måske burde. Det jo ikke ost man har med at gøre, som skal vendes i ny og næ, når de ligger på lager. Smil

Kender godt den "hylde". men det da tosset, de skal "vendes og drejes" for at holde faconen Smil.

Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: