Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lækage?
#1
Jeg er ved at skrive huskeseddel til maskinens 5000 km service på tirsdag.

I den forbindelse har jeg bl.a. kikket min tabel med tankniner etc. igennem. Et interessant mønster har vist sig.

I perioder med megen brug og dermed korte tankningsintervaller er økonomien klart bedre end i perioder med lang tid mellem tankningerne.

Og forskellen passer overalt næsten præcist med et tab på ca. 1 ml i timen døgnet rundt.
Turenes længde spiller naturligvis ind, men perioderne med dårlig økonomi skiller sig ikke nævneværdigt ud på den front. Grundet rejseaktivitet mm. kørte jeg bare ikke så meget til og fra arbejde, der er på 8 km hver vej. (ændrer sig dog til 15 km fra og med 20 dec.!)

Nu ved jeg, at ventilen i bunden af tanken ikke lukker tæt, når motoren står stille. Det blev konstateret for en god måned siden, og ventilen vil blive skiftet på tirsdag. (garantirep.)

Men kan den utætte ventil resultere i den nævnte lækage igennem kaburatoren eller er der primært tale om fordampning fra tanken?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Flyderen I karburatorens svømmerhus, skulle normale kunne holde tæt, men hvis benzintrykket er for stort kan den åbenbart sive lidt.På de allerfleste motorcykler er der en manuel benzinhane, jeg har et par gange glemt at lukke den, og har ikke bemærket noget, også selv om den har stået i et skur, jeg kunne i hvert fald ikke lugte noget.

Scooteren har en gang lækket kraftigt, (hvordan det så har kunne gå til) jeg kunne godt lugte er der var noget galt, den ville heller ikke starte. Noget af benzinen var løbet ud i luftfilter, resten sikkert ned i motor og har druknet den, efter af have tømt luftfilter, taget benzinslange fra karburator, og kørt længe med starter, havde tændrør ude, og tilslut gav lidt æter (startsprey) fik jeg den i gang.

1 ml i timen er godtnok 0,1 liter på fire dage, det må man da kunne lugte. Og hvor skulle det løbe hen, er der ikke nogen pletter under scooter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: