19-01-2011, 19:01
Forlygte pæren skal jeg skifte,skal man virkelig taget hele kåben af,eller kan man taget glasset af ?
Pære skift på Giantco Stealth
|
||
19-01-2011, 19:01
Forlygte pæren skal jeg skifte,skal man virkelig taget hele kåben af,eller kan man taget glasset af ?
Du skal have hele fronten af på en Stealth, da forlygterne ikke sidder på styret, som mth henviser til.
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
20-01-2011, 18:32
20-01-2011, 23:25
(20-01-2011, 18:32)Leif Hansen Skrev: Mange tak, det er godt nok besværlig..der er mange skruer Så prøv, på en Super8 - da jeg nåede tyve, holdt jeg op med at tælle. På Super8, skal forskjold og sidepaneler af, for at skifte et par skide pærer . Samme totaladskillelse, når bagpæren skal sliftes. Sæde ud, begge sideskjolde af, holder til topboks af, bagskærm m.m.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
21-01-2011, 13:26
På big er det 12 skruer der skal af før man man kan få frontskjoldet af og komme ind til forlygten. På Runneren er der 3, der skal af. De 2 af skruerne sidder dog et sted, hvor man ikke lige kan komme til at skrue dem ud. Det fik jeg på forunderligvis på min, og satte dem ikke i igen, da skjoldet har nogle tapper der "låser" det, sammen med en enkelt skrue.
Det er noget nemmere på SI'en. 2 skruer ud, og du har forlygten i hånden .
Ivecar plus 2023.
21-01-2011, 13:48
(21-01-2011, 13:26)Jps Skrev: På big er det 12 skruer der skal af før man man kan få frontskjoldet af og komme ind til forlygten. På Runneren er der 3, der skal af. De 2 af skruerne sidder dog et sted, hvor man ikke lige kan komme til at skrue dem ud. Det fik jeg på forunderligvis på min, og satte dem ikke i igen, da skjoldet har nogle tapper der "låser" det, sammen med en enkelt skrue. På Agilityen er det også bare et skruer, så står man med lygtehuset i hånden, og hvis man har klaverfingre, kan pæren skiftes "bagfra", uden at tage lygten ud. Det kan possitionspærene heldigvis på dem begge . Det andet, med en kvart million skruer og total striptease, for at skifte en pære, er noget forbandet sjusk, som også har bredt sig til mange bilmodeller. Honda, hele instrumentbrættet skal skrues af, for at skifte en lille dum pære. Citroen, forhjul og inderskærm skal afmonteres, for at skifte en forpære (3-4 timers arbejdsløn), og da man bør skifte begge pærer, når en brænder af, bliver det dyrt og tidskrævende
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
21-01-2011, 14:05
(21-01-2011, 13:48)kragen Skrev: På Agilityen er det også bare et skruer, så står man med lygtehuset i hånden, og hvis man har klaverfingre, kan pæren skiftes "bagfra", uden at tage lygten ud. Det kan possitionspærene heldigvis på dem begge . Det andet, med en kvart million skruer og total striptease, for at skifte en pære, er noget forbandet sjusk, som også har bredt sig til mange bilmodeller. Honda, hele instrumentbrættet skal skrues af, for at skifte en lille dum pære. Citroen, forhjul og inderskærm skal afmonteres, for at skifte en forpære (3-4 timers arbejdsløn), og da man bør skifte begge pærer, når en brænder af, bliver det dyrt og tidskrævende Grunden vedr. bilerne er vel, at folk ikke selv skal kunne pille ved tingene, så mekanikerne kan tjene penge . Ved fra min fars Peugeot 406, at her kan pærene skiftes uden større besvær. Et service min far fik sidste år løb op i 10.000 kr Der var selvfølgelig noget ting der blev skiftet, men det sørme mange penge for at holde en bil kørende (skriver jeg der har brugt ca. 114.000 kr på Big1) .
Ivecar plus 2023.
21-01-2011, 14:13
På bilerne skulle årsagen være, at der mangler plads, pga. deformeringszoner, og anden udformning, så fodgængere bliver mere sikret ved påkørslel, og så lige vindmodstand. Den køber jeg dog ikke, idet andre har kunnet løse det, så lygten kan skrues af forfra. Det er nok nærmere, at det gør samlingen af hele bilen nemmere og billigere .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
21-01-2011, 15:15
(21-01-2011, 14:13)kragen Skrev: På bilerne skulle årsagen være, at der mangler plads, pga. deformeringszoner, og anden udformning, så fodgængere bliver mere sikret ved påkørslel, og så lige vindmodstand. Den køber jeg dog ikke, idet andre har kunnet løse det, så lygten kan skrues af forfra. Det er nok nærmere, at det gør samlingen af hele bilen nemmere og billigere . Uanset, ser det ud til at have den konsekvens, at ufattelig mange bilister kører rundt med lygter, der ikke virker. Totalt uansvarligt. Forestil dig at du ser en modkørende MC i mørket. Du overhaler måske en knallert eller andet, og opdager for sent, at det er en bil og ikke en MC. Det sker flere gange årligt, og endnu flere gange sker der nær-ved ulykker. Jeg kører rundt med ekstra pærer til alle lygter. Jeg er en af de heldige, der kan skifte dem selv. Havde jeg ikke kunnet det, var jeg kørt til nærmeste værksted med det samme, da det ikke bare er ulovligt at køre med defekte lygter, men livsfarligt. Der er desværre ikke mange, der delere min holdning
21-01-2011, 15:46
(21-01-2011, 15:15)Teddy Skrev: Uanset, ser det ud til at have den konsekvens, at ufattelig mange bilister kører rundt med lygter, der ikke virker. Totalt uansvarligt. Forestil dig at du ser en modkørende MC i mørket. Du overhaler måske en knallert eller andet, og opdager for sent, at det er en bil og ikke en MC. Det sker flere gange årligt, og endnu flere gange sker der nær-ved ulykker. Een ting undre mig meget, og det er hvorfor der i de moderne biler ikke er en kontrollampe, der fortæller at der er sprunget en pære. Det var der i min far's Volvo'er. Den sidste han havde, var en 244 og den havde kontrollampen, så hut jeg visker (så vidt jeg husker ).
Ivecar plus 2023.
21-01-2011, 19:38
(21-01-2011, 15:46)Jps Skrev: Een ting undre mig meget, og det er hvorfor der i de moderne biler ikke er en kontrollampe, der fortæller at der er sprunget en pære. Det var der i min far's Volvo'er. Den sidste han havde, var en 244 og den havde kontrollampen, så hut jeg visker (så vidt jeg husker ). Det skulle der være i min, men det virkede dog ikke, da nummerpladelygten gik. Der kom vand i systemet, så hele lygten måtte skiftes Den var dog billig, kr. 55,- inkl. pære og 2 skruer | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|