Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner kører lovligt = langsomt :-)
#1
Jeg har så købt mig sådan en Gilera Runner SP EU30 knallert fra 2008 (Har kørt 310km)

Jeg fik den leveret i fredags og kørte første gang på arbejde på den i dag. Komfort og sådan var ikke til at tage fejl af. Der var dog lige en gene omkring når man slår det lange lys til så er det der blå lys i displayet godt nok kraftigt....men som sagt detalje.

jeg har dog lige et par spørgsmål.

1: jeg aftalte med forretningen at de skulle få den til at køre 40-45. Desværre har de nok glemt det da den kører 30-31.. Er det bare at fjerne den der ring i motoren hvilket jeg har gjort et utal af gange på andre knallerter?

2: Hvis det bare er at fjerne ringen, er der så andet der skal justeres?

3: MIn gamle PGO Dr.Big kørte omkring 40km/t ved 6-7000 rpm. Runneren kører omkring de 30 ved 7-8000, og når det går ned af bakke så er det 35-37km/t ved 11.000rpm. Er det bare fordi den der ring er i så den ikke får særlig meget udbytte af alle de omdrejninger??


grunden til at jeg ikke bare triller den til forhandleren i første omgang og får dem til at lave det er at der er 50km. Så hvis jeg selv bare kan fjerne ringen så gør jeg hellere det.


På forhånd tak Grin
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du kører 11.000 omdr ved så lav hastighed skal du måske også rulle lidt om. men ellers ja, så er der som sagt nogle begrænsninger på scooteren


- Lille messingplade i indsugningen
- 2 ringe i variatoren (dem du referere til)
- Somme tider tragt i studsen
- Blindrør og Kat i udstødning

Det var dem der sad på min. Det skal så siges at hvis du gør alle disse ting skal du dyse om osv Smil Der er det nemmere bare at fjerne ringene Smil
Svar
#3
(17-01-2011, 10:20)2hvybg3yb Skrev: Hvis du kører 11.000 omdr ved så lav hastighed skal du måske også rulle lidt om. men ellers ja, så er der som sagt nogle begrænsninger på scooteren


- Lille messingplade i indsugningen
- 2 ringe i variatoren (dem du referere til)
- Somme tider tragt i studsen
- Blindrør og Kat i udstødning

Det var dem der sad på min. Det skal så siges at hvis du gør alle disse ting skal du dyse om osv Smil Der er det nemmere bare at fjerne ringene Smil

OK, tak for svar

Skal der så tungere ruller i? I så fald hvor tunge? og vil det gå ud over tophastigheden?

Den er nemlig temmelig hurtig i optrækket så det kunne godt lyde som meget lette ruller.

Men jeg godt så godt bare fjerne variatorringen uden at skulle omdysse og alt muligt?
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
#4
Jeg kørte med 8 grams ruller i min Smil mener der sad 6,5 i da jeg købte min. Ja skiven burde du bare kunne fjerne uden videre Smil Da den ikke justere hverken benzin eller luft Smil Det eneste de to ringe gør er at holde remskiverne fast så remmen ikke kan køre helt ud Smil Min kørte med alle begrænsninger fjernet og udstødningen svejset om med en dyse #78. og 8 grams ruller. og nålen i 3 hak fra oven Smil
Svar
#5
Jeg vil også helt bestemt råde dig til blot at fjerne skiverne til at starte med. Det er nemt at udføre, tager maks en halvtimes tid og kræver ikke andre ændringer på maskinen. Det burde give dig de 40-45 km/t som du efterlyser. Du kan altid lave resten senere, hvis det ikke er nok.

Fordelen er, at det er nemt og hurtigt at putte skiverne tilbage hvis du får lyst til det. Det kunne foreksempel være hvis du hører om politi-razzia'er i dit område, eller hvis du får et problem som du vil have lavet på garantien og du ikke vil gi' din forhandler en undskyldning for at afvise dit krav...

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: