Søg Garagen Hej Gæst! Register

2-Takt VS. 4-Takt
#13
(15-01-2011, 22:54)kinamanden Skrev: Piaggio zip 4t , Peugeot Speedfight vil jeg mene er gode valg.
Flotte og stabile.. Så vit jeg ved.

Ja, rigtigt pænt design på Zip'en og så er den dejlig handy.. mangler lige den analoge benzinmåler, som er erstattet af en kontrollampe.. det er jeg ikke helt tilfreds med..haha

Apropos design, så er Giantco G10 da bare lækker, med ledlys og lcd display og alt det lir der, men det er jo en smagssag... - nu osse kun 2-takt.. har en eller anden idé om at jeg er en 4-takt dreng... Smil Jeg går ikke så højt op i optrækket, men mere i økonomien, og lavere støjniveau.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Kragen Skrev:Nu er det ikke alle 45'ere, der er "lettere" droslede, end 30-udgaven. På mange modeller, er der stadig kun tykkelsen på skiven til forskel, og det har ikke den store indvirkning på accelerationen . Jeg vil endvidere vove den påstand, at hvis man ikke "piller" ved maskineriet, er forskellen i acceleration på en to- og firtakter minimal. Agilityen havde således intet besvær med, at følge med både en Jog og en Neos, og endda være lidt hurtigere - alle i "standardopsætning". Kigger man lidt på tallene, er der heller ikke meget, at komme efter:

Jeg kan ikke bestride dine tal, men 2-takterne afleverer altså effekten på en anden måde som får mig til at føle mig bedre tilbas ude mellem bilerne. Og ja - du har da ret i at Runner PJ'en var lidt for sig selv, men min konklusion er også baseret på "almindelige" 2-taktere. Blandt andet en 2-taktsversion af min egen Neos samt diverse PGO'er.

Min nuværende scooter skal ikke skiftes ud, men bliver den sjålet eller bryder sammen bliver den erstattet af en 2-takter. En 4-takter som ikke er afdroslet eller tunet hører efter min mening til inde på cykelstien... i hvert fald med undertegnede i sadlen...

Smil



(15-01-2011, 23:56)scooter-henrik Skrev: Jeg går ikke så højt op i optrækket, men mere i økonomien, og lavere støjniveau.

Nej, ikke før du har prøvet at trække ud til et venstresving på en tosporet 80 km/t vej i myldretiden....

Blink med øjet


Svar
#15
Endelig er da PGO , men den har du ikke nævnt. Både god og smart ..Og 2 takt
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#16
(16-01-2011, 15:55)kinamanden Skrev: Endelig er da PGO , men den har du ikke nævnt. Både god og smart ..Og 2 takt

Ja, har kun hørt godt om PGO, men deres design ligger lysår fra min smag, (især Hot 50) så de er udelukket. G-max'en er dog fin nok, men syntes den er stor og vil gerne ha' fladt platform til fødderne og en nettopose.. smiler - Dog ville Ligero 125 være en absolut mulighed, hvis jeg vælger at det bliver en lille MC. Men økonomien siger vist knallert 45. Jeg har dog kun en cykel nu, så jeg er åben, og har alle muligheder i spil.
Svar
#17
(16-01-2011, 18:18)scooter-henrik Skrev: ...vil gerne ha' fladt platform til fødderne og en nettopose..

Pænt design og plads ved fødderne. Hvad så med en NRG?

   


Den har endda en krog du kan hænge posen på...

   

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(16-01-2011, 18:18)scooter-henrik Skrev: Ja, har kun hørt godt om PGO, men deres design ligger lysår fra min smag, (især Hot 50) så de er udelukket. G-max'en er dog fin nok, men syntes den er stor og vil gerne ha' fladt platform til fødderne og en nettopose.. smiler - Dog ville Ligero 125 være en absolut mulighed, hvis jeg vælger at det bliver en lille MC. Men økonomien siger vist knallert 45. Jeg har dog kun en cykel nu, så jeg er åben, og har alle muligheder i spil.

Hvis en Ligero 125 ikke afskrækker, så kunne en Kymco Super8 125 også være en mulighed.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
Hej.
Hva ned ved min knallert /scooter forhandler lørdag,for at kikke lidt,og fik et pgo 2010/11 katalog med hjem,og må da også tilslutte mig at de der PGO125ccm Ligero se fin ud i kataloget, min forhandler havde ikke en stående,så man kunne få et indtryk af den.
Vh CB
Og forsat god søndag Smil
Svar
#20
(16-01-2011, 19:08)Runnerdude Skrev: Pænt design og plads ved fødderne. Hvad så med en NRG?




Den har endda en krog du kan hænge posen på...



Cool

Ja, du har bestemt fat i noget dér Runnerdude. Designet er der ikke meget at sætte fingre på.. - Især den spidse bagende med det flot integrerede lygtearrangement er jeg vild med, og fronten ligeså. Krogen er endda af den smarte type ser det ud til, der er fjederbelastet, og indklappeligt, så den ikke snupper et luns af tøjet i farten.. smiler - Hvis der absolut skulle findes lidt malurt i kruset, skulle det måske lige den ikke alt for fikse todelte bagskærm lige over hjulet, det har jeg set mere fikst. Og instrumentpanelet er heller ikke lige det mest strømlinede jeg har set, men man kan jo ikke få alt.. Jeg kan se at der er advarselslampe til lav benzin-stand, men mon det også måles i fx. streg-form på det digitale display.

Endeligt er der jo så lige det med prisen, hvad står sådan et dyr i, og er det en kineser (mere end alle andre scootere). Og er det en 4-takter, da jeg er ved at pejle mig ind på at jeg er en 4-takter dreng, men har ikke rigtigt prøvet noget endnu. Tænker på hvad de siger til prøvekørsler rundt omkring. Jem&fix, Thansen, samt alle andre steder.
Svar
#21
(16-01-2011, 19:09)kragen Skrev: Hvis en Ligero 125 ikke afskrækker, så kunne en Kymco Super8 125 også være en mulighed.

Ej, den ser bestemt spiselig ud, rent designmæssigt. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke rigtigt er faldt over Kymco før nu, men skal jo lige vide der er noget der hedder dét først. Smil

Jeg kan særdeles godt lide en Honda Dylan SES 125, og har kørt på sådan en, (15 km), og designet er i top, elsker honda, og ikke mindst været glad for den bil jeg havde af samme mærke. Super lækkert. Så det kunne være et godt bud på en MC scooter, hvis det skulle komme så vidt. Hvad koster den omtalte Kymco Super8 125, ny/brugt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(16-01-2011, 20:18)scooter-henrik Skrev: Ja, du har bestemt fat i noget dér Runnerdude. Designet er der ikke meget at sætte fingre på.. - Især den spidse bagende med det flot integrerede lygtearrangement er jeg vild med, og fronten ligeså. Krogen er endda af den smarte type ser det ud til, der er fjederbelastet, og indklappeligt, så den ikke snupper et luns af tøjet i farten.. smiler - Hvis der absolut skulle findes lidt malurt i kruset, skulle det måske lige den ikke alt for fikse todelte bagskærm lige over hjulet, det har jeg set mere fikst. Og instrumentpanelet er heller ikke lige det mest strømlinede jeg har set, men man kan jo ikke få alt.. Jeg kan se at der er advarselslampe til lav benzin-stand, men mon det også måles i fx. streg-form på det digitale display.

Endeligt er der jo så lige det med prisen, hvad står sådan et dyr i, og er det en kineser (mere end alle andre scootere). Og er det en 4-takter, da jeg er ved at pejle mig ind på at jeg er en 4-takter dreng, men har ikke rigtigt prøvet noget endnu. Tænker på hvad de siger til prøvekørsler rundt omkring. Jem&fix, Thansen, samt alle andre steder.

NRG koster 16.000,- fra ny, men man kan sagtens finde gode brugte omkring de 10.000 kr. Benzinstanden og kølevandstemperaturen vises på en skala i det digitale felt på instrumentpanelet hvor hastigheden også vises som tal. Det runde analoginstrument er en omdrejningstæller. Der er ganske rigtigt en benzin-lampe som tænder når du har ca. 1 liter tilbage og en olie-lampe (2-taktere har jo også en olietank) som tænder når der er 1 dl olie tilbage.

Om det er en kineser? Tjah, i den udstrækning at alle scootere på markedet indeholder dele som er fremstillet eller samlet i Kina kan man vel ikke sige den fri for at lugte lidt af ris. Men firmaet bag er Piaggio og køreegenskaberne er rendyrket Spaghetti. Ingen kan lave scootere som italienerne og dette er en af de bedste - scooter udgaven af en italiensk sportsvogn, om du vil. Hvis du ikke har tænkt dig at købe den så lad være med at prøve den for ellers ender du med at købe den alligevel. Og så bliver du bare sur på mig hvis du skal koge suppe på dit bælte resten af måneden fordi du har brugt for meget på scooteren...

Blink med øjet




(16-01-2011, 20:26)scooter-henrik Skrev: Hvad koster den omtalte Kymco Super8 125, ny/brugt?

Kymco'erne finder du her . Super 8 koster 12.500,- som 45'er og 15.000,- som 125'er. Det er samme scooter i to forskellige motorvarianter, som i øvrigt er dejlig stor og kører udmærket.

   

Jeg kender to som har 45'eren - den ene er helårs-kører - og de er begge glade for deres maskiner.

Cool

Svar
#23
(17-01-2011, 01:07)Runnerdude Skrev: NRG koster 16.000,- fra ny, men man kan sagtens finde gode brugte omkring de 10.000 kr. Benzinstanden og kølevandstemperaturen vises på en skala i det digitale felt på instrumentpanelet hvor hastigheden også vises som tal. Det runde analoginstrument er en omdrejningstæller. Der er ganske rigtigt en benzin-lampe som tænder når du har ca. 1 liter tilbage og en olie-lampe (2-taktere har jo også en olietank) som tænder når der er 1 dl olie tilbage.

Om det er en kineser? Tjah, i den udstrækning at alle scootere på markedet indeholder dele som er fremstillet eller samlet i Kina kan man vil ikke sige den fri for at lugte lidt af ris. Men firmaet bag er Piaggio og køreegenskaberne er rendyrket Spaghetti. Ingen kan lave scootere som italienerne og dette er en af de bedste - scooter udgaven af en italiensk sportsvogn, om du vil. Hvis du ikke har tænkt dig at købe den så lad være med at prøve den for ellers ender du med at købe den alligevel. Og så bliver du bare sur på mig hvis du skal koge suppe på dit bælte resten af måneden fordi du har brugt for meget på scooteren...

Blink med øjet





Kymco'erne finder du her . Super 8 koster 12.500,- som 45'er og 15.000,- som 125'er. Det er samme scooter i to forskellige motorvarianter, som i øvrigt er dejlig stor og kører udmærket.



Jeg kender to som har 45'eren - den ene er helårs-kører - og de er begge glade for deres maskiner.

Cool

Allerførst vil jeg da prise mig lykkelig, for at jeg har 7 forskellige bælter hængende i skabet. Så bliver menüen da nok så varieret, i tilfælde af at jeg skulle vove mig ud på en prøvetur på en NRG. Men for Sørensen da, det er mange penge, for en kineser. Men skal da lige prøve at se om jeg kan falde over sådan en et sted. Uden at have prøvet nogle 45'ere, hælder jeg måske nok til en 4-takter, men det må jo komme an på en prøve, når det bliver lidt lunere i vejret. Som sagt har jeg kun en cykel lige pt. men min lillebror har en 45'er stående som han ikke bruger, og den har han tilbudt mig at jeg kan få hjem at køre på. Jeg mener at det er en Peugeot Speedake, så det takker jeg sikkert ja til på et tidspunkt. Jeg har dog kigget dem der er her i byen, (Piaggio Zip 4t og Yamaha Neo's + Jog R) Størrelsesmæssigt tiltrækkes jeg af de mindste. Jeg har prøvesiddet dem, og befinder mig fint på dem alle. Jeg er 178 cm høj og vejer 83 kg. De 2 omtalte Yamaha-modeller falder bestemt også i min smag. Strømlinede og med integrerede blinklys, lissom Piaggio Zip 4t bestemt osse gør det. Der stod forøvrigt også en Hooper One i udstillingen, som ikke så allerværst ud. Jeg kunne forstå, at det i korte træk var en kineser med Suzuki-motor. Og netop Suzuki-motoren ville jeg være helt tryg ved, hvis det da virkeligt er en "ægte" Suzuki. Den kostede 8000,-

Ang. Kymco'en, så ser den rimelig ud, og til en ok pris. Den store størrelse ser jer jo så ikke som et plus, men det kan være at det kommer, når jeg engang får prøvet lidt forskelligt.
Svar
#24
(17-01-2011, 02:28)scooter-henrik Skrev: ...min lillebror har en 45'er stående som han ikke bruger, og den har han tilbudt mig at jeg kan få hjem at køre på. Jeg mener at det er en Peugeot Speedake, så det takker jeg sikkert ja til på et tidspunkt.

Det er da et glimrende tilbud. Og selv om du måske på sigt ønsker dig noget andet end Spedaken, så kan du jo lige få prøvet at køre 45'er og se om det er noget du kan li' inden du investerer alt for meget. Jeg synes selv at det er fedt, men jeg kender også folk som tog een tur gennem København og kom tilbage hvide i ansigterne og med rystende ben vaklede over til stationen efter et buskort.


Cool
Svar


Forum spring: