Søg Garagen Hej Gæst! Register

2-Takt VS. 4-Takt
#49
(18-01-2011, 14:04)Teddy Skrev: Målløs Ingen flyder? Hvordan måler den så forbruget?

Se lige her do. Overrasket

På Vivacityen har den kun Vacuumhanen m. ledning, som går til den gule lampe.

Den mangler den analoge flyder, som kan måle hvor meget der er tilbage

Buxyén f.eks, har begge dele. Cool


[attachment=297] [attachment=298]

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(18-01-2011, 17:10)Runnerdude Skrev: Det er langt vigtigere at vælge en maskine man kan li' og som man sidder godt og komfortabelt på.

Haha, det bliver jo nok en dyr fornøjelse, hvis man skal ud at investerer i en ny ryg, bare fordi man skulle spare på benzinen Grøn grin
Svar
#51
Nå, så fik jeg valgt en scooter. Det blev en sort Giantco G-Buddy, fra t-hansen. Den er idag præcis en måned gammel, og har rullet 985 km, så olien skal skiftes. Jeg har tænkt mig at gøre det selv, da jeg ofte selv har skiftet olie + filter på mine biler. Men i manualen står der "Olieskift og rensning af oliesi" - Oliesi??.... og så står der ellers hvordan man skruer afløbsskruen af osv, men intet yderligere om oliesien, så hjælp mig lige med om der fx. gemmer sig en oliesi bag den store afløbsskrue.
Hilsen Henrik.
Svar
#52
(24-06-2011, 18:35)scooter-henrik Skrev: Nå, så fik jeg valgt en scooter. Det blev en sort Giantco G-Buddy, fra t-hansen. Den er idag præcis en måned gammel, og har rullet 985 km, så olien skal skiftes. Jeg har tænkt mig at gøre det selv, da jeg ofte selv har skiftet olie + filter på mine biler. Men i manualen står der "Olieskift og rensning af oliesi" - Oliesi??.... og så står der ellers hvordan man skruer afløbsskruen af osv, men intet yderligere om oliesien, så hjælp mig lige med om der fx. gemmer sig en oliesi bag den store afløbsskrue.
Hilsen Henrik.

Jeg tror bare, de mener den oliesi, der sidder på de fleste aftapningsskruer ( en lille ståltrådshat på indersiden af aftapnongsskruen/bolten Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#53
(24-06-2011, 18:47)kragen Skrev: Jeg tror bare, de mener den oliesi, der sidder på de fleste aftapningsskruer ( en lille ståltrådshat på indersiden af aftapnongsskruen/bolten Blink med øjet .

Nå ok, jamen det tror jeg du har helt ret i, så vil jeg skifte olien imorgen, og skal nok lige vende tilbage når det er óverstået. Hvad med olien i transmissionen, hvornår skal den skiftes, ved du det?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(24-06-2011, 18:53)scooter-henrik Skrev: Nå ok, jamen det tror jeg du har helt ret i, så vil jeg skifte olien imorgen, og skal nok lige vende tilbage når det er óverstået. Hvad med olien i transmissionen, hvornår skal den skiftes, ved du det?

Den skifter jeg også efter de første 300 km. Gearolien kan i princippet holde evigt, så egentlig behøver man aldrig mere, at skifte den, hvis der ikke kommer vand og luft ind. Manualen siger nok halv- eller helårligt, og til nogle modeller - aldrig. Manualen siger sikkert også olieskift ved hver 2.000 km, i de udenlandske manualer sikkert for hver 3.000 km. Det er rigeligt, for hver 3.000 km eller halvårligt, afhængig af, hvor meget du kører. Du skal dog tjekke oliestanden jævnligt, Der er ikke langt fra max til min, når der kun roterer 0,8 liter rundt. Oliestanden må heller ikke kommer over maks., og målepinden skal IKKE skrues i bund, når du måler, bare stikkes ned, til gevindet rammer kanten.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#55
(24-06-2011, 19:04)kragen Skrev: Den skifter jeg også efter de første 300 km. Gearolien kan i princippet holde evigt, så egentlig behøver man aldrig mere, at skifte den, hvis der ikke kommer vand og luft ind. Manualen siger nok halv- eller helårligt, og til nogle modeller - aldrig. Manualen siger sikkert også olieskift ved hver 2.000 km, i de udenlandske manualer sikkert for hver 3.000 km. Det er rigeligt, for hver 3.000 km eller halvårligt, afhængig af, hvor meget du kører. Du skal dog tjekke oliestanden jævnligt, Der er ikke langt fra max til min, når der kun roterer 0,8 liter rundt. Oliestanden må heller ikke kommer over maks., og målepinden skal IKKE skrues i bund, når du måler, bare stikkes ned, til gevindet rammer kanten.

Jamen så vil jeg da lige prøve at kigge på gearolie hos t-hansen når jeg alligevel skal derind imorgen at købe motorolien, og samtidig samtidig reklamere over at det trejde benzinfilter lækker benzin. De andre to benzinfiltre begyndte - ligesom det sidste nye - osse blot at lugte af benzin, samt at blive let fugtige udenpå, men endte med at dryppe. Sidst jeg fik det skiftet (igår) ringede de ind til importøren, hvor de fik at vide, at de selv skulle skifte det (istedet for at give mig et nyt med) og at de ikke måtte trykke på siden af filtret når de skiftede det, - griner stadig lidt.... Men nu er det allerede utæt igen, så må se hvad de siger imorgen.
Tak for tippet med at oliepinden IKKE skal skrues i, når jeg pejler olien, syntes det er en ret vigtig detalje, da det hurtigt gør en centimeter på oliepinden.
Svar


Forum spring: