Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
20-01-2011, 23:43
(Dette opslag var sidst ændret: 20-01-2011, 23:43 af barden.)
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Vi har alle startet fra 0 og ik vidst hvad der var op og ned på en skruetrækker . Vi bidrager gerne på BS til dem, der gerne vil lære og søger viden til det ...
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 172
Tråde: 12
Tilmeldt: Nov 2009
(20-01-2011, 23:43)barden Skrev: Jamen det skal Billig-Scooter nok hjælpe dig med at blive, det varer ikke længe før du drømmer om Gürtner karburatorer.
Apropos Gürtner! Så skal jeg jo også have tjekket, om jeg har en Gürtner karburator på min Speedfight eller ej Kan jeg tjekke det uden at demontere den fra motoren?
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(21-01-2011, 00:22)ZenN Skrev: Apropos Gürtner! Så skal jeg jo også have tjekket, om jeg har en Gürtner karburator på min Speedfight eller ej Kan jeg tjekke det uden at demontere den fra motoren?
Hvis blandingsskruen er blændet, eller mangler, og der kun er en tomgangsskrue, så kan du sikkert godt melde dig ind i Gürtner-klubben
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(21-01-2011, 00:22)ZenN Skrev: Apropos Gürtner! Så skal jeg jo også have tjekket, om jeg har en Gürtner karburator på min Speedfight eller ej Kan jeg tjekke det uden at demontere den fra motoren?
Det er jo det.
Du burde kunne se det uden at demontere noget som helst. (Ok, muligvis luftfilter)
Kig på billedet længere tilbage, oppe i toppen står der "Gürtner" du kan lige ane det.
Og omløberen, den hakkede runde i toppen, kendetegner også Gürtner.
En Dellorto er så vidt jeg ved anderledes i toppen.
Ellers tag gerne et billede.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
21-01-2011, 00:29
(Dette opslag var sidst ændret: 21-01-2011, 00:29 af barden.)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(21-01-2011, 00:29)barden Skrev: Suk, så enkelt kunne man jo også ha´skrevet det. Nu skal folk ikke få den opfattelse, at Gürtnere er en skodkarburatorer - faktisk er det en dyr "kultkarburator", der kvalitetsmæssigt måske endda er bedre end mange fra Dell'Orto. Problemet er de udgaver og modeller, der af en eller anden grund, har fået blændet blandingsskruen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
21-01-2011, 00:45
(Dette opslag var sidst ændret: 21-01-2011, 00:48 af barden.)
(21-01-2011, 00:40)kragen Skrev: Nu skal folk ikke få den opfattelse, at Gürtnere er en skodkarburatorer - faktisk er det en dyr "kultkarburator", der kvalitetsmæssigt måske endda er bedre end mange fra Dell'Orto. Problemet er de udgaver og modeller, der af en eller anden grund, har fået blændet blandingsskruen.
Det tror jeg nu heller ikke de er, altså skodkarburatorer. Det er bare Peugeot´s sjove ideér der gør at man tænker at det er noget hø.
F.eks Honda Vision kørte med samme Karburator.
Svar: 172
Tråde: 12
Tilmeldt: Nov 2009
Jeg skal:
Fikse blinklys
Lave hullet i udstødningen
Tjekke om tændrøret ser fint ud efter udskiftning
Indstille karburator yderligere
Rense benzinfilter mm
Tjekke indsugningsmembran og vacuumhane
Fjerne hylen og brummen fra bremserne
Stramme bagbremsen
Og sidst men ikke mindst bare stå at kigge på den, fordi den er så smuk og forhåbentlig velfungerende efter alle disse tjek. Er ved at være godt træt af at skulle stå og vente på at motoren køler af, inden jeg kan køre igen efter 5km!
Ja, det er altid noget at man ikke skal arbejde i weekenden, så man kan investere lidt tid på sin scooter
I er mere end velkomne til at skrive, hvad jeg ellers kan rense og pleje ved scooteren, for at den "får det bedre". I må også gerne komme med flere forslag til, hvad der kan skyldes at den går ud når jeg kører. Sker typisk når motoren er blevet varm, og den vil ikke rigtig op i fart igen uden at gå ud når den først har gjort det én gang. Alt el virker når den er gået ud, og den kan nogle gange holdes i live mens jeg kører, hvis jeg pumper gashåndtaget
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Jeg ville ik rense benzinfilteret ( hvis der er tale om det på benzinslangen), men i stedet give den et nyt (mener det koster ca 20-30kr ) ...
Hmmm en mulig hjælp til dig og dine mekkere kunne være, kør en tur på den inden i roder og tag en tændrørsnøgle med.
Når den så dør og går ud, så piller du lige tændrøret ud ( PAS DET ER VARMT ) . Hvis tændrøret er tørt, så er i kommet det nærmere at den ik for nok benzin.
Det kan skyldes følgende ting... Din vacumslange - vacumhane - benzinfilter ( kan være fyldt med møj eller faldet sammen ) - skidt og møj i din karburator.
Måden du/i kan tjekke om vacumhanen er, i tager en flaske eller dunk og piller benzinslangen af og kommer den ned i flasken/dunken. Træder i på kickstarter og kommer den benzin ud af slangen i en rimelig strøle, ja så virker din hane og det er så ik der fejlen ligger...
Hvis den står og kører op/ned i omdr i tomgang, så kunne det tyde på at den er utæt et eller andet sted. På selve motoren plejer det, at kunne ses ved mørke plamager mellem topstykket-cylinder-blokken...
Hvis der er noget du/i er i tvivl om, så kom med billed og der vil hjælpes på bedst mulig måde...
God arbejdslyst ..
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 172
Tråde: 12
Tilmeldt: Nov 2009
21-01-2011, 09:09
(Dette opslag var sidst ændret: 21-01-2011, 10:16 af ZenN.)
(21-01-2011, 01:20)Tempo Skrev: Jeg ville ik rense benzinfilteret ( hvis der er tale om det på benzinslangen), men i stedet give den et nyt (mener det koster ca 20-30kr ) ...
Hmmm en mulig hjælp til dig og dine mekkere kunne være, kør en tur på den inden i roder og tag en tændrørsnøgle med.
Når den så dør og går ud, så piller du lige tændrøret ud ( PAS DET ER VARMT ) . Hvis tændrøret er tørt, så er i kommet det nærmere at den ik for nok benzin.
Det kan skyldes følgende ting... Din vacumslange - vacumhane - benzinfilter ( kan være fyldt med møj eller faldet sammen ) - skidt og møj i din karburator.
Måden du/i kan tjekke om vacumhanen er, i tager en flaske eller dunk og piller benzinslangen af og kommer den ned i flasken/dunken. Træder i på kickstarter og kommer den benzin ud af slangen i en rimelig strøle, ja så virker din hane og det er så ik der fejlen ligger...
Hvis den står og kører op/ned i omdr i tomgang, så kunne det tyde på at den er utæt et eller andet sted. På selve motoren plejer det, at kunne ses ved mørke plamager mellem topstykket-cylinder-blokken...
Hvis der er noget du/i er i tvivl om, så kom med billed og der vil hjælpes på bedst mulig måde...
God arbejdslyst ..
Mvh.
Tempo
Det lyder rigtig godt, det vil jeg også prøve Kører bare ned på den Shell der ligger 500 meter herfra, og køber et nyt benzinfilter så
Men tomgangen svinger ikke i omdrejningerne. Den kommer dog op i høje omdrejninger i starten, men jeg har læst at det er på grund af den automatiske choker, da benzinblandingen bliver tykkere i starten og efterhånden bliver tyndere og tyndere når den har stået og brokket sig lidt (Næh, se der! Jeg kan jo godt lidt!)
REDIGERING: Hvad mener du forresten med om den er tør? Jeg skal vel bare pille den af, og kunne mærke om den er fugtig eller hvad?
REDIGERING 2!: Kan jeg godt prøve at skifte dysen til en lidt større uden problemer? Og hvordan vil jeg kunne høre/mærke/føle om det har hjulpet? Har fundet frem til, at en standarddyse på en Speedfight 2 er str 56. Hvor langt skal jeg op før det muligvis viser sig at være det? Str. 60? Scooteren er helt standard, og har aldrig skiftet dysen før. Men den er købt brugt, så det kan godt være tidligere ejer af en eller anden grund har skiftet den ud?
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa....
Ja du piller tændrøret ud af den, så kan du enten se eller lugte om det er tørt eller ej .
Der sker ingen ting ved at dyse op, bare man holder øje med forbrændingen. Hvis det er op i dyse, så bliver den bare federe og federe i blandingen. Når i dyser den ik, så prøv at ram Braden´s forbrænding ( billedet af tændrøret i Gurtner for begyndere ).
Men tjek først om der sidder en 56# i den, for som jeg kan forstå har den tidligere ejer ik kørt lovligt og derved ik sikkert at den er dysset om...
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
|