Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Speedfight 2 problem
#13
(18-01-2011, 22:44)ZenN Skrev: Hvor lang må skruen der skal i være? Er der nogen grænse? Vil nødig lave hul på noget endnu længere inde i udstødningen, som skader udstødningen Smil

5mm Længde er helt fin, det har jeg prøvet på den original model der.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Har fundet ud af, at det er det stykke metal der skal røre pæren, der rokker ud af dens position hele tiden. Hvis jeg placerer den korrekt, virker blinklyset. Men når jeg bare ryster scooteren en gang eller to eller kører lidt på den, så ryster den ud af position igen. Hvordan kan jeg få den til at blive hvor den skal? Det ville vel være dumt at smelte den på? Ville gaffeltape være i orden? Det er jo ret nemt, bare lige at tape den fast. Så længe det ikke begynder at smelte af, hvis det begynder at blive lidt varmt?
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
#15
Jeg har forresten også fået skiftet tændrøret og indstillet karburatoren. Jeg ved godt at indstilling af karburator kan påvirke benzinforbruget, men hvad med et nyt tændrør? Modellen er ikke helt den samme, så jeg tænkte på at det godt kunne være det. Når jeg siger forhøjet benzinforbrug, så er det VIRKELIG højt. I tomgang er scooteren på de helt perfekte omdrejninger, så jeg tror ikke at det er karburatoren. Jeg vil dog prøve at indstille den igen i morgen. Jeg har kørt cirka 7-8 kilometer fra et "hak" til et andet ved benzinmåleren. Hvilket altså er lidt under en halv liter benzin. Er det normalt for en Speedfight 2 at bruge så meget benzin? Har læst at det bruger mere benzin end gennemsnitlige scootere, men er 18-20km pr. liter ikke i underkanten? Jeg syntes næsten at jeg kunne se benzinmåleren vippe i mørket! (Dog efter en meget irriterende og lang arbejdsdag Griner )
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
#16
18-20 km/l er for lidt, hvis skiven er fjernet. Hvis karburatoren er indstillet korrekt, ikke kun har fået indstillet tomgangen, skulle den gerne nærme sig de 30 km/l - også med 70ccm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
(19-01-2011, 23:14)kragen Skrev: 18-20 km/l er for lidt, hvis skiven er fjernet. Hvis karburatoren er indstillet korrekt, ikke kun har fået indstillet tomgangen, skulle den gerne nærme sig de 30 km/l - også med 70ccm.

Jeg har indstillet karburatoren ved at lytte til tomgangen, og indstille den "skrue" i siden. Hvordan kan jeg ellers indstille karburatoren? Det er en lille knallert, med skiven i.
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(19-01-2011, 23:29)ZenN Skrev: Jeg har indstillet karburatoren ved at lytte til tomgangen, og indstille den "skrue" i siden. Hvordan kan jeg ellers indstille karburatoren? Det er en lille knallert, med skiven i.

Hvis der sidder en Gürtner karburator med blændet blandingsskrue på din model, så kan du ikke gøre mere, eller andet, end at udskifte karburatoren. Hvis det er det samme, som på SF1, så hør lige, hvad Tempo måtte mene. Barden kender også problemerne med Gürtner Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
Synes bare ikke at det var så galt inden jeg skiftede tændrøret Smil Ved du, om tændrøret kan gøre en forskel? Hvis ja, hvor stor? Må prøve at se hvor meget den cirka kører på fuld tank, og finde ud af et lidt mere præcist tal Smil
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
#20
Min Nrg med 11hk går 10-12km/l når den får gas (90-100km/t.). På træfturene (200km tur/retur) gik den ca. 20km/l. med en avg. på 46km/t. Det kommer meget an på hvor gashåndtaget står, fx. kan man spare meget ved at lukke en smule ned fra fuld gas.
Svar
#21
(19-01-2011, 23:46)ZenN Skrev: Synes bare ikke at det var så galt inden jeg skiftede tændrøret Smil Ved du, om tændrøret kan gøre en forskel? Hvis ja, hvor stor? Må prøve at se hvor meget den cirka kører på fuld tank, og finde ud af et lidt mere præcist tal Smil

Tror ikke tændrøret kan gøre Så stor en forskel, skal ikke kunne sige det.
Har bla. en Buxy, der kørte max 20km/l, men efter karburator er renset og indstillet er den ca. oppe på en 28 Km/l.
Har godt nok også udskiftet tændrøret til et Iriduim BR7HIX, men det var nu mest pga. at den er nemmere at starte.

Nu er din Speedfight fra 2007, kender ikke så meget til SÅ moderne ting, Grin

Men din karburator, er den en Gürtner eller er de gået over til Dellorto i den årgang?

Hvis det er en Gürtner, så er den højst sandsynlig blændet i luftskruen. Nogle af dem kan du med specialværktøj dreje ud, andre er helt blændet af.

Ellers, (hvis det er en Gürtner), så find en gl. karburator fra en Buxy, elller Speedake på nettet, de er aldrig blændet, type PA341.

Indstilling af luftskrue, læs og forstå.Smil

"Citat:"

Dette skal gøres på en varm motor så kør en lille tur. Man kan IKKE indstille sådan noget her på en kold motor.
Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen. Det er en lille skrue der sidder på siden af karburatoren lige ved siden af tomgangsskruen. Tomgangsskruen er en stor fingerskrue hvor luftskruen er en lille skrue der sidder helt inde ved karburatoren.

Når den skal indstilles starter man motoren og skruer tomgangen så højt op at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige. Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind og 1½ gang ud (360+180 grader). Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad (samme retning som da den skulle ud). Venter og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger. Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står og kører med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt. Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud. Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage, så den ikke gør det. Bagefter, når ovenstående er gjort, stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM og slukker scooteren og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.

"Citat slut"

[attachment=307]

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(20-01-2011, 08:06)barden Skrev: Tror ikke tændrøret kan gøre Så stor en forskel, skal ikke kunne sige det.
Har bla. en Buxy, der kørte max 20km/l, men efter karburator er renset og indstillet er den ca. oppe på en 28 Km/l.
Har godt nok også udskiftet tændrøret til et Iriduim BR7HIX, men det var nu mest pga. at den er nemmere at starte.

Nu er din Speedfight fra 2007, kender ikke så meget til SÅ moderne ting, Grin

Men din karburator, er den en Gürtner eller er de gået over til Dellorto i den årgang?

Hvis det er en Gürtner, så er den højst sandsynlig blændet i luftskruen. Nogle af dem kan du med specialværktøj dreje ud, andre er helt blændet af.

Ellers, (hvis det er en Gürtner), så find en gl. karburator fra en Buxy, elller Speedake på nettet, de er aldrig blændet, type PA341.

Indstilling af luftskrue, læs og forstå.Smil

"Citat:"

Dette skal gøres på en varm motor så kør en lille tur. Man kan IKKE indstille sådan noget her på en kold motor.
Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen. Det er en lille skrue der sidder på siden af karburatoren lige ved siden af tomgangsskruen. Tomgangsskruen er en stor fingerskrue hvor luftskruen er en lille skrue der sidder helt inde ved karburatoren.

Når den skal indstilles starter man motoren og skruer tomgangen så højt op at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige. Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind og 1½ gang ud (360+180 grader). Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad (samme retning som da den skulle ud). Venter og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger. Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står og kører med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt. Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud. Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage, så den ikke gør det. Bagefter, når ovenstående er gjort, stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM og slukker scooteren og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.

"Citat slut"

Jeg vil prøve din lille guide i weekenden, hvis jeg får tid. Tak for det Smil

Det med at den gik ud, skete igen idag. Efter cirka 4 kilometer fra skole, går den så ud uden jeg kan pumpe den igang som jeg kunne sidste gang. Jeg prøver at starte den igen, og den går hurtigt ud igen når den starter. Jeg venter lidt til den køler af, og prøver igen og jeg får den igang. Den går ud igen igen efter 500 meter, og sådan fortsætter det indtil jeg når hjem. Når den går ud, så kan jeg godt tænde/slukke blinklys, bruge hornet osv.

Er det forresten muligt for en scooter at forbrænde mere benzin i tomgang? Dens tomgang er indstillet ordenligt. Jeg lod den stå i tomgang i 3-4 minutter, hvor den forbrændte 10% af den samlede tank! Det er altså 0.7 liter benzin af at stå i tomgang i 4 minutter! Har kørt cirka 40 kilometer på en halv tank benzin, hvilket er 3,5 liter. Det er altså 5.14km pr liter?! Kan det virkelig passe? Målløs
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar
#23
Som jeg læser det så lyder det til at din karburator justering er helt i skoven, eller din karburator er defekt..
Har du tjekket din indsugningsmembran og de vacumhane, om de virker som de skal??..

NEJ 5,14km/l kan IKKE passe, for du burde mindst kører omkring de 25km/l.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#24
(20-01-2011, 22:33)Tempo Skrev: Som jeg læser det så lyder det til at din karburator justering er helt i skoven, eller din karburator er defekt..
Har du tjekket din indsugningsmembran og de vacumhane, om de virker som de skal??..

NEJ 5,14km/l kan IKKE passe, for du burde mindst kører omkring de 25km/l.

Mvh.
Tempo

Nej, det har jeg ikke. Hvis i ikke har fået indtrykket af det endnu, så siger jeg gerne, at jeg altså ikke nogen haj når det angår scootere Smil Må lige lave en lille liste over de ting der skal gøres, og få hjælp af min far og min bror i weekenden. Jeg har bestemt ikke råd til at fylde benzin på hver tredje dag!
Peugeot Speedfight 2 fra 2007. Pinlig lovlig!
Svar


Forum spring: