Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo motor
#1
Hej B.S
Jeg har en Pgo G-max 30 scooter, jeg har længe gået og tænkt over at anskaffe mig en anden motor til denne fine scooter, det jeg har i tankerne er en 125ccm - 150ccm.
Men kan man bare sådan smide den over på eller skal man til at lave noget før den kan monteres ?
Jeg har søgt diverse steder på nettet uden at kunne finde sådan en motor (brugt/ny) Hvad er evt pris på sådanne en motor? Mvh Henrik
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(13-01-2011, 14:46)pgofyn Skrev: Hej B.S
Jeg har en Pgo G-max 30 scooter, jeg har længe gået og tænkt over at anskaffe mig en anden motor til denne fine scooter, det jeg har i tankerne er en 125ccm - 150ccm.
Men kan man bare sådan smide den over på eller skal man til at lave noget før den kan monteres ?
Jeg har søgt diverse steder på nettet uden at kunne finde sådan en motor (brugt/ny) Hvad er evt pris på sådanne en motor? Mvh Henrik

Du er godt klar over at bøden kan løbe op over 5.000 kr, da den ved et tjek bliver katogoriseret som en uindregistreret motorcykel.
Og hvis du finder en motor, er det ikke sikkert den passer sammen med ophænget på G-Max'en.

Ny motor til G-Max 30 koster ca. 10.000 kr, så en 125-150 cc kommer sikkert op på de 15.000 kr eller mere. Regn med det halve eller derunder for en brugt.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#3
(13-01-2011, 15:31)Jps Skrev: Du er godt klar over at bøden kan løbe op over 5.000 kr, da den ved et tjek bliver katogoriseret som en uindregistreret motorcykel.
Og hvis du finder en motor, er det ikke sikkert den passer sammen med ophænget på G-Max'en.

Ny motor til G-Max 30 koster ca. 10.000 kr, så en 125-150 cc kommer sikkert op på de 15.000 kr eller mere. Regn med det halve eller derunder for en brugt.

Det bliver hurtig en dyr omgang, men syntes det lyder bedre end tunet motor,.da de jo er bygget til de ccm. Kan det anbefales at man køber en af de komplette tun sæt (70ccm) eller skal man gå hele vejen med ny krumtap osv. Eller kan det holde til det med 70com cylinder,stempel,udstødning osv som nu engang er i et "komplet" tun sæt ? Hvad ville i anbefale ? Ønsker til kørsel -> at have kraft nok til ikke at miste fart op af bakke, og at have kræfter nok til at overhale i byen, og selvfølgelig skulle den gerne have en ok levetid
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#4
(13-01-2011, 15:45)pgofyn Skrev: Det bliver hurtig en dyr omgang, men syntes det lyder bedre end tunet motor,.da de jo er bygget til de ccm. Kan det anbefales at man køber en af de komplette tun sæt (70ccm) eller skal man gå hele vejen med ny krumtap osv. Eller kan det holde til det med 70com cylinder,stempel,udstødning osv som nu engang er i et "komplet" tun sæt ? Hvad ville i anbefale ? Ønsker til kørsel -> at have kraft nok til ikke at miste fart op af bakke, og at have kræfter nok til at overhale i byen, og selvfølgelig skulle den gerne have en ok levetid

Et sportstun er rigeligt, og her behøver man ikke skifte krumtap (men det anbefales Smil ).

Kørte jo selv med Sportstun (både 50 og 70cc) på Big1. Maxfart kan ligge tæt på de 80 (i nogle tilfælde over) for 70cc og lidt mindre for 50cc (65-70 km/t). På min var det 78 km/t.(70cc), da den kørte bedst (ordentligt justeret ind). Og det var med stadardkarburator. Sætter man 17, 17,5 eller 21mm karburator på øges farten lidt, plus benzinforbruget ryger i vejret Smil.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#5
(13-01-2011, 16:03)Jps Skrev: Et sportstun er rigeligt, og her behøver man ikke skifte krumtap (men det anbefales Smil ).

Kørte jo selv med Sportstun (både 50 og 70cc) på Big1. Maxfart kan ligge tæt på de 80 (i nogle tilfælde over) for 70cc og lidt mindre for 50cc (65-70 km/t). På min var det 78 km/t.(70cc), da den kørte bedst (ordentligt justeret ind). Og det var med stadardkarburator. Sætter man 17, 17,5 eller 21mm karburator på øges farten lidt, plus benzinforbruget ryger i vejret Smil.

Ok kiggede på denne her -> http://www.protunahandels.de/product.asp...n=41570243
Er den lige til at sætte over på eller skal man til at lave gevind ? Mente jeg har læst noget om gevind størrelse et sted..
Kan du ikke sende et link til et godt "komplet" tun sæt som du har god erfaring? Behøver naturligvis ikke være 70ccm skal bare godt og solidt, og uden man skal til at udskifte alle mulige dele.. På forhånd tak
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis du køber et Trophy 70ccm.
http://www.speedline.dk/da/scooter/top-p...-t9909610/

Behøver du ik at skifte krumtap, for den kan godt holde til det ( køre selv med Trophy uden problem )...

Da jeg havde det kit på min gamle ( Yamaha Neo´s ) og fik den indstillet ordentligt, så havde jeg en Km/l på gennemsnitlig 27 og det var med 17,5mm karb og en SilentPro ubegrænset ellers alt andet std.

Har du undersøgt om stel osv., kunne klare den motor du havde i tankerne Spørgsmålstegn ..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
(13-01-2011, 16:21)Tempo Skrev: Hvis du køber et Trophy 70ccm.
http://www.speedline.dk/da/scooter/top-p...-t9909610/

Behøver du ik at skifte krumtap, for den kan godt holde til det ( køre selv med Trophy uden problem )...

Da jeg havde det kit på min gamle ( Yamaha Neo´s ) og fik den indstillet ordentligt, så havde jeg en Km/l på gennemsnitlig 27 og det var med 17,5mm karb og en SilentPro ubegrænset ellers alt andet std.

Har du undersøgt om stel osv., kunne klare den motor du havde i tankerne Spørgsmålstegn ..

Mvh.
Tempo

Hvis du tænker på 125ccm så har jeg på dba set at der bliver solgt G-max i denne størrelse og efter hvad jeg kunne se så de nu meget ens ud (30ccm-125ccm)
Tror nu alligevel efter bøde størrelse og motorcykel som skal synes, at jeg vil give dette trophy tun chancen, da man ikke skal til investere i kaborater og alt det andet,.regner med at standart udstødning uden blindrør gør det samme som siden pro
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#8
(13-01-2011, 16:30)pgofyn Skrev: Hvis du tænker på 125ccm så har jeg på dba set at der bliver solgt G-max i denne størrelse og efter hvad jeg kunne se så de nu meget ens ud (30ccm-125ccm)
Tror nu alligevel efter bøde størrelse og motorcykel som skal synes, at jeg vil give dette trophy tun chancen, da man ikke skal til investere i kaborater og alt det andet,.regner med at standart udstødning uden blindrør gør det samme som siden pro

Kørte med Trophykittet i ca 8 år, og ca. 34.000 km med en enkelt Trophy (nyt stempel ved 25.000 km). De holder længe, og man skal huske at dyse op, så man ikke varmesætter cylinder. Jeg kørte med dyse 82 i en del år, men gik op til 84 da den begyndte at skabe sig for snart 1½ år siden.

Standardudstødning UDEN blind og katasylator, kan fint bruges. Katasylatoren sidder inde i røret, så det er ikke nok at lukke af for begge rør.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#9
(13-01-2011, 16:39)Jps Skrev: Kørte med Trophykittet i ca 8 år, og ca. 34.000 km med en enkelt Trophy (nyt stempel ved 25.000 km). De holder længe, og man skal huske at dyse op, så man ikke varmesætter cylinder. Jeg kørte med dyse 82 i en del år, men gik op til 84 da den begyndte at skabe sig for snart 1½ år siden.

Standardudstødning UDEN blind og katasylator, kan fint bruges. Katasylatoren sidder inde i røret, så det er ikke nok at lukke af for begge rør.

Må lige kradse de små guld korn ned på papiret, så tror jeg det bliver dette tun, der står inde på siden bemærk ø 10mm krydspind, noget jeg skal være bekymret over, eller passer den fint over på pgo motor?
Hvordan får man katalysator ud af røret ? Skal siges at en dag hvor jeg har kørt langt kom der rimlig mange gnister ud af udstødningen, og at den var helt rød glødende inde i potten..
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg skulle mene det var bedre at bruge pengene på en ny krumtap og så købe et større cylinderkit, på 70-80 cc i evo/race klasse, hvis der skal være ryk i Cool Men så skal du jo også have en lidt større karburator..
Jeg tror det er billigere med en anden cylinder og karbu end en 150cc motor. Hvis du så selv har lidt forstand på tuning, kunne du jo evt. blueprinte blokken og spidse skyllekanalerne, det kan formenligt også blive gjort ved en mekaniker.
Du kan jo så tage skridet fuldt ud med anden udstødning, men så er du ikke ligefrem stille og diskret Griner
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#11
(13-01-2011, 16:56)pgofyn Skrev: Må lige kradse de små guld korn ned på papiret, så tror jeg det bliver dette tun, der står inde på siden bemærk ø 10mm krydspind, noget jeg skal være bekymret over, eller passer den fint over på pgo motor?
Hvordan får man katalysator ud af røret ? Skal siges at en dag hvor jeg har kørt langt kom der rimlig mange gnister ud af udstødningen, og at den var helt rød glødende inde i potten..

Mener det er Ø10 på Big, men kan godt være Ø12 på din model selvom det er samme motor. Det må du lige finde ud af Smil.

Katasylatoren kan du ikke pille ud af udstødningen. Du skal skifte udstødning til f.eks en Hot 50 årgang 99, den er uden både blind og katrør, Men koster så lige 1200 kr. Det kan selvfølgelige gøres billigere med en silent pro fra Thansen, eller en gianelli fra Speedline.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#12
(13-01-2011, 17:03)Jps Skrev: Mener det er Ø10 på Big, men kan godt være Ø12 på din model selvom det er samme motor. Det må du lige finde ud af Smil.

Katasylatoren kan du ikke pille ud af udstødningen. Du skal skifte udstødning til f.eks en Hot 50 årgang 99, den er uden både blind og katrør, Men koster så lige 1200 kr. Det kan selvfølgelige gøres billigere med en silent pro fra Thansen, eller en gianelli fra Speedline.

Ser ud til at de fleste steder på nettet er ø10mm.
Så skal det da bare bestilles hjem, kører lige nu med helt nye standard ruller og kobling, er det ok eller skal jeg have tungere ruller i ?
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar


Forum spring: