Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Energy Skrev:På en 4T er det klart en fordel, at finde kompressionstakten ved at træde blødt indtil man mærker tydelig modstand (kompressionstakt), og så derefter træde hårdt igennem med den forreste del af foden.
Helt enig. Bruger samme metode. Mit batteri er stået af og har ikke fået tid eller lyst til at skifte det :P så bruger kun min kickstarter.
Træde blødt, mærke lidt modstand, træde igennem, starter første gang 8)
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
SLK Skrev:Helt enig. Bruger samme metode. Mit batteri er stået af og har ikke fået tid eller lyst til at skifte det :P så bruger kun min kickstarter.
Træde blødt, mærke lidt modstand, træde igennem, starter første gang 8)
Også på 2 taktere kan man skåne hele kickstartsystemets mekaniske dele på den måde.
Mange klasker kickarmen ned inden de mekaniske dele er gået i indgreb, med den naturlige følge, at de dele bliver slidt/ødelagt lynhurtig, og så har man problemet med at kickstarteren kammer over når der skal trædes (self den dag el-starteren også svigter).