Søg Garagen Hej Gæst! Register

32 år på knallert
#1
Søren26 spurgte efter min historie om mit knallertliv i et andet indlæg for et stykke tid siden, og jeg har fundet den på en vens hjemmeside Smil. Men de 32 år er lidt misvisende, da jeg nu er på 39. år som knallerrist Smil. Historien er ikke skrevet "up to date", og bliver det formentlig heller ikke.

32 år på knallert.Grøn grin

Obs:
44 år på knallert.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-01-2011, 00:05)Jps Skrev: Søren26 spurgte efter min historie om mit knallertliv i et andet indlæg for et stykke tid siden, og jeg har fundet den på en vens hjemmeside Smil. Men de 32 år er lidt misvisende, da jeg nu er på 39. år som knallerrist Smil. Historien er ikke skrevet "up to date", og bliver det formentlig heller ikke.

32 år på knallert.Grøn grin

Hyggelig læsning efter min mening Smil ,har du kontakt med nogen af de rødder og piger/ kvinder den dag i dag Smil
Svar
#3
(10-01-2011, 10:27)Søren26 Skrev: Hyggelig læsning efter min mening Smil ,har du kontakt med nogen af de rødder og piger/ kvinder den dag i dag Smil

Ja, det var tider, det Grin og nej jeg har ikke kontakt med nogen af dem, mere. Det stoppede da sommerhuset blev solgt, så var behovet for at køre til Hørsholm ligesom væk.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Skøn læsningGrin

Kan godt følge dig i dit savn af din knallert, tror vi er mange der fortryder vi har solgt guldet fra dengang, kørte selv på en VZ 50 tillage i 1975
Svar
#5
(10-01-2011, 11:08)onza Skrev: Skøn læsningGrin

Kan godt følge dig i dit savn af din knallert, tror vi er mange der fortryder vi har solgt guldet fra dengang, kørte selv på en VZ 50 tillage i 1975

Ja, ville sgu gerne ha' en VZ'er igen, og det kan jo lade sig gøre, hvis man vil betale for det Smil.

Eller bytte Runneren væk, for et pænt eksemplar, der ikke skal rodes så meget med Blink med øjet.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Min allerførste bøde.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
60 kr Griner
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#8
(10-01-2011, 14:17)Jep123 Skrev: 60 kr Griner

Ja, og det var for en stille morgen (kl ca. 7) at køre ud på en hovedvej uden at at stoppe, selvom der var et fuld stop skilt. Der var nemlig 0 trafik, da jeg gjorde det. Da jeg var kommet over vejen og ind på cykelstien, blev der dyttet bagved mig, og det viste sig så at være en MC betjent, der havde set jeg bare var kørt over vejen, uden at holde tilbage.

Han havde fulgt mig over en strækning på 6 km i gennem en skovstrækning og jeg havde kørt pænt stille og roligt, og så laver jeg denne bommert, sagde han. Jeg havde ikke noget spejl på knallerten, så opdagede ham ikke før han dyttede.

Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(10-01-2011, 14:17)Jep123 Skrev: 60 kr Griner

Nu skal du ikke lade dig imponere af det lille beløb Blink med øjet

I 1974 kostede en liter benzin godt 2 kr., og den nærmer sig idag de 12 kr, hvilket kan synes alarmerende, men realiteten er, at man i 1974 i gennemsnit skulle arbejde små 5 min. for at købe en liter benzin, mens man idag skal arbejde små 4 min. - altså ca. 1 min. mindre. Det var altså "dyrere" for os dengang, end det er idag. Jeg havde i begyndelsen af halvfjerdserne studenterjobs til 10 kr. i timen, så godt 2 kr. per liter betød, at jeg kunne købe ca. 4 liter for en timeløn, og forsikringen stod mig ca. i en dagsløn Græder .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(10-01-2011, 15:06)Jps Skrev: Ja, og det var for en stille morgen (kl ca. 7) at køre ud på en hovedvej uden at at stoppe, selvom der var et fuld stop skilt. Der var nemlig 0 trafik, da jeg gjorde det. Da jeg var kommet over vejen og ind på cykelstien, blev der dyttet bagved mig, og det viste sig så at være en MC betjent, der havde set jeg bare var kørt over vejen, uden at holde tilbage.

Han havde fulgt mig over en strækning på 6 km i gennem en skovstrækning og jeg havde kørt pænt stille og roligt, og så laver jeg denne bommert, sagde han. Jeg havde ikke noget spejl på knallerten, så opdagede ham ikke før han dyttede.

Det var også frækt at følge efter og vente på du lavede en forseelseGriner Men sådan er det jo når man absolut SKAL være på kant med loven Fræk
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#11
(10-01-2011, 15:08)kragen Skrev: Nu skal du ikke lade dig imponere af det lille beløb Blink med øjet

I 1974 kostede en liter benzin godt 2 kr., og den nærmer sig idag de 12 kr, hvilket kan synes alarmerende, men realiteten er, at man i 1974 i gennemsnit skulle arbejde små 5 min. for at købe en liter benzin, mens man idag skal arbejde små 4 min. - altså ca. 1 min. mindre. Det var altså "dyrere" for os dengang, end det er idag. Jeg havde i begyndelsen af halvfjerdserne studenterjobs til 10 kr. i timen, så godt 2 kr. per liter betød, at jeg kunne købe ca. 4 liter for en timeløn, og forsikringen stod mig ca. i en dagsløn Græder .


Nu tænker jeg jo, så har vi altså intet at brokke os over idag med de benzin priser?

Svar
#12
Min Yamaha FS-1K kostede 3400,- sidst i halvfjerdserne. Det var dengang en af de dyreste knallerter på markedet bortset fra Fantic Chopperen som lå nogle hundrede over. Hvis man ganger den pris med 5 får man 17000,- hvilket svarer meget godt til en af de dyrere scootere idag. Så man kunne vel godt sige at det er ca. 5 gange så dyrt i kroner at købe knallert i 2010.

Min første bøde var på 200 kr for konstruktive ændringer og det koster vist 1000 kr i dag. Så her gælder indekset på 500 også. Jeg mener faktisk også at benzinen lå på lidt over 2 kr/l dengang, så det passer jo også fint. Forsikringen kan jeg ikke huske for den betalte far, men det skulle da ikke undre mig hvis den var på et par hundrede...

Cool
Svar


Forum spring: