Svar: 45
Tråde: 15
Tilmeldt: Oct 2009
Er det noget som passer på vores 50cc GY6`ere?
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/p...cts_id/190
Ser ellers spændende ud
Giantco Stealth 30 4 Takt Blå. Kørt 14.900 km
Svar: 1.127
Tråde: 80
Tilmeldt: May 2008
Hej
Jeg kan se at det er til 125 cc og op efter, så desværre passer den ikke til vores lille 50 cc.
Svar: 577
Tråde: 11
Tilmeldt: Oct 2010
09-01-2011, 11:58
(Dette opslag var sidst ændret: 09-01-2011, 11:59 af René 7620.)
Næh desværre
, kan se der også fås Turbo kit, men så tvivler Jeg altså også på at polisen mener den stadig er lovlig, bare fordi den kun tøffer 45 på deres rullefelt....
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017 - Nu +1.000km
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
09-01-2011, 18:37
(Dette opslag var sidst ændret: 09-01-2011, 18:44 af Runnerdude.)
Med lidt fingerfærdighed kunne det formentligt godt tilpasses til en 50 cc'er. Jeg tror at det største problem ville være at få systemet justeret ind så maskinen kører ordentligt. En indsprøjtningsmotor har mange fordele fremt for en karburator ditto, men kun hvis alt er afstemt perfekt.
Det ville faktisk være meget nemmere at bygge turbo'en ind i en scooter..
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Lidt ot og undskyld men der er mange spændende ting på den side.
Kunne være sjovt at bygge noget af det på den MCscooter jeg har købt, dog ikke afhentet endnu af mivv herinde fra.
Eneste der taler imod det er prisen og holdbarheden.
Drømme kan man vel altid
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(09-01-2011, 18:37)Runnerdude Skrev: Med lidt fingerfærdighed kunne det formentligt godt tilpasses til en 50 cc'er. Jeg tror at det største problem ville være at få systemet justeret ind så maskinen kører ordentligt. En indsprøjtningsmotor har mange fordele fremt for en karburator ditto, men kun hvis alt er afstemt perfekt.
Det ville faktisk være meget nemmere at bygge turbo'en ind i en scooter..
Så vidt jeg ved er der mest effekt at hente på turboen med netop indsprøtningen.
Da den justere blandingen det kan kaboen ikke
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
(09-01-2011, 21:38)sukedk2001 Skrev: Så vidt jeg ved er der mest effekt at hente på turboen med netop indsprøtningen.
Da den justere blandingen det kan kaboen ikke
Turboen skal jo sidde mellem karburatoren og forbrændingskammeret så i princippet bør det vel ikke være nødvendigt med en justering. Bare fordi man presser mere gas ind i motoren er det krævede blandingsforhold da det samme. Det er jo ikke en luft-kompressor ligesom på Runneren.