Søg Garagen Hej Gæst! Register

Olie i topstykke
#1
Hej gutter!

Jeg pillede lige topstykket af min honda for at se hvordan stemplet så ud osv (ren nysgerrighed)

Og så blev jeg lidt skræmt da jeg så at der sad en del sort snask i hvælvingen.. det er vel ikke ligefrem meningen?! Neutral

Jeg går ud fra at det må være olie - Men hvordan kan det være at det har sat sig der?
Er der for meget olie i min benzinblanding?


   


Forresten, har mit tændrør den rigtige farve?? Grin
Cuiusvis hominis est errare

Wallaroo 21xxx
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det ligner uforbrændt olie, hvilket kunne skyldes forkert indstilling af blandingsskruen. Det er svært, at afgøre ud fra billedet, men det kunne tyde på, at tændrøret er lidt for lyst, så du måske skule prøve, at gå et nummer eller to op i dysestørrelse.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
(06-01-2011, 00:03)kragen Skrev: Det ligner uforbrændt olie, hvilket kunne skyldes forkert indstilling af blandingsskruen. Det er svært, at afgøre ud fra billedet, men det kunne tyde på, at tændrøret er lidt for lyst, så du måske skule prøve, at gå et nummer eller to op i dysestørrelse.


Jeg troede ellers blandingsskruen justerede forholdet mellem luft og benzin, og derfor ikke har noget med olie at gøre?

Når du skriver 2 numre, er det så 2 eller 4? Man kan jo kun få lige numre Grin

Tak for hjælpen Grin
Cuiusvis hominis est errare

Wallaroo 21xxx
Svar
#4
(06-01-2011, 01:17)hutfriw Skrev: Jeg troede ellers blandingsskruen justerede forholdet mellem luft og benzin, og derfor ikke har noget med olie at gøre?

Når du skriver 2 numre, er det så 2 eller 4? Man kan jo kun få lige numre Grin

Tak for hjælpen Grin

Blandingsskruen regulerer ganske rigtigt forholdet mellem luft og benzin under ca. 2/3 af accelerationen. Men blandingsskruen bestemmer dermed også selve forbrændingens effektivitet, hvilket inkluderer temperaturen. Er forbrændingen dårlig, enten pga. forkert tænding, eller forkert temperatur, vil olien ikke blive afbrændt helt (kan også skyldes dårlig olie).

Det afhænger af fabrikat, hvorvidt du kun kan få lige numre på dyser, men ellers kan du jo bare selv hone op Blink med øjet . Numrene er heller ikke altid lig med mm, og der kan derfor, afhængig af fabrikat, være forskel på dysers størrelse, selvom de har samme nummer.
Prøv med næste nummer, du kan få fat på, og hvis det er for stort, så tændrøret bliver for mørkt, kan du med et dysehonesæt, hone et mindre nummer lidt op, så størrelsen bliver en mellemting mellem de to størrelser.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: