Søg Garagen Hej Gæst! Register

Må et mobilselskab opkræve opkaldsafgift på et 80-nummer?
#1
Jeg har Onfone (et ældre abonnement, der ikke findes på deres hjemmeside længere).
Taler til 35 øre pr. minut, og 35 øre i "opkaldsforsøgsafgift".


Jeg kan se på mit forbrug at når jeg ringer til 80-numre, bla. 80808080, så opkræver Onfone, opkaldsforsøgsafgiften, på 35 øre.

Nu er det ikke grundet de få kroner det gennem de sidste par måneder har kostet, jeg var bare 100% sikker på at 80-numre var 100% gratis at ringe til - inkl. opkalds afgift?


Mvh
Stig
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...?id=117114 Skrev:§ 19. 8-cifrede numre i nummerserierne 801-809 må alene anvendes for tjenester, hvor opkald sker uden opkalds- eller minutbaseret taksering af slutbrugeren, jf. § 27, stk. 1, nr. 1, i lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet.

Gratis betyder altså i dette tilfælde, HELT gratis - og det er ikke til diskution.
Svar
#3
(05-01-2011, 18:46)Teddy Skrev: Gratis betyder altså i dette tilfælde, HELT gratis - og det er ikke til diskution.



Takker, jeg fandt selv ovenstående lige efter jeg har skrevet her Flov
Har skrevet til Onfone, igen.


Mvh
Stig
Svar
#4
Hjælp dine medkunder - skriv til forbrugerklagenævnet Smil

Det er tyveri ved højlys dag. "Hvad folk ikke opdager, kan de ikke have ondt af..."
Svar


Forum spring: