Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med diode baglygte
#1
Hej

Jeg har været ude og investere i en diode baglygte af denne type: Naruka LED

Da jeg endelig fik pillet skjoldene af, og sat den på, skete der følgene:

1. Den ville ikke starte på fjernstart, den lyste dog som den skulle, med blink først også bremselys.
2. Da jeg startede den alm. på el start, var der kun lys i baglygten når jeg trykkede på bremsen?
3. Jeg havde monteret 5 LED dioder på den, som efterfølgende ikke virkede, da lygten havde siddet på?

Det tyder meget på min spændings regulator ikke kan forstå den lave strøm til baglygten, men jeg kan ikke forstå andre har haft den til at fungere problem fri?

Bemærk at den er forsøgt med på min Yiying Sampra
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mystisk Fortvivlet

Jeg har været ude for noget lignende. Jeg monterede en diodepære. istedet for originalbagpæren på Agilityen. Det bevirkede, at maskinen overhovedet ikke ville starte Målløs . Den samme pære, virkede dog fint på en Neos, og Agilityen startede gladeligt igen, med originalpæren Spørgsmålstegn . Jeg ved, at der kan være bøvl med blinkrelæer og "dioder", uden modstand, men hvorfor den ikke vil starte med en diodebagpære, er et mysterium, "elektronørderne" måske kan opklare.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ja, har også hørt den med blinklysene, så undrede mig også noget da den ikke virkede. Rullende øjne

Så den håber jeg elektronik folkene kan løse, for det vil da være super ikke at skulle skifte baglygte pære. Smil
Svar
#4
Da jeg monterede den lygte på min sprint back in the day, var det heller ikke lutter og løjer Smil Baglygten blinkede nemlig også, når blinklyset blev aktiveret Fræk

Og nej, jeg havde ikke monteret den forkert!
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#5
(07-01-2011, 14:49)ksj-rdo Skrev: Da jeg monterede den lygte på min sprint back in the day, var det heller ikke lutter og løjer Smil Baglygten blinkede nemlig også, når blinklyset blev aktiveret Fræk

Og nej, jeg havde ikke monteret den forkert!

Ja der er noget mærkeligt ved den model.

Og ja, de kan ikke monteres forkert. (:

Men er nu lidt inde på, at der nok skal en modstand til selve baglygten, fordi spænding regulatoren ikke helt kan finde ud af det lave strøm forbrug.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu ved jeg ikke lige hvordan den pågældende lygte er konstrueret, men generelt glemmer folk ofte at en lysdiode ikke er "en pære", men faktisk "en diode". Det vil sige en elektronik-komponent som blandt andet bruges til at ensrette vekselstrøm med.

Indsætter man sådan en fætter i et vekselstrømskredsløb vil den hårdt og brutalt skære den ene halvperiode væk, hvilket resulterer i det man populært kalder pulserende jævnspænding. Alt efter hvordan generator og ensretter er konstrueret kan dette sagtens få resten af elektronikken på maskinen til at opføre sig underligt. Derimod opfører dioden sig stort set som en pære i et jævnstrømskredsløb, dog med den begrænsning at den kun virker hvis den vender rigtigt.

Mit gæt er, at de maskiner som har problemer bruger vekselstrøm til for og baglys..

Cool
Svar
#7
(29-01-2011, 13:25)Runnerdude Skrev: Nu ved jeg ikke lige hvordan den pågældende lygte er konstrueret, men generelt glemmer folk ofte at en lysdiode ikke er "en pære", men faktisk "en diode". Det vil sige en elektronik-komponent som blandt andet bruges til at ensrette vekselstrøm med.

Indsætter man sådan en fætter i et vekselstrømskredsløb vil den hårdt og brutalt skære den ene halvperiode væk, hvilket resulterer i det man populært kalder pulserende jævnspænding. Alt efter hvordan generator og ensretter er konstrueret kan dette sagtens få resten af elektronikken på maskinen til at opføre sig underligt. Derimod opfører dioden sig stort set som en pære i et jævnstrømskredsløb, dog med den begrænsning at den kun virker hvis den vender rigtigt.

Mit gæt er, at de maskiner som har problemer bruger vekselstrøm til for og baglys..

Cool

Hmm... Det der så undrer mig, er at denne lygte er lavet til min type scooter: Link... Det som jeg tror kan være grunden til den ikke vil virke ordentligt, er at jeg har fjernstart/alarm på dyret, som laver noget elektrisk fejl i kredsløbet, så lygten ikke funker, samt den anden vej...

Jeg har så monteret 5 enkle lysdioder i en serieforbindelse på min scooter, som fungerer uden problemer... Så fejlen må ligge i lygten, og alarm systemet... Har set lygten virke på scooter, uden noget alarm system. Spørgsmålstegn
Svar
#8
I kan prøve at sætte en kondensator på kredsløbet, og se om den ikke tar det værste af, det kan måske hjælpe lidt Smil
Casper
Svar


Forum spring: