Søg Garagen Hej Gæst! Register

Membran på hot 50
#1
Hej .
Jeg tror nu at jeg er ved at få løst mit problem , med min hot50 startproblem.

Kan nogle af jer herinde komme med en udførlig beskrivelse hvordan membranen skal vireke På den.

Lige nu vireker den sådan her,

Jeg han både suge og puste i vakumslangen, der sidder i studsen, jeg føler ikke jeg på Nogen måde mærker modstand, jeg ville jo mene at når jeg suger skulle den lukke, er det Rigtigt

ponie
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nej du er helt gal på den, når du suger i vacumslangen ( du vil ikke kunne suge luft igennem, men du vil lave et vacum) dette får en membran til at trække sig tilbage, og derved åbne for benzinen.

Herunder er vist princippet i den Vakuumstyret ventil, den åbner automatisk for benzinen når motoren kører, og lukker igen når den er stoppet. når motoren snurre vil der komme et undertryk i manifold, dette undertryk vil trække en membran tilbage i ventilen og åbne for benzinen fra D tanken og til karburator E

[Image: Unavngivet1.jpg]
Billed er herfra: http://www.letsindig.be/V2/benzinhane/benzinhane.htm


Når du både kan puste og suge luft igennem den, så vil motoren selvfølgelig også kunne trække falsk luft ind derigennem, og det er ikke godt.

Hvad er falsk luft
Når motoren suger, så trækker den luft ind gennem karburatoren, her vil luften blive blandet med benzin i det rette forhold ( 1 del benzin til 13 dele luft, det er i vægtenhed, dvs. 1 liter benzin til 1300 liter luft

Den falske luft den suger ind efter karburatoren bliver jo ikke blandet med benzin, er der kun en lille utæthed vil det ikke kunne mærkes ved fuldgas, men når motoren kører i tomgang, og spjældet er næsten lukket, så vil blandingsforholdet blive alt alt for magert og motor vil stoppe.

Egentlig ganske logisk hvis man tænker sig lidt om, og har et minimum af viden om motors virkemåde.
Jeg vil anbefale dig at bruge et par timer eller mere på disse link, det vil spare dig for meget tid og mange ærgrelser, egentlig må det også være utilfredsstillende, når man roder med sin scooter og ikke ved hvad man laver eller hvorfor....Hvorfor - hvordan - fordi - tre gode ord, brug den flittigt.

http://scootergrisen.dk/ se ude i venstre side under under scooterens dele, og gå ind på karburator:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php herfra er der et link til Benzinhane/filter:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...nzinfilter
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
(19-12-2010, 14:23)LETSINDIG Skrev: Når motoren suger, så trækker den luft ind gennem karburatoren, her vil luften blive blandet med benzin i det rette forhold ( 1 del benzin til 13 dele luft, det er i vægtenhed, dvs. 1 liter benzin til 1300 liter luft

Det stoichiometriske forhold for luft/benzin er nærmere 14,7:1 (lambda 1), end 13:1, selv med 5%ethanol i benzinen (det stoichiometriske forhold for luft/ethanol er 9:1), kommer vi ikke ned på 13:1, men nærmere 14,4:1 Blink med øjet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
HR. Krage
Du mener vil 14,698 : 1 nu skal vi jo være nøjagtigeGrin men det er på moderne biler med elektronisk tænding, indsprøjtning mm. og det af hensyn til at her arbejder KAT bedst, men det er ikke her motoren yder sit optimale. Bla. Har motor omdrejninger og temperatur stor indflydelse på hvor magert blanding kan blive. Nu er en scooter luftkølet, og kan ikke som en bil holde en fast temperatur på 80 grader her i den kolde tid, så...

Vil væde et stykke brugt tyggegummi på, at de fleste scootere kører på en blanding der er meget federe 10:1. er mit skud.

[Image: dyno-DiS.jpg]
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Hej Letsindig.

Tak for dine sider og ja de er gransked længe før jeg fik dine link, men tak aligevel.

Eegentlig ved jeg godt hvordan en membran virker.
Det jeg har gjort nu er at jeg har købt en ny membran til den, den er lige sat i og jeg kan Stadigvæk suge luft gennem min vakumslange, det er noget frustrende, da jeg vil mene jeg skal have noget modstand.

Men for at starte fra begyndelsen.

Knallerten har gået ca 10000, da jeg fik den ville den godt starte.

Ved at kikke ærmere på den opdagede jeg at den ene bolt på starteren var knækket af, og Det er velogmærket både bolten og det udhæng den blev skruet ind i på selve motor Blokken.

Ok jeg forhørte mig i en anden tråd herinde om jeg behøvede at have en starter på for at Starte scotteren, i mine øjne behøver jeg ikke, derfor tog jeg den væk da den ikke var til Nogen verden nytte og maskinen jo kunne starte selv om det var med kikstarter, ligesom i Gamle dage med maxi osv.

Det jeg gjorde var at sætte en blindplade på hvor den starter skulle have haft sidet, samtidig Måtte jeg skifte cylinder og stempel og topstykke, mit problem var at jeg måtte bruge det Grove værktøj til at få den cylinder af, derved blev den lille udfold eller hvad jeg skal kalde Den ved motoblokken, der hvor cylinderen ramer motorblokken derved blev den lille kant en Lille smule beskadiet.
Jeg kompenserede det ved at lægge flydende pakning på inden jeg satte pakning og Cylinder/topstykke på, ja og det nye stempel med nyt nåleleje. og det er vendt rigtigt
Ja så kunne man jo forstille sig der var en utæthed der, men det er kontrolleret, en finger i Topstykket uden tændrør, den er bare fin der, under cylinderen prutter den også find ud af Udgangshullet til udstødningen, ingen mislyde overhovedet, så mit problem er ikke der.

Den startede bare ikke, så prøvede jeg med en snaps og så vil den gerne prutte, men den Kommer jo ikke rigtigt igang.

Ok hvad er så skiftet nu
Tændrør-membran-benzinhane-slanger, div pakninger.

Men den starter ikke.

Du skriver at jeg ikke skal kunne suge i den vakumslange, ok jeg kan ligesom mærke ud af Det du skriver at jeg muligvis har en utæthed et sted.

Men jeg har meget svært ved at se hvor den skulle være,

Alt er renset og kontrolleret, massere af knist, når jeg prøvet at starte den kan jeg når jeg Fjerner studsen til membranen fornemme benzin, men det er jo ligesom om at det ikke Kommer videre, ja jeg er på den, jeg ved virkelig ikke hvor mit problem er, så jeg er Modtagelig for alle ideer og gode råd.

Ponie
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er det membran til denne benzinhane du har skiftet! ?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4642...1712460139
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
Det er denne her jeg har skiftet, ja det link du sendte til mig, den er også skiftet, denne her Sidder lige efter studsen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4643...1712459927

Ponie
Svar


Forum spring: