Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooterguide
#1
Hejsa!

Har længe kigget efter en Peugeot Speedfight 2 (årgang 06-08)
Selvfølgelig brugt Grøn grin
Desværre har jeg kigget lidt rundt på siden her. Men kan ikke finde nogle købsguide. Eks den enkelte models særheder/problemer.
Kan i hjælpe med noget man skal være ekstra særlig opmærksom på?
Ville være super dejligt ! Da jeg føler mig lidt som en rookie Målløs

Fushfush
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den jeg havde fungerede perfekt Smil Bortset fra den ikke kan tåle man bliver kørt ned Blink med øjet synes den stod godt fast på vejen, og startede hver morgen, Min model var en Peugeot Speedfight 2 R-Cup 2007 modellen Smil
Svar
#3
Jamen det du nok skal være opmærksom på det er km tallet, og hvordan scooteren ser ud, og selvfølgelig, skal den ingen mislyde have når motoren kører, spørg om du kan få lov at køre en tur på den, den skal kunne tage gas ordentligt ikke noget tøven osv Smil Men ellers kig i servicebogen og tjek at alle service er blevet overholdt osv Grin
Svar
#4
Arh takker Blink med øjet

Regner med en der er gået max 8k km, men km tallet ?
Vis man finder en der er virkelig er blevet velholdt og overholdt service hvor langt kan den så gå ca? Hvor tit skal man skifte cylle og stempel ? og er der nogle særlige ting som skal skiftes eller lign ?
Svar
#5
Årgangen taget i betragtning leder du efter en 2'er....

[Image: 376big03peugeotspeedfig.jpg]

Den model har faktisk ikke rigtigt nogle svage punkter som man skal være særligt opmærksom på - måske lige bortset fra den forreste svingarm som ikke må være skæv. Men det er nemt at se. Antal km mellem cylinderskift afhænger af mange ting, men jeg kender da en som har rundet de 35.000 km uden nogensinde at have haft topstykket af og stadig går fint. Så den kan nok køre meget længere end det. Når vi taler scootere er maskinens generelle tilstand vigtigere end km-tallet, så det er bedre at købe en velholdt maskine som har gået 20.000 end en vold-hærget der har gået 5.000.

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mmh takker det rocker squ det der! Smil
Generel velligholdelse; Hvad er der der?

(Har ændret det så der står det en sf2) Grin
Svar
#7
Speedfight 3 er ændret en del i forhold til 2'eren....

[Image: peugeotscooterspeedfigh.jpg]

Den har fået en normal forgaffel og designet er blevet mere "kantet". De fleste Peugeot-kørere jeg har snakket med mener desuden at den virker billigere lavet end 2'eren og er en del af en ny strategi fra Peugeot hvor de vil ud af luxus-segmentet og i stedet prøve at konkurrere på lavere priser.

Jeg mener dog ikke at SF3 er nogen dårlig scooter, men 2'eren er nok et mere sikkert køb...

Cool
Svar
#8
Den er ikk køn mener jeg.. Men har nemlig hørt at SF2 skulle være som en gammel traktor. Umulig at slå ihjelBlink med øjet

Det jo trist sådan noget som det skal være så billigt..
Svar
#9
(17-12-2010, 19:16)fushfush Skrev: Den er ikk køn mener jeg.. Men har nemlig hørt at SF2 skulle være som en gammel traktor. Umulig at slå ihjelBlink med øjet

Det kan godt være at du får et par stykker herinde op af stolen når du kalder deres elskede maskiner for "traktor", men det er rigtigt nok at den er kendt for at være en af de mere holdbare modeller på markedet. Den er også rigtig god og sikker at køre på... også hvis farten skulle komme en smule over det tilladte.
Blink med øjet


(17-12-2010, 19:16)fushfush Skrev: Det jo trist sådan noget som det skal være så billigt..

Det er desværre udviklingen. Danmarks største knallertforhandler målt på volumen hedder i dag T. Hansen og det sætter jo en standard i folks hoveder. Den nye scooterkunde vil ofte stå i en situation hvor han må spørge sig selv: "Hvis jeg kan få en ny G-Buddy for 5.000 kr hvorfor skulle jeg så betale 15.000 kr for en Speedfight eller løbe risikoen ved at købe brugt?". Og det er enormt svært at forklare folk om begreber som køreglæde, positiv ejeroplevelse, sikre køreegenskaber og bare følelsen af at eje noget kram i stedet for det billigste af det billigste. Så scootere i prisklassen over 12.000 kr sælger ikke ret godt idag, og det er forhandlerne og importørerne jo nødt til at reagere på...

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
SF3 er mig bekendt enten helt eller delvis bygget i Kina med meget lidt kontakt til Peugeot i Frankrig??
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(17-12-2010, 20:34)Jps Skrev: SF3 er mig bekendt enten helt eller delvis bygget i Kina med meget lidt kontakt til Peugeot i Frankrig??

Det har jeg også hørt. Prædikatet "kinesisk" behøver dog ikke at have betydning for kvaliteten - alle Apple-produkter er jo også fra Kina - men hvis Peugeot ikke har haft en fransk ingeniør derovre til at slå dem i hovederne med et flute når de skar hjørner, kunne man godt frygte at der er noget om snakken. SF3 er vist i øvrigt også nogle tusinde billigere end SF2 var, så et eller andet sted må de jo have skåret....

Cool

Svar
#12
Okay, har næsten også lige selv købt en brugt SF2, og der må jeg være ærlig at sige, jeg ingen forstand havde på scootere, men her er nogle vigtige ting jeg synes du skal tjekke inden du køber en:

- Tjek lige om den er blevet omdyset nu hvor skiven er pillet (Min drillede pga. for lille dyse..)
- Stil dig op på fodpladerne og "hop" på den, for at tjekke støddæmperne (Min forstøddæmpere var meget hård)
- Ja og så de generelle ting som, hvor godt den er blevet vedligeholdt, rust mislyde osv :P


PS. Sf2'eren er så meget federe end Sf3'eren er :P Du vil ikke fortryde dit køb hvis du tager 2'eren.
Svar


Forum spring: