Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Venus vil ikke tage gas i frost
#1
Hej hver gang det er frostvejr, kan jeg ikke dreje gashåndtaget på min Giantco Venus, det er som om kablet er frosset eller hvad ved jeg, er der nogen af jer der har et godt råd til hvad jeg kan gøre og hvordan jeg evt. kan forebygge at det sker? Så snart temperaturen er over frysepunktet så virker det fint igen.



~Prudence~
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har skiftet gaskablet på min, for nogle måneder siden..
Det medfødte kabel, knækkede en morgen, da jeg skulle afsted..
Og den er "kun" 2-2½ år gammel. Og havde kørt lige under 6000 km. da kablet døde.

P.S.
Det er noget rigtig pis at skifte det, men det kan se'følig lade sig gøre.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#3
Som du selv har gættet, så tyder det på, at der er vand et sted i kablelføringen eller håndtaget. Hvis du ikke snarest får bugt med vandet, ved at smøre kablet, vil det udvikle sig til rust, som får kablet til at sætte sig permanent. Jeg ville købe et nyt kabel, smøre det, og montere det, da der sikkert allerede er begyndende rustdannelse, og arbejdsprocessen er den samme, som at rense og smøre det gamle kabel. Men tjek først gashåndtaget. Det er oftest her, der samler sig vand. Prøv med en hårtørrer på gashåndtaget. Hvis det løser problemet, når den er kold, så er der her, der skal "fedtes".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Tak for jeres svar, dem kan jeg rigtig bruge til noget, ja det er nemlig gashåndtaget jeg ikke kan dreje, så jeg vil prøve at løsne det med varme, ellers må jeg nok skifte selve gaskablet, det er nok for svært for mig selv, men så må jeg sende den på værksted. Det er jo så svært for mig at undvære mit køretøj, når nu jeg er blevet vant til det.

Igen takker for svar.


Smil
~Prudence~
Svar


Forum spring: