Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter! - Giantco g-buddy
#13
retropsnart Skrev:Sprint deler dele med Venus, og den har de lige startet en version 2 af...
Så motordele til sprinten, løber man nok ikke lige tør for..

Tror faktisk at den nye venus II har fået samme nye motor som g-buddy Grin
Det er nemlig 2 forskellige cylinder når man kiger på thansens reservedele til venus I og II
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hej Johnsen.
Jeg har en G-buddy, og har haft den siden sommer. Jeg synes den er rigtig god, dog har min nogle mangler fordi nogle prøvede at stjæle en, hvilket ikke lykkedes fordi den er bygget op så den ikke bare er til at kortslutte.

Jeg vil anbefale den!
Svar
#15
(11-08-2010, 20:23)johnsen Skrev: Men er g-buddy ligeså god som sprinten, og er den pengene værd ??? Grin

Sprinten er bedst af de to - hvis ikke for andet, så på grund af hjulstørrelsen. De to tommer gør en ret stor forskel i stabiliteten. Jeg mistænker at model-udskiftningen fra Sprint til G-buddy ikke så meget har noget med "forbedringer" at gøre, men mere skyldtes at T. Hansen ikke længere kunne holde prisen under den magiske 5000 kr grænse uden at give køb på nogle features. Derfor smuttede 12" hjulene. I denne prisklasse er deres profitmargin meget lille og afstanden mellem fortjeneste og tab kan være få hundrede kroner. Så de sparer hvor de kan.

Men så vidt jeg ved er Sprinten helt udsolgt i 30'er udgave, så med mindre du leder efter en 45'er er G-buddy det eneste valg. Og den er bestemt god til prisen.

Cool
Svar
#16
Hej
Jeg har og har haft hele 2 sprint, den første døde i et trafiuheld. Den anden har jeg endnu og jeg går ikke af med den.
Jeg er glad for min sprint med 12", men jeg ved ikke om det har så meget at sige om der er 10" eller 12", men jeg kunne godt forestille mig at det har noget at sige.
Jeg har haft (16år) Yamaha DX 4 gear og jeg kan da godt savne at køre på en 2T, med noget vildere ryk i.
Men jeg vil altid have en scooter/knallert, måske en dag en lille motorcykel, så jeg kan slide lidt på mit motorcykelkørekort.
Brugt sprint er billig, men pas på nogle er ikke så gode ved deres scooter.
Søg evt. i Gul&gratis eller DBA.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#17
(11-12-2010, 15:38)Runnerdude Skrev: Sprinten er bedst af de to - hvis ikke for andet, så på grund af hjulstørrelsen. De to tommer gør en ret stor forskel i stabiliteten. Jeg mistænker at model-udskiftningen fra Sprint til G-buddy ikke så meget har noget med "forbedringer" at gøre, men mere skyldtes at T. Hansen ikke længere kunne holde prisen under den magiske 5000 kr grænse uden at give køb på nogle features. Derfor smuttede 12" hjulene. I denne prisklasse er deres profitmargin meget lille og afstanden mellem fortjeneste og tab kan være få hundrede kroner. Så de sparer hvor de kan.

Men så vidt jeg ved er Sprinten helt udsolgt i 30'er udgave, så med mindre du leder efter en 45'er er G-buddy det eneste valg. Og den er bestemt god til prisen.

Cool

Det er jo ikke Thansen der bestemmer hvordan scooterne kommer til at blive, det er jo selve Giancto (http://www.giantco.com/) som laver nye scootere og modelere Smil så det nok ikke fordi Thansen vil have den nede under 5000kr da de ikke har inflydelse på scooterne. den eneste indflydelse de har det der hvilke scootere de bestiller hjem Grin tror ikke lige Giancto ville lave en ny model af en scooter kun thansen her i lille danmark har spurgt om det. og foresten så kan du også finde alle deres modeler hvor G-buddy og også den nye G10. Der et et eksempel fra thansen. Deres nye scooter G10 er udskifteren til Spartan som nu er gået hen og blevet rast salg ligesom sprinten, og det ikke fordi det ser ud som om de har lavet g10'eren for at spare penge ved at nedgradere nogen ting. selvom den ser meget sej og flot ud er alle tingene på den højst sandsynligt lavet i dårligste kvalitet. altså jeg mener Hey? den slags skinende 13t fælge, skive i både bag og forhjul og digitalt speedo og alle de andre ting g10'eren har det får du altså ikke til 10,000 ved kvalitets mærkerne. Spartan kostede 10,000 dengang den ikke var som restsalg ligesom G10 koster 10,000kr nu. men jeg kan forstå hvis de har fjernet spartan fordi de tror der er mange flere der vil købe G10'eren pga dens lukseriøse design. men jeg tror så også at g10'eren er lavet af alle de dårligste og billigste ting. at få sådane fælge som der er på den ville jo koste det halve eller mere af hvad den scooter gør hvis det er nogen rigtige nogen...

Håber min besked er forståeligGriner, ellers må i bære over med migFlov
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=5327

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en privat besked.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
(14-12-2010, 23:41)Shakon Skrev: Det er jo ikke Thansen der bestemmer hvordan scooterne kommer til at blive, det er jo selve Giancto (http://www.giantco.com/) som laver nye scootere og modelere Smil så det nok ikke fordi Thansen vil have den nede under 5000kr da de ikke har inflydelse på scooterne.

Jo, det har de faktisk Shakon. Hvis du kigger på G-Buddy'ens datablad vil du se at Giantco laver den i flere versioner. Herunder også med ordentlige 12" hjul. T. Hansen har så valgt at hjemtage den ringest udstyrede som formodentlig også er den billigste. Hvilket sikkert er smart nok ud fra et forretningsmæssigt synspunkt eftersom mange af deres kunder kigger mere på prisen end på sikkerhed og køreglæde.


(14-12-2010, 23:41)Shakon Skrev: Deres nye scooter G10 er udskifteren til Spartan som nu er gået hen og blevet rast salg ligesom sprinten, og det ikke fordi det ser ud som om de har lavet g10'eren for at spare penge ved at nedgradere nogen ting. selvom den ser meget sej og flot ud er alle tingene på den højst sandsynligt lavet i dårligste kvalitet. altså jeg mener Hey? den slags skinende 13t fælge, skive i både bag og forhjul og digitalt speedo og alle de andre ting g10'eren har det får du altså ikke til 10,000 ved kvalitets mærkerne. Spartan kostede 10,000 dengang den ikke var som restsalg ligesom G10 koster 10,000kr nu. men jeg kan forstå hvis de har fjernet spartan fordi de tror der er mange flere der vil købe G10'eren pga dens lukseriøse design. men jeg tror så også at g10'eren er lavet af alle de dårligste og billigste ting...

Jeg kunne godt li' Spartan'en. Jeg er ikke bestemt Giantco-hader - der er bare en nedre grænse hvor en scooter går fra at være "et køretøj" til at være "et legetøj" og den mindste G-Buddy balancerer lige på den, synes jeg. Specielt 45-versionen.

G10'eren kender jeg ikke noget til, men den ser imponerende ud i specs. Skiver på begge hjul, led/halogen lygter og et flot design. Hvis kvaliteten ellers er i orden lyder det som et godt køb. Det bliver spændende at se nærmere på den.

[Image: g102t1.jpg]

Cool
Svar
#20
Det kan undre lidt, at G10 kun er angivet med 2,5 hk og en kompression på 6,9:1 Målløs . Det er mindre af begge dele, end jeg har på min "kineserfirtakter" Fortvivlet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
Det med de 2.5 Hk er måske en konsekvens af den nye 25 km/t regel? Måske har de strammet droslingerne en smule.

Med hensyn til kompressionen så ser der ud til at være stor spredning for to-takterne. PGO'erne er ret lavt komprimerede (6,8:1), mens Peugeot'erne ligger oppe omkring 11:1 og Piaggio ligger endnu højere. De 6,9:1 gælder i øvrigt alle Giantcos to-taktere, så det er ikke en ny ting for dem. Fir-takterne er derimod konsekvent højt komprimerede og ligger alle over de 10:1. Min Neos kører med 12:1.

Det forekommer faktisk lidt underligt at flere to-taktere kører med så lav kompression eftersom det teoretisk giver mindre effektivitet og dermed et højere forbrug. Tilgengæld kan man så køre på lav-oktan brændstof, og belastningen på lejerne er mindre hvilket giver længere holdbarhed. Så der er jo fordele og ulemper ved begge dele. Det er bare underligt at man ikke generelt satser på højest mulig effektivitet i disse tider hvor to-takterne er under pres på grund af deres dårlige økonomi.

Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: