Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skive/ruller/dyse + tilspændings moment på møtrik- Giantco Stealth
#1
Nu har min Stealth lige været til 3 mdr eftersyn, så jeg har overvejet og fjerne begrænsningen i variatoren.

Jeg har set at det er blevet nævnt et par steder at man skal montere nogle lettere ruller hvis man fjerne skiven- hvad vil i anbefale når den begrænser skive der skulle side mellem topstykke og indsugnings studs bliver fjernet, sammen med at jeg har købt et dysesæt fra 80-100, så jeg har nogle og prøve med. Jeg regner med at beholde cdién som den er std, så det vil ikke give meget mening at den kommer til at ligge der oppe i omdr. hvor den begrænser tændingen.
Så ville jeg høre hvad for nogle ruller i vil anbefale mig og starte med at prøve, samt hvor meget jeg skal dyse den op for at den kører optimalt?
Jeg har nogle nye 6 grams ruller fra min Dr. Big til at ligge, samt nogle 4,5 som jeg tror vil være en anelse for lette.

Er der flere begrænsninger som jeg kan fjerne end den i studsen og skiven i variatoren på en Giantco Stealth? Ud over cdién selvfølgelig.
Og sider der en løs skive i en Stealth, eller skal man hve et nyt glide rør uden begrænsning på?

Hvor til sidst, hvor mange nm skal møtrikken til variatoren spændes med?

MVH
Jens
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(13-12-2010, 19:43)E30NA Skrev: Nu har min Stealth lige været til 3 mdr eftersyn, så jeg har overvejet og fjerne begrænsningen i variatoren.

Jeg har set at det er blevet nævnt et par steder at man skal montere nogle lettere ruller hvis man fjerne skiven- hvad vil i anbefale når den begrænser skive der skulle side mellem topstykke og indsugnings studs bliver fjernet, sammen med at jeg har købt et dysesæt fra 80-100, så jeg har nogle og prøve med. Jeg regner med at beholde cdién som den er std, så det vil ikke give meget mening at den kommer til at ligge der oppe i omdr. hvor den begrænser tændingen.
Så ville jeg høre hvad for nogle ruller i vil anbefale mig og starte med at prøve, samt hvor meget jeg skal dyse den op for at den kører optimalt?
Jeg har nogle nye 6 grams ruller fra min Dr. Big til at ligge, samt nogle 4,5 som jeg tror vil være en anelse for lette.

Er der flere begrænsninger som jeg kan fjerne end den i studsen og skiven i variatoren på en Giantco Stealth? Ud over cdién selvfølgelig.
Og sider der en løs skive i en Stealth, eller skal man hve et nyt glide rør uden begrænsning på?

Hvor til sidst, hvor mange nm skal møtrikken til variatoren spændes med?

MVH
Jens

Hvis den er, som de fleste andre, har den en skive - men det ser du, når du hiver varioen af Fræk . Møtrikken på varioen skal spændes ed 5.5~6.5kgf-m.

Den kører med 16x13 ruller, og mit gæt er, at du skal forsøge dig med noget i omegnen af 5,5-6,2 g, og ca. to # op i dyse.

Jeg forstår ikke rigtigt, hvad du mener med CDI'en Fortvivlet . Når skiven er fjernet, vil den geare helt ud, og vil næppe på lige vej komme op i de omdrejninger, hvor CDI'en slår fra. En "ubegrænset" CDI, med avancerende tænding, vil dog kunne øge accelerationen, og måske give lidt ekstra på toppen.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
@E30NA
Du kan prøve at kigge i denne tråd
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=10877
Svar
#4
Tak for svaret- nu har jeg noget jeg kan starte ud med.

Hmmm, 55 til 65 n/m er egentlig en del for en 12mm møtrik.

Det med cdién var ment sådan, at jeg ikke har meget for at fjerne omdr. begrænsningen på motoren, af frygt for øget slid og måske enda skader.

Jeg rener med at kunne få tid til at skrue lidt i dag, så jeg vender tilbage med en tilbage melding om hvordan jeg synes den kører bedst i løbet af et par dage.
Svar
#5
Så er rulerne og dysen skiftet, og ventilerne er stillet.

Men nu kan den ikke tage gassen i mere end et par sekunder inden den går ud, og jeg kan høre noget der lyder som en utæthed et sted når den får fuld gas, men den står fint i tomgang og kører godt nok ved halv gas.
Jeg tror måske at det er noget med det vacum styrede glider system der sider før gas spjældet. Jeg synes at jeg har været omhyggelig med at montere membranen i den rille der er i toppen af karburatoren. Er der noget andet man skal være opmærksom på når man har haft glideren/nålen og membranen afmonteret?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så fik jeg skilt karburatoren igen, og alt var som det skulle være.
Jeg har skiftet tilbage til std. dysen, men jeg har stadig samme problem. Kan det være cdién der slår fra på grund af de lettere ruller?
Svar


Forum spring: