Søg Garagen Hej Gæst! Register

Priser på visir til hjelme?
#1
Kom til at flække mit visir til min Bieffe hjelm, og ville derfor købe mig et nyt. Hjelmens pris er 648 fra ny af og jeg blev lettere overrasket, da jeg fik prisen på et visir til den, nemlig 268 kr. Målløs Synes det er lidt dyrt for et stykke plastik, og da jeg alligevel tænker på at købe ny hjelm, så ender det nok med det.
Har kigget på, og prøvet en Takachi til 698 kr Smil. Og den er sat til side til på Tirsdag. Den passede mig sådan set fint nok, men afstanden fra næsetippen ud til kanten af hjelmen var kun ca. 1 cm. Og i den gamle er der vel 2 cm. Ved så godt at når den nye hjelm har "sat sig" er afstanden nok den samme, som på den gamle.

http://www.agerskovcykler.dk/Scooter+-+M...arvet.html
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikl...entID=1849
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#3
Du skulle prøve Nitro Racing F347 VN
Med solbrille og flip op til den vilde pris af 1500kr..
købte et spejl visir til også det kostede 300kr..

Fik lige købt sådan 2 i mat-sort til mig og tøzzen..

Tænk ph-speed i holbæk ikke kunne skaffe den hjem,
i mat titanium det er jeg stadig utilfreds over :S
Svar
#4
(10-12-2010, 23:32)sukedk2001 Skrev: Du skulle prøve Nitro Racing F347 VN
Med solbrille og flip op til den vilde pris af 1500kr..
købte et spejl visir til også det kostede 300kr..

Fik lige købt sådan 2 i mat-sort til mig og tøzzen..

Tænk ph-speed i holbæk ikke kunne skaffe den hjem,
i mat titanium det er jeg stadig utilfreds over :S

Jeg kan ikke li' flip op hjelme, selvom de kan være praktiske idet man ikke behøver tage dem af, når man går ind i en butik Smil Det jeg så gerne vil vide, er om de er lige så holdbare ved en kollision som en fulface hjelm er?

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#5
(11-12-2010, 11:13)Jps Skrev: Jeg kan ikke li' flip op hjelme, selvom de kan være praktiske idet man ikke behøver tage dem af, når man går ind i en butik Smil Det jeg så gerne vil vide, er om de er lige så holdbare ved en kollision som en fulface hjelm er?

Min C3 klaphjelm er også ACU-godkendt til banebrug, og visiret er R13 godkendt Blink med øjet . Så klaphjelme kan sagtens være lige så holdbare, som fuldface hjeme. Firmaer som f.eks. Nolan, har længe fastholdt skrønen om klaphjelmes manglende sikkerhed - lige indtil, de selv lavede klaphjelme, der kunne opfylde kravene Griner . Hagepartiet er iøvrigt ikke så afgørende, når det gælder hjelmens "sikkerhed". De fleste ulykker på vejen, udsætter hovedet for slag på siden, og især baghovedet, når det rammer asfalten. Det er derfor vigtigt, at materialet "giver efter" , og ikke bare flækker, samt at hjelmen passer (sidder stramt). Rene glasfiberhjelme og carbon-hjelme, kan derfor ikke anbefales. En plasthjelm med fibre, er langt, at foretrække. Har man en fullface hjelm, bør man måske også overveje, at bruge en sikkerhedshjelmhue, så redningsfolk lettere kan hive hjelmen af hovedet, når uheldet har været ude. Som brillebruger, er en fullface ikke rigtig en tilfredsstillende mulighed, men selv, hvis jeg ikke brugte briller, ville valget nok falde på en god klaphjelm, med dens øgede bekvemmeligheder. For mig, er indbygget "solbrille" og Pinlock antidug, samt et optisk korrekt visir, et ubetinget krav. Desuden, skal hjelmen være "lydløs" og velventileret. Træk, fra hage og nakke, tolererer jeg heller ikke. Kører man meget, bør vægten heller ikke være for høj. Det betyder desværre, at man må ofre 1.500-5.000 på en god hjelm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-12-2010, 11:13)Jps Skrev: ...idet man ikke behøver tage dem af, når man går ind i en butik ...

Det gør du da ikke alligevel, med mindre der er et hjelm forbudt skilt uden på døren. Så bortset fra banken, posthuset og visse benzintanke kan man bære hjelm overalt. At det så ser lidt dorky ud at bære hjelm mens man skubber en indkøbsvogn rund i supermarkedet er selvfølgelig en helt anden ting...

Blink med øjet
Svar
#7
(11-12-2010, 14:17)Runnerdude Skrev: Det gør du da ikke alligevel, med mindre der er et hjelm forbudt skilt uden på døren. Så bortset fra banken, posthuset og visse benzintanke kan man bære hjelm overalt. At det så ser lidt dorky ud at bære hjelm mens man skubber en indkøbsvogn rund i supermarkedet er selvfølgelig en helt anden ting...

Blink med øjet

Jeg går da ikke rundt med en fullface hjelm i en butik, og da slet ikke de steder der er "hjelm forbudt" skilte. Cool

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar


Forum spring: