Søg Garagen Hej Gæst! Register

Starter-Starter ikke.
#1
Hej min peugeot scooter startede fint i går i [/font]dag er den næsten død den hoster engang imellem når jeg bruger kick starteren.Tændrøret er vådt og der er karburatorsprit i tanken.En der har en ide om hvad der kan være galtFortvivlet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(06-12-2010, 12:01)Scoot Skrev: Hej min peugeot scooter startede fint i går i [/font]dag er den næsten død den hoster engang imellem når jeg bruger kick starteren.Tændrøret er vådt og der er karburatorsprit i tanken.En der har en ide om hvad der kan være galtFortvivlet


Hvis den har startspærre, kan det skyldes "fladt" batteri. Ellers, kan den bare være druknet. Hiv tændrøret ud, brug en lighter til at "tørre" tændrøret med, og tjek så, om der kommer gnist.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hej batteriet virker fint men den starter bedre med kickstarteren når den vil starte.Jeg prøvede osse at skifte tændrør ingen forskel ved ikke om der er gnist
Svar
#4
(06-12-2010, 12:42)Scoot Skrev: Hej batteriet virker fint men den starter bedre med kickstarteren når den vil starte.Jeg prøvede osse at skifte tændrør ingen forskel ved ikke om der er gnist
Det må du lige finde ud af Blink med øjet . Ud med tændrøret. Sæt hætten på, og hold tændrøret mod noget, der har forbindelse med stel, f.eks. topstykket. Er der ikke gnist, så skru tændrørshætten af, og tjek, at "trådene" i kablet, kommer helt ud til enden af kablet. Hvis ikke, så klip en cm af kablet, og prøv herefter, om der kommer en gnist fra kablet, når du holder det mod stel - brug en isoleret tang, til at holde kablet med Grin .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hej Grin nu har jeg tjekket tændrørs hætte og kabel det ser fint ud tændrøret er nyt men der er ingen gnist det er en ny scooter kan det være kondens i spolerneNeutral
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kunne godt lyde som om din stator trænger til udskiftning.

Først bør du tjekke om CDI og tændspole virker. Hvordan du måler disse kan jeg ikke helt svare dig på, men statoren skal du udmåle med et multimeter sat til 2k ohm, med den ene pol i ledning til tænding og den anden løst på en af spolerne. Du skulle meget gerne have et tal mellem 700-800 ellers skal din stator udskiftes.

Sådan er det ihvertfald på min egen - hvis jeg er gal på den, så ret mig endelig.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#7
Tak for svareneGrin
Svar
#8
Hej tændingen virker der er fin gnist i tændrøret havde glemt side støttefoden var nede ups Griner
i dag har jeg trådt længe på kick starteren men den starter ikke den hoster kun.
Jeg har prøvet at dække af for luften der kommer benzin op i karburatoren det virker på en pgo om vinteren.Tændspolen og cdi'en er tør.Svinghjulet kunne jeg ikke få af men der er tørt rundt om.Kom osse et skvat karburatorsprit i tanken.Jeg vil prøve med dieselstart
Svar
#9
I dag startede den to gange i træk og så ellers død igen.Tændrøret er vådt når jeg tager det ud og det ser ud til at gniste fintFortvivlet prøvede osse med et andet tændrør og gjorde elektrode afstanden mindre det har virket indtil nu.Diesel start ser ikke ud til at virke har sprøjtet det ind i luftfilter karburator og studs.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-12-2010, 11:18)Scoot Skrev: I dag startede den to gange i træk og så ellers død igen.Tændrøret er vådt når jeg tager det ud og det ser ud til at gniste fintFortvivlet prøvede osse med et andet tændrør og gjorde elektrode afstanden mindre det har virket indtil nu.Diesel start ser ikke ud til at virke har sprøjtet det ind i luftfilter karburator og studs.

Hvis elektrodeafstanden skal være mindre, end ca. 0,6mm, så er enten tændrør, tændspole, eller stator ved at være defekt. Den har vel ordentlig stelforbindelse?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Ja stelforbindelsen er fin.Hvis jeg sætter nyt tændrør i så kører den ikke langt før den får sværere ved at starte men hvis elektrode afstanden mindskes lidt så starter den med det samme.Vil det hjælpe at købe en tændspole som afgiver dobbelt så mange volt? Kan det skade stemplet?Fortvivlet
Svar
#12
(08-12-2010, 12:51)Scoot Skrev: Ja stelforbindelsen er fin.Hvis jeg sætter nyt tændrør i så kører den ikke langt før den får sværere ved at starte men hvis elektrode afstanden mindskes lidt så starter den med det samme.Vil det hjælpe at købe en tændspole som afgiver dobbelt så mange volt? Kan det skade stemplet?Fortvivlet

Nu ved jeg ikke, om din firtakter kører med en jævnstrøms- eller vekselstrømscdi. Hvis den normalt ikke kan starte på kickstarteren, uden batteri, er det højst sandsynlig en jævnstrømscdi, der får strømmen direkte fra batteriet, og ikke generatoren. Dit problem kan i så fald skyldes, at dit batteri ikke er helt oppe på mærkerne. Kan den derimod normalt godt starte på kickstarteren, uden batteri, er det nok en vekselstrømscdi, der får strømmen fra generatoren. Uanset hvad, vil en tændspole, som f.eks. Narakus High Tension, der genererer dobbelt så mange volt, som standardtændspolen, hjælpe betydeligt på koldstarter. og iøvrigt spare dig for nogle "gnistudfald" ved fuld gas. Du kan samtidigt øge elektrodeafstanden en smule over de normale 0,6mm, så gnisten bliver større. Det kan i visse tilfælde give en bedre forbrænding, og derved også lidt mere effekt. Det skader hverken stempel eller cylinder.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: