Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vespa Caio
#1
Http://www.kgi.dk/product-12107-3535.php
Passer den direkte på en Piaggio Vespa Caio, eller skal man modificere gevindet ? Smil
(Den er vist fra 88)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(02-12-2010, 18:15)peeter887 Skrev: Http://www.kgi.dk/product-12107-3535.php
Passer den direkte på en Vespa Caio, eller skal man modificere gevindet ? Smil
(Den er vist fra 88)

Den passer direkte på. Har selv en der ligner den på billedet på min SI.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#3
Okay nice Smil Så er den bestilt hjem Smil
Giver det noget topfart eller optræk at skifte ? (Den gamle udstødning er broke, så bliver nød til at skifte, men hvis det giver er det jo dejligt) Grin
Svar
#4
(02-12-2010, 19:18)peeter887 Skrev: Okay nice Smil Så er den bestilt hjem Smil
Giver det noget topfart eller optræk at skifte ? (Den gamle udstødning er broke, så bliver nød til at skifte, men hvis det giver er det jo dejligt) Grin

Det giver ikke alverden på en lovlig Vespa. På min gav den 1. jeg prøvede for en del år siden 3-4 km/t på toppen (en Proma City Power), men der var motoren også i fin stand. Det er den ikke mere, idet jeg tror min skal ha' nye lejer og den udstødning jeg har på nu, kan jeg ikke få til at få SI'en til at køre ordentligt med.

Måske får du samme problem. Du skal ihvertfald dyse en smule op (1-2 numre) Mener at standarddyse er "43 på de fleste Ciaomodeller, så en 44-45 ville være en god idé at prøve.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#5
Okay, jeg må ned og købe en større dyse. (Fik du noget optræk af det?)

Er der en måde man kan få lidt mere kick i sådan en ? Ikke alt for besværligt, da jeg ikke rigtig ved noget om den endnu :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(02-12-2010, 20:09)peeter887 Skrev: Okay, jeg må ned og købe en større dyse. (Fik du noget optræk af det?)

Er der en måde man kan få lidt mere kick i sådan en ? Ikke alt for besværligt, da jeg ikke rigtig ved noget om den endnu :P

Nej, optrækket kan man ikke gøre ret meget ved, andet end at tune den. Dvs. at bore plumben ud, og en større karburator ellers får du ikke optræk nok. Det er ikke nok at skifte til større eller mindre remtræk bagi.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#7
Den der plumb. hvis jeg nu bore den ud, + jeg skifter udstødning til den der jeg har sendt et link til.
Vil jeg så ikke få måske 10 kmt mere og lidt optræk ?
Og vil jeg skulle dyse yderelige op ved at bore plumben ud ?
Svar
#8
(02-12-2010, 20:43)peeter887 Skrev: Den der plumb. hvis jeg nu bore den ud, + jeg skifter udstødning til den der jeg har sendt et link til.
Vil jeg så ikke få måske 10 kmt mere og lidt optræk ?
Og vil jeg skulle dyse yderelige op ved at bore plumben ud ?

Den kommer nok til at rende de 50, når plumben er ude, og der skal altid dyses op, når plumben fjernes. Optrækket bliver også forbedret en del.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#9
Her står der lidt om tuning af Ciao:
http://knallert.tripod.com/Ciao.html

Jeg har en enkelt gang prøvet en 3.5 HK motor på SI'en. Det gav en fart af 65 km/t på speedometeret, men til gengæld så rystede knallerten a' H til, med den høje fart. Så ikke noget jeg vil anbefale.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay, så vil jeg prøve at få den fjernet Grin
Hvis jeg skifter udstødning + tager plumben ud hvor mange nummere skal man så dyse op ?
Og hvilken størrelse dyse har sådan en her ? kan se at der er en størrelse der hedder 5mm dyse
Svar
#11
(02-12-2010, 21:13)peeter887 Skrev: Okay, så vil jeg prøve at få den fjernet Grin
Hvis jeg skifter udstødning + tager plumben ud hvor mange nummere skal man så dyse op ?
Og hvilken størrelse dyse har sådan en her ? kan se at der er en størrelse der hedder 5mm dyse

De 5mm er størrelse på gevindet på dysen. Som jeg skrev tidligere er de fleste udstyret med en #43 (står på siden af dysen) og du skal nok op i nærheden af en dysestr. 50 hvis du også bore plumben ud. Og du skal evt. bruge dyser fra en Tomos Quattro, da Vespa Ciao ikke har dyser til sine modeller i størrelser over de 45, mig bekendt.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#12
Tror du ikke at scootershoppen i Horsens sælger sådan nogle dyser ? Smil
Svar


Forum spring: