Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
Netop kommet hjem fra en tur i Mørket - lyset fra Cometens lygter var meget svagere end de plejer og sikkert skal være, så det var rigtigt ubehageligt at køre hjem!
Hvad kan problemet været - bremselyset ser OK i samme lygte som baglygten og blinklyset virker også OK ser det ud til, lyset i instrumentbrættet er ligeledes svagere - nogen bud, en sikring måske ?
Jeg har ikke målt på batteriet endnu...
Hygge hejsa.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
01-12-2010, 19:21
(Dette opslag var sidst ændret: 01-12-2010, 19:25 af barden.)
(01-12-2010, 18:57)Skimester Skrev: Netop kommet hjem fra en tur i Mørket - lyset fra Cometens lygter var meget svagere end de plejer og sikkert skal være, så det var rigtigt ubehageligt at køre hjem!
Hvad kan problemet været - bremselyset ser OK i samme lygte som baglygten og blinklyset virker også OK ser det ud til, lyset i instrumentbrættet er ligeledes svagere - nogen bud, en sikring måske ?
Jeg har ikke målt på batteriet endnu...
Bremselys og Blinklys kører direkte på batteri (DC), derfor er de ok.
Alle de andre kører på AC der leveres fra stator. Men måske er lys spolen i stator blevet fugtig, så der er lækstrøm?.
Ellers er der spændingsregulatoren, der måske kan lave løjer.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Alle mine lygter/pærer kører, så vidt jeg ved, på jævnstrøm (DC)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
01-12-2010, 20:48
(Dette opslag var sidst ændret: 01-12-2010, 21:13 af barden.)
(01-12-2010, 20:30)kragen Skrev: Alle mine lygter/pærer kører, så vidt jeg ved, på jævnstrøm (DC)
Hmm. Ved ikke helt om jeg vil overgive mig. . Jeg vil da mene der kommer vekselstrøm ud af stator (2) som AC, og som spændingsregulatoren laver om til jævnstrøm, og dermed bla. lader batteriet, som blinklys, stoplys og instrumenter får strøm fra.
[attachment=191]
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
01-12-2010, 21:15
(Dette opslag var sidst ændret: 01-12-2010, 21:23 af Skimester.)
Hmm, jeg har tænkt lidt - kan det være dårlig stelforbindelse
Hvis det er fugt i stator, så kan det vel tørres væk...
Og hvordan kommer der fugt derind
Hygge hejsa.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Mine blink, bag, stop og positionslygter får jævnstrømmen direkte fra batteriet. Mine forlygter får jævnstrømmen fra ensretteren og spændigsregulatoren, der så får srtrømmen (vekselstrømmen) fra generatoren . Du skulle bare drilles lidt .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
01-12-2010, 21:21
(Dette opslag var sidst ændret: 01-12-2010, 21:21 af barden.)
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
01-12-2010, 22:08
(Dette opslag var sidst ændret: 01-12-2010, 22:09 af Skimester.)
(01-12-2010, 21:21)barden Skrev: Fint med drillerier.
Mmmm, drillenisser , det er ikke lige det, at jeg håber er inde i min Comet.
Jeg prøvede lige at starte den. Problemet er der stadig
Hvis det er fugt kan det vel tørres væk og jeg har nu lagt en 2KW varmeblæser under maskinen, så den blæser op under motorrummet og åbnet saddelrummet samt låget ned til motorrummet...
Forøvrigt får jeg først lys i lygterne når motoren kører.
Hygge hejsa.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Hvis det ikke hjælper med varmen, kunne du også prøve at skifte pæren...
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(01-12-2010, 22:08)Skimester Skrev: Mmmm, drillenisser , det er ikke lige det, at jeg håber er inde i min Comet.
Jeg prøvede lige at starte den. Problemet er der stadig
Hvis det er fugt kan det vel tørres væk og jeg har nu lagt en 2KW varmeblæser under maskinen, så den blæser op under motorrummet og åbnet saddelrummet samt låget ned til motorrummet...
Forøvrigt får jeg først lys i lygterne når motoren kører.
Ja prøv at tørre den igennem, så de &%# nisser kommer ud. Ved ikke om det kan være en dårlig stelforbindelse, som du skrev.
Det er normalt at der først kommer lys når motoren kører.
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
(01-12-2010, 23:48)barden Skrev: Ja prøv at tørre den igennem, så de &%# nisser kommer ud. Ved ikke om det kan være en dårlig stelforbindelse, som du skrev.
Det er normalt at der først kommer lys når motoren kører.
2½ times tørring i mit lukkede skur gjorde desværre ikke forskellen, mon det kan køres væk...
Hvordan vil en dårlig stelforbindelse påvirke lyset fra for- og baglygten, kan det passe med nedsat lysstyrke
Hygge hejsa.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
02-12-2010, 01:24
(Dette opslag var sidst ændret: 02-12-2010, 01:26 af barden.)
(02-12-2010, 01:08)Skimester Skrev: 2½ times tørring i mit lukkede skur gjorde desværre ikke forskellen, mon det kan køres væk...
Hvordan vil en dårlig stelforbindelse påvirke lyset fra for- og baglygten, kan det passe med nedsat lysstyrke
Tror den skal tørre meget mere, hvis det altså er det.
Nedsat lysstyrke kan også være en defekt i lyskontakten, så noget af strømmen lækker til stel via, typisk en 5.9ohms modstand. (Krybestrøm). Check også spændingsregulator i stikket og til stel.
Det kan nok være lidt af hvert, du må igang med et større eftersyn.
|