Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight 2
#1
Hejsa BS.

Jeg har et problem.

Når jeg skal montere min nye BCD Extreme bagplade sidder der en "el-ting" i vejen, der går en ledning ned til tændrøret fra "el-tingen".

Hvad er denne "el-ting"? Kan jeg flytte den så jeg kan få min bagplade på?

Tak på forhånd!

PS. Det skal siges at det er en 45 km/t scooter, har det noget at sige?


Vedhæftede filer Billed(er)
           
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(27-11-2010, 15:27)Ruben K N Skrev: Hejsa BS.

Jeg har et problem.

Når jeg skal montere min nye BCD Extreme bagplade sidder der en "el-ting" i vejen, der går en ledning ned til tændrøret fra "el-tingen".

Hvad er denne "el-ting"? Kan jeg flytte den så jeg kan få min bagplade på?

Tak på forhånd!

PS. Det skal siges at det er en 45 km/t scooter, har det noget at sige?

Det er din tændspole, den kan du bare flytte, uden problemer.


Svar
#3
Fedt.

Har du nogle forslag til hvor man kan flytte den hen? og hvordan man kan få den til at sidde fast?

Det skal siges, at skruen sidder meget hårdt fast, og skruetrækkeren smutter ud at skruen når jeg vrider til. Nogle tips til hvordan man løsner sådan en skrue?

TAK
Svar
#4
(27-11-2010, 15:44)Ruben K N Skrev: Fedt.

Har du nogle forslag til hvor man kan flytte den hen? og hvordan man kan få den til at sidde fast?

Det skal siges, at skruen sidder meget hårdt fast, og skruetrækkeren smutter ud at skruen når jeg vrider til. Nogle tips til hvordan man løsner sådan en skrue?

TAK

Så må du nok bore skruen ud. Ved ikke lige hvordan en speedfight ser ud inden under skjoldene, men på men på min Elyseo har jeg forlænget den grønne og gule ledning, og flyttet den hen lige bag batterikassen, i læ for skidt og møj. Smil


Svar
#5
Kan se du mangler afdækningen bag ved tændrøret.

http://www.speedline.dk/da/scooter/afdae...md-734256/

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så der ikke sprøjter skidt på tændrører?
Svar
#7
(27-11-2010, 15:57)Ruben K N Skrev: Så der ikke sprøjter skidt på tændrører?

Ja, og så det ikke sprøjter ind over blæserkappe og choker.


Svar
#8
Den plade, har desværre for vane, at falde af på Peugeot modellerne. Men vigtig, det er den - ellers kører du nok ikke ret langt Smil
Svar
#9
Hm, det må jeg lige få kigget på Blink med øjet

MEN, jeg kunne stadig godt bruge nogle råd om det med den skrue der? Jeg har sprayet
WD-40 på den nu. Andre foreslag?

Hvad med olie på scootere? Der er selvfølgelig 2 takts olie og bremsevæske. Er der andre Olier eller væsker man skal holde øje med? Og som sommetider skal skiftes ud?

tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(27-11-2010, 16:24)Teddy Skrev: Den plade, har desværre for vane, at falde af på Peugeot modellerne. Men vigtig, det er den - ellers kører du nok ikke ret langt Smil

Ja, hvis man ikke klikker den ordentlig på. Men det er lidt lala, den løsning. Smil




Svar
#11
(27-11-2010, 17:59)Ruben K N Skrev: Hm, det må jeg lige få kigget på Blink med øjet

MEN, jeg kunne stadig godt bruge nogle råd om det med den skrue der? Jeg har sprayet
WD-40 på den nu. Andre foreslag?

Hvad med olie på scootere? Der er selvfølgelig 2 takts olie og bremsevæske. Er der andre Olier eller væsker man skal holde øje med? Og som sommetider skal skiftes ud?

tak.

Jamen længere oppe skrev jeg at du må bore den ud, den skrue. Hvis ikke du kan løsne den med noget ordentlig værktøj.

Der er kun det 2T olie du har beskrevet der skal påfyldes. Gearolie skal bare toppes op, hvis det mangler. En Speedfight 2 har vist ikke længere aftapningsskrue. Er det en AC eller LC model du har?


Svar
#12
Speedfight 2 AC.

Men gearolie, hvor fylder jeg det på? Toppes betyder vel at man lige skal smide en sjat på en gang imellem?

Svar


Forum spring: