Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiken: Ulykker er vores egen skyld
#25
En agility er originalt lavet til at køre med 80ccm. Jeg kører med 90ccm. Jeg er udemærket godt klar over at hvis jeg bliver stoppet ligger der en bøde og venter og det er et valg jeg tager. Det er måske ikke det rigtige, men jeg tager konsekvensen af min handling.

Hvis jeg fik lov til at bestemme ville jeg stoppe de meningsløse knallert razziaer og bruge de penge på at gi et bedre undervisnings tilbud/kørekort. Straffen for at køre ulovligt eller hensynsløst skulle sættes drastisk op og indføre den såkaldte 45 som en lille mc UDEN ring som man kunne tage kortet til som 16årig. 16årige må godt trucke rundt i byen i en 4tons tung traktor (hvis man har kortet), men kører man 50km/t på vejen på en scooter (følger trafikken) bliver man stoppet (overdrevet lidt Smil ).

Undervisning, ansvar og respekt for køretøjet er vejen frem. Lallede statistikker og tungere restriktioner opfordrer nærmest de unge til at sætte sig imod reglerne og der går det helt galt. Først en scooter, så tager vi lige landevejen med 150km/t i en bil...
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(26-11-2010, 06:29)Havoc Skrev: En agility er originalt lavet til at køre med 80ccm. Jeg kører med 90ccm. Jeg er udemærket godt klar over at hvis jeg bliver stoppet ligger der en bøde og venter og det er et valg jeg tager. Det er måske ikke det rigtige, men jeg tager konsekvensen af min handling.

Hvis jeg fik lov til at bestemme ville jeg stoppe de meningsløse knallert razziaer og bruge de penge på at gi et bedre undervisnings tilbud/kørekort. Straffen for at køre ulovligt eller hensynsløst skulle sættes drastisk op og indføre den såkaldte 45 som en lille mc UDEN ring som man kunne tage kortet til som 16årig. 16årige må godt trucke rundt i byen i en 4tons tung traktor (hvis man har kortet), men kører man 50km/t på vejen på en scooter (følger trafikken) bliver man stoppet (overdrevet lidt Smil ).

Undervisning, ansvar og respekt for køretøjet er vejen frem. Lallede statistikker og tungere restriktioner opfordrer nærmest de unge til at sætte sig imod reglerne og der går det helt galt. Først en scooter, så tager vi lige landevejen med 150km/t i en bil...

Man må IKKE køre rundt i byen på traktor, medmindre man har et sagligt ærinde Blink med øjet Dvs, du må ikke køre ind for at købe en liter mælk, men du må godt køre ind til maskinstationen for at skifte dæk Blink med øjet
PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#27
(26-11-2010, 06:29)Havoc Skrev: Hvis jeg fik lov til at bestemme ville jeg stoppe de meningsløse knallert razziaer og bruge de penge på at gi et bedre undervisnings tilbud/kørekort. Straffen for at køre ulovligt eller hensynsløst skulle sættes drastisk op...

"Sættes drastisk op"? I batragtning af at den typiske bøde ligger fra 10.000 til 15.000 anden gang man bliver stoppet - lidt afhængigt af hvor meget man har investeret i den maskine de tager - hvad synes du så at den skulle sættes op til? 30.000? 40.000? Fængsel? En bil som kører 180 km/t på landevej slipper i dag med 7000,-... vi er allerede oppe omkring det dobbelte.
Svar
#28
(26-11-2010, 13:35)Runnerdude Skrev: "Sættes drastisk op"? I batragtning af at den typiske bøde ligger fra 10.000 til 15.000 anden gang man bliver stoppet - lidt afhængigt af hvor meget man har investeret i den maskine de tager - hvad synes du så at den skulle sættes op til? 30.000? 40.000? Fængsel? En bil som kører 180 km/t på landevej slipper i dag med 7000,-... vi er allerede oppe omkring det dobbelte.

Ja, og så lige det rent principielle i, at konfiskationsreglen, når det gælder knallerter, gør grin med både Menneskerettighederne og ejndomsrettens ukrænkelighed medfør Gundlovens § 73, stk. 1. Ond .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#29
Og hvorfor gør den så det ?

Folk der konstant kører bil uden kørekort eller med sprit i blodet mister også deres bil, så hvad er forskellen ?

Du piver over at miste en maskine til 10-15000 kr, hvad så med folk der mister en bil til 2-300000 ?

Vi ved sq udemærket det er ulovligt at pille ved maskinerne, men gør det alligevel, men straffen kan man sjovt nok kun pive over, det giver mig fandme dårlig smag i munden !

Jeg troede det var fornuftige mennesker herinde, jeg tog da vist åbenbart ret så grusomt fejl.

Det kan ikke siges bedre end det her !

Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(26-11-2010, 14:14)DarkSide Skrev: Og hvorfor gør den så det ?

Folk der konstant kører bil uden kørekort eller med sprit i blodet mister også deres bil, så hvad er forskellen ?

Forskellen er forbrydelsens grovhed og den potentielle skadevirkning på omgivelserne Dark. Det er ikke usædvanligt at et biluheld koster sagesløse menneskers liv og førlighed, og spritbilister er direkte årsag til en uforholdsmæssig stor andel af de dræbte i trafikken hvert år. Ulovlige knallerter er stort set ufarlige for alle andre end føreren selv... og det ikke engang direkte, men kun indirekte i forbindelse med uforsvarlig kørsel (højere hastighed kan potentielt forværre en ulykke).


(26-11-2010, 14:14)DarkSide Skrev: Du piver over at miste en maskine til 10-15000 kr, hvad så med folk der mister en bil til 2-300000??

Set i forhold til bødestørrelserne på andre områder virker det skævt. Du skal lave meget grov kriminalitet for at komme bare i nærheden af 15.000,-. Men bortset fra dette, så hører det med til billedet at mange knallertkørerer befinder sig i en økonomisk svag gruppe - studerende, pensionister eller andre på overførselsindkomst. En femcifret "bøde" kan ramme særdeles hårdt hvis man har vendt burgere eller sorteret flasker i et år for at kunne købe scooteren.


(26-11-2010, 14:14)DarkSide Skrev: ...en straffen kan man sjovt nok kun pive over, det giver mig fandme dårlig smag i munden !

Jeg foretrækker "klage" snarere end "pive" og jeg synes også at ordet "overgreb" passer bedre end "straf".


(26-11-2010, 14:14)DarkSide Skrev: Jeg troede det var fornuftige mennesker herinde, jeg tog da vist åbenbart ret så grusomt fejl.

Nej, det gjorde du ikke. Det er da sund fornuft at slå ned på magtmisbrug og klage over uretfærdigheder i samfundet. Hvis vi bare opfører os som en kvægflok og tier stille sker der jo aldrig noget, vel?
Blink med øjet
Svar
#31
Hold da kæft du er direkte latterlig at høre på!

Ved du hvad, don't do the crime if you can't do the time, så nemt kan det siges !

Kan man ikke tåle at miste sin maskine, så kunne man jo overveje at køre lovligt istedet for ikke ?

Tag dig dog sammen, jeg tror ikke du er voksen nok til at stå ved dit eget ansvar, men vil hellere pive over det.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#32
Jeg synes der er mange fornuftige mennesker herinde. Fordi man ikke er enig i en lovgivning gør da ikke folk ufornuftige, ej heller fordi man bryder den.
Det hele skal vel vejes op i mod virkeligheden? Ellers bliver det hele hurtigt for sort - hvidt uden plads til nuancer.

Jeg tror flertallet herinde er bedre "uddannet" rent teknisk og erfaringsmæssigt, til at kunne køre meget hurtigere på deres 30 og 45 knallerter, end hvad den egentligt må i følge loven.

For at få de unge og knap så erfaren knallertfører, til at blive mere seriøs i trafikken, tror jeg kun uddannelse er den eneste rigtige vej. De skal have respekt for trafikken og deres køretøj. Jeg kan godt sætte mig ind i at en 16 årig ikke har "respekt nok" for et stykke køretøj der kun må tøffe afsted med 25km/t + kombineret med den grinagtige knallertbevis som man skal have.

Det skal gøres meget mere seriøst og så kan en højere hastighed også tillades.

De der er tabt bag en vogn og er uden for pædagogisk rækkevidde kan man jo aldrig sikre sig i mod, uanset hvor mange love og regler man laver. Vil man bryde dem og kører hasarderet så kan man jo gøre det.


Mvh
Stig

Svar
#33
(26-11-2010, 14:51)DarkSide Skrev: Hold da kæft du er direkte latterlig at høre på!

Ved du hvad, don't do the crime if you can't do the time, så nemt kan det siges !

Kan man ikke tåle at miste sin maskine, så kunne man jo overveje at køre lovligt istedet for ikke ?

Tag dig dog sammen, jeg tror ikke du er voksen nok til at stå ved dit eget ansvar, men vil hellere pive over det.

Synes du virkelig at mine argumenter er så meget ved siden af Dark? Mener du, at det er bedre at bøje sig forover og lade folk sparke så meget de lyster?


(26-11-2010, 14:52)SLK Skrev: For at få de unge og knap så erfaren knallertfører, til at blive mere seriøs i trafikken, tror jeg kun uddannelse er den eneste rigtige vej. De skal have respekt for trafikken og deres køretøj. Jeg kan godt sætte mig ind i at en 16 årig ikke har "respekt nok" for et stykke køretøj der kun må tøffe afsted med 25km/t + kombineret med den grinagtige knallertbevis som man skal have.

Det er også lidt i den retning jeg mener der skal til. Min erfaring er, at hvis man giver folk ansvar resulterer det i mere ansvarlighed - uanset alder. Omvendt undergraver sporadisk og unfair lovgivning med lige så usvigelig sikkerhed respekten for loven. "Hårdt mod hårdt" er en filosofi som skal bruges med omtanke... "noget for noget" giver oftest bedre resultater.

Cool


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: