Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så døde Runneren :S
#1
Hej allesammen,

Så døde runneren for liv (Ikke smadret eller ødelagt, vil bare ikke starte)
Jeg havde scooteren ude i Tirsdags for at komme i skole, og det gik fint, bortset fra at gaskablet sætter sig her i kulden, men da jeg kom ud efter skole, måtte jeg stå i et kvarter med elstarter for der kom liv i den igen, så jeg tænkte at jeg ville stille den indendørs i et døgns tid, og så her til aften ville jeg lige smøre kablet så gassen ikke satte sig, men ak ve og vel, den startede ikke, tømte batteriet for strøm, og har ikke fået liv i den endnu. :S

Nogle af jer der har et svar på hvad det eventuelt er ? Der kommer benzin nok, gnister fint blåt, den vil bare ikke trække sig selv hurtig nok rundt (Har ikke prøvet med kickstart da jeg ikke har en pedal liggende) Og så er der Sprit i tanken, som den har kørt fint med indtil videre Smil

Mvh. 2hvybg3yb

UPDATE 3/1-11

Nu har scooteren bare stået udendørs hele vinteren da jeg ikke har kunne få den fri af alt sneen, men idag fik jeg så scooteren frem Grin og det var ikke et just godt gensyn desværre. Jeg kan endnu ikke få den til at køre ordentligt, den tager max 50 km i timen med en 6.900 omdr. ved fuld gas, og med den gamle udstødning tog den ca. 7.2-7.300 omdr. Smil

Jeg kører med en dyse 78, 3x 5.5 g og 3 x 8 g's ruller, Giannelli Go udstødning, Polini Sport cylinder.

Jeg kan simpelthen ikke få den til at køre ordentligt, kan det være fordi den har for stor kompression, da jeg max kan få cylinderen til at køre rundt en enkelt gang eller to rundt når jeg træder hårdt i kickstarteren, og med elstart skal jeg køre i en 5-10 minutter og give lidt gas indimellem før den bare vil starte i en 5-10 minutter :S

Nogle der har nogle foreslag på hvad pokker der kan være galt ?

Mvh. 2hvybg3yb
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ja drop at prøv med elstart, og få lavet din kickstarter, det er det eneste der holder 100% her til vinter Smil

Jeg har flere gange oplevet at elstart ikke ville starte maskinen, men derimod sprang den igang efter første kick Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Så må jeg stjæle den var Vespaen Grin haha, jeg fuskede lidt med noget anti tyveri Smil så de små sataner skal have en rørtang med for at få gang i den uden ledningsnet fusk Smil Jeg må stjæle den imorgen, ellers er det jo et godt tidspunkt at få renoveret den Smil lige få det hele renset og set igennem Smil Jeg får fat på sådan en pedal og så vender jeg tilbage igen Blink med øjet
Svar
#4
El-starteren trækker en ret kraftig strøm og kan derfor trække batterisspændingen ned. Hvis batteriet er meget koldt, halv-fladt eller gammelt kan spændingen komme så langt ned at gnisten bliver for svag til at tænde ordentligt når starteren kører. Har du prøvet at sætte batteriet til ladning?
Svar
#5
Nej egentlig ikke Smil det ryger den nu så, Smil og hvis jeg skal til at fejlfinde den for derefter lave det, så kommer den til salg, for så har jeg haft problemer nok med den her scooter Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Desværre, et fuldt opladet batteri, og en kickstarter virkede ikke, men hvis jeg kørte på elstart og derefter sparkede hurtigt, flere gange i træk på kickstarteren kom den op og næsten kunne tænde, der kom lys i displayed, men den fik ikke fat desværre :S

Så jeg må jo nok tømme tanken og få renset karburatoren, for at sikre mig det ikke er Vand/olie/sprit blandingen der driller :S
Svar
#7
(25-11-2010, 15:48)2hvybg3yb Skrev: Desværre, et fuldt opladet batteri, og en kickstarter virkede ikke, men hvis jeg kørte på elstart og derefter sparkede hurtigt, flere gange i træk på kickstarteren kom den op og næsten kunne tænde, der kom lys i displayed, men den fik ikke fat desværre :S

Så jeg må jo nok tømme tanken og få renset karburatoren, for at sikre mig det ikke er Vand/olie/sprit blandingen der driller :S

Er der ikke benzin på? Målløs

PGO PMX Sport - 14000 km. Købt d. 27/07/11 :)
Svar
#8
Jo selvfølgelig da Jep Blink med øjet Men jeg har jo blandet lidt olie i tanken pga. tilkørsel af cylinder, og kudt sprit mod de koldemorgener, og så har min runner haft et lille problem med at tage vand ind af benzindækslet Smil sidste vinter tømte jeg 5 cm af en ½ L cola vand af :S
Svar
#9
Runneren er stadig død, jeg er ved at oplade batteriet for 4 gang, og så skal jeg få renset tanken så jeg er sikker på det ikke er samme problem som sidste år,

Nogle af jer der ved hvor man kan købe det der karburator & Tank rens henne ? Smil Helst 2 takt Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(02-12-2010, 04:24)2hvybg3yb Skrev: Nogle af jer der ved hvor man kan købe det der karburator & Tank rens henne ? Smil Helst 2 takt Grin

Det er da nok bare at tappe den gamle benzin af og - hvis du vil være ekstra grundig - skylle efter med en liter frisk benzin. Der er mig bekendt ingen grund til at købe noget special-produkt. Karburator plejer jeg at rense i almindelig terpentin... assisteret af en lille børste og en "trykluft på dåse"......

Cool
Svar
#11
Så fik jeg gang i den igen (Midlertidigt) Jeg tappede 2 L af tanken ned i en tom Cola flaske, og som jeg havde regnet med var der 3 cm i bunden der var rent vand, samme problem som sidste år Smil Og så tror jeg til dels at det er en utæt udstødning kombineret med en for stor dyse, at den ikke kan stå i tomgang.

Jeg vil lade den stå denne sæson over, så jeg kan få renoveret den Smil Jeg regner med at købe en ny udstødning til Januar, få renset tanken, og rengjort karburatoren og dyset den rigtig ind Blink med øjet Jeg får nemlig næsten ikke noget tryk på udstødningsgasser selvom den tager 8000 o/m Smil

Det må jo det der skal til Blink med øjet nogle af jer derude der bor på falster der har en colortune liggende jeg kan låne ? Smil
Svar
#12
Så blev udstødningen udskiftet, og det hjalp desværre ikke på problemet :S

Er der nogle af jer der har en ide til hvad der er galt ? evt. dysen :S

Jeg kører med et Polini Sport 70 ccm sæt, Giannelli Go udstødning, standart filter, nålen i samme hak som fra ny, dyse 74.

Jeg vil skyde på dysen er for stor, men det mærkelige er at den har kørt fint med den dyse,
Så tror jeg skal ned i en 68ér eller 70ér, hvad kører i andre med ? Smil
Svar


Forum spring: