Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så døde Runneren :S
#13
UPDATE Grin

Så kom der igen liv i runneren, af en eller anden akavet årsag er scooterfeen kommet tidligt i år Smil Jeg gik ud og troede det var et forgæves forsøg på at få den startet, men efter 2 min på elstart og et par kickstarts undervejs så hoppede den igang, den kan ikke stå i tomgang, men tager fint omdrejninger. Jeg valgte samtidig at gå fra en dyse #74 til en #70ér, den kan stadig ikke stå i tomgang, men hva faen det gavner jo miljøet når den ikke står og kører Smil Så kan jeg komme på arbejde og få solgt lidt krudt til nytåret Blink med øjet

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Det er ikke hoved dyssen som styrer tomgangen det er tomgangs dyssen og tomgangs skruen den skal du skrue længerer ind jeg vil tro at dysse 70 er for lille til et 70cc sport kit vil nok sige enten 78-80 i hoved dysse, du vil med ganti få en varme sætning før eller siden og smaderer cylenderen GræderKed af det.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#15
Det mærkelige er bare at den kører bedre med en 70ér end en 74ér :S men jeg overvejer at købe en colortune så jeg kan finde den rigtige dyse Grin Jeg har haft tomgangsdysen helt inde og helt ude, men med ingen indvirkning, (scooteren står i et rum der er 15-17 grader)
Svar
#16
Hvad kører du med på din runner af dyse og opsætning ? Smil
Svar
#17
Jamen jeg kører med Polinni Crosa 70 CC Ac luftkølet, 19mm Ital Racing kaburator, Sito Plus udstødning, Luftfilterkassen fra den gamle model Runner den store filter kasse og malossi luftfilter svamp, jeg har så skiftet primær gearing og seckundær gearing, mener er jeg har dysse 82 i den kaburator, Malossi multivar variator 5 grams ruller ,Malossi Fly kobling ,trykfjeder som følger med til variatoren er sat i, kører med standard rem skiver og standart koblings klokke.
Grundet vejeret kører jeg ikke pt for jeg har et Sava dæk bag på og det kan ikke stå fast i sneen.
Min tomgang står pt lidt for højt så det skal justeres når at det bliver vejr til at kører igen jo.
Men du skal også lige være opmærksom på at der er en luft skrue på kaburatoren og hvids den heller ikke er stillet ordenligt så kan du dysse om så tosset du vil og den vil stadig kører dårligt.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Ja, det har jeg været ude for en enkelt gang, lige pt står den 2,75 omgang ude fra bund, Smil
Svar
#19
(09-12-2010, 08:57)2hvybg3yb Skrev: Ja, det har jeg været ude for en enkelt gang, lige pt står den 2,75 omgang ude fra bund, Smil

Det er måske lige i overkanten Fortvivlet. Grundindstillingen er 1½ gang ud for både tomgangs- og blandingsskruer på totaktere Kommer man meget mere, end 1 omgnang væk fra grundindstillingen, er der normalt noget galt med f.eks. dyse, indstilling af "pinden", eller luftindtaget.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
Jamen så må den jo rettes Grin jeg får købt dyse #78-80-82 her idag, og får den indstillet ordentligt Smil Jeg kan også godt mærke den ikke er helt i topstand med 70éren i Grin den kører 35-50 med den i Grin og før kørte den 70 ca, Smil

Men det med yderligere finindstilling må vente da jeg er igang med eksamensopgave som skal afleveres onsdag Grin så mangler lige 14 sider endnu Grin
Svar
#21
Så fik du klaret det egentlige problem, men uden at vide hvorfor!! Hvis der har været vand i tanken og det har gjort at den ikke ville starte, så er det fordi, det selvfølgelig også er kommet ned i karburatorens svømmerhus. Da du skiftede dysse blev det tømt, derfor kører den nu.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg tømte den også før jeg skiftede dyse Blink med øjet det ville jo give sig selv når jeg tømmer tanken, Grin Men ellers ja Blink med øjet dyserne bliver skiftet når ham den gamle kommer hjem med dem, Smil Så smider jeg lige en update om det virker, og så får jeg lige indstillet tomgang og blandingsskruen Grin
Svar
#23
(09-12-2010, 10:33)kragen Skrev: Det er måske lige i overkanten Fortvivlet. Grundindstillingen er 1½ gang ud for både tomgangs- og blandingsskruer på totaktere Kommer man meget mere, end 1 omgnang væk fra grundindstillingen, er der normalt noget galt med f.eks. dyse, indstilling af "pinden", eller luftindtaget.

Jeg prøvede at justere begge, men til ingen nytte, jeg smed min gamle #74ér i igen, og så kører jeg i thansen og henter nogle nye idag,

Jeg var ude og køre igår, og den burde jo køre de 65-70+ km/t, men jeg kom max op på 52 km/t, så der er jo et eller andet helt galt her Blink med øjet jeg kan prøve at optage en video, hvis i kan høre hvad det evt. er. Smil

Svar
#24
Jeg kan på ingen måde få den til at køre ordentligt, ligemeget hvad jeg indstiller på blanding og tomgang sker der ingenting, og heller ikke med en dyse #80, jeg har uploadet et link på youtube, som i kan se her, og det er med fuld gas og en #80ér i,

http://www.youtube.com/watch?v=hEvnA4YB1SE

og den tager max 7000 omdr. og med #74 tager den 8500-9000 omdr.

Det irriterer mig virkelig at den ikke virker desværre, overvejer at sætte den til salg.
Svar


Forum spring: