Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nummerplade på 30ér?
#1
Hvis en forhandler har en PGO stående fra før reglen om plader på 30ér blev et krav, hva så?
Skal han have fat i papirer så der kan komme plader på den knallert der har stået i butikken i et lille år, eller kan den sælges som 30ér uden plade?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Alle knallerter skal have nummerplade


Fra 1. juli skal alle fabriksnye knallerter registreres



Hidtil har det kun været de såkaldte 45-knallerter, der skulle have en nummerplade bagpå. Men fra 1. juli skal ejere af nye knallerter, som højst må køre 30 kilometer i timen, også en tur på motorkontoret for at købe en nummerplade.

De nye regler indføres blandt andet for at give politiet bedre muligheder for at efterforske lovovertrædelser, hvor føreren af en lille knallert er involveret.

Det er kun fabriksnye knallerter, som købes den 1. juli eller senere, der skal udstyres med den nye, gule nummerplade. Nummerpladen koster 90 kroner.

Registreringspligten gælder dog ikke for invalideknallerter.


Senest opdateret: 6. juni 2006



læs selv mer her


http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?g...emenu/aaa/


håber det hjalp dig lidt
Svar
#3
Undskyld mit sprogbrug, men hvorfor f...... skriver de det her på deres side, når det ikke passer???
Citat: Alle knallerter skal have nummerplade. Citat slut.

For det passer jo ikke.

Og min scooterven har solgt en del scootere efter den 1/7 som han har haft stående på lager i op til et år, før den berømte dato uden plader. Han har selvfølgelig været på den lokale politistation, og spurgt om han måtte.
Svar
#4
citat lær at læs det helle inde du skriver ikke citat

Det er kun fabriksnye knallerter, som købes den 1. juli eller senere, der skal udstyres med den nye, gule nummerplade. Nummerpladen koster 90 kroner.

hvis du hade læst det helle ikke alså dem der kommer fra fabriken ikke dem der har ståret husk at læs og det er taget fra polities side så jeg føte det jo vider læs der undskyld min mode at skrive på
Svar
#5
Camailla Skrev:citat lær at læs det helle inde du skriver ikke citat

Det er kun fabriksnye knallerter, som købes den 1. juli eller senere, der skal udstyres med den nye, gule nummerplade. Nummerpladen koster 90 kroner.

hvis du hade læst det helle ikke alså dem der kommer fra fabriken ikke dem der har ståret husk at læs og det er taget fra polities side så jeg føte det jo vider læs der undskyld min mode at skrive på


Det er overskriften jeg hæfter mig ved. De skal ikke skrive ALLE knallerter, når der i teksten står noget andet. Det var det jeg mente. Smil

Og du skal da ikke undskylde din måde at skrive på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jamen så blev jeg så klog, en gammel kollega (staves det sådan?) vidste faktisk ikke hvad han måtte, så det er derfor jeg rodede med det.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Så det er slut med at købe en ny 45'er og lade den rulle som en 30'er.
Svar
#8
Energy Skrev:Så det er slut med at købe en ny 45'er og lade den rulle som en 30'er.

Ja men har det egentlig ikke været det et stykke tid, politiet kan vel kontakte importøren og spørge ud fra stelnummeret hvad der er hvad.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Lund Skrev:Ja men har det egentlig ikke været det et stykke tid, politiet kan vel kontakte importøren og spørge ud fra stelnummeret hvad der er hvad.

Jo egentligt, men i virkeligheden bliver den anmodning sjældent benyttet.
Noget med samarbejdet imellem dem ikke er en fast procedure. Det var noget andet hvis de havde samkørt stelnumrene i et fælles register, men det har de ikke.
Derfor har snyderiet med 45'ere som bliver til 30'ere via en alm. 30'er forsikring været ret udbredt,..ihvertfald her i Århus. Det samme gælder import af ikke kendte modeller, der er der blevet snydt i stor stil, og de grå importører har tjent en god slat på naive kunder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Jo egentligt, men i virkeligheden bliver den anmodning sjældent benyttet.
Noget med samarbejdet imellem dem ikke er en fast procedure. Det var noget andet hvis de havde samkørt stelnumrene i et fælles register, men det har de ikke.
Derfor har snyderiet med 45'ere som bliver til 30'ere via en alm. 30'er forsikring været ret udbredt,..ihvertfald her i Århus. Det samme gælder import af ikke kendte modeller, der er der blevet snydt i stor stil, og de grå importører har tjent en god slat på naive kunder.

Det er faktisk sært der ikke er lavet et register, det ville komme mange af de hushjørnesælgere til livs, jeg kender en som annoncerer vidt og bredt i DBA, han sælger alt mellem himmel og hav, bla scootere.

Jeg har hørt om flere der har købt hos ham, men har været nød til at få byttet scooteren igen, da det viste sig at være en 45ér, hvordan de så end har fundet ud af at det var en 45ér.

Da jeg i 90érne fik forhandlingen af Tomos fra det dengang heddende firma Scanpart, var ca 50% af de Tomos jeg solgte ikke blevet indregistreret, når de kom ind til service.

Der var flere af dem som havnede i kløerne på politiet da de kørte en 50-55 stykker, men jeg har aldrig hørt at noget hart fået at vide af politiet at det egentlig var en 45ér de kørte rundt på.

Jeg gad egentlig vide hvad der ville ske, hvis der blev rodet i stelnumrene ved en færdselsulykke?

Som du siger med de grå importører er helt korrekt, der er godt nok mange sære skabninger på de danske veje, se bare Honda CB 50, hvordan dælen får den lov at køre for politiet, det samme med f.eks Kinroad chopperen som kun sælges som 45, der har jeg set på nettet, at mange knægte under 18 fiser rundt på, jeg læste endda at en havde fået sælgeren til at skrive i papirerne der fulgte chopperen, at det var en 30ér.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
Ja, hvis både politi, importører (også de grå), og forsikringsselskaberne havde et fælles stelnummerregister, ville der ikke kunne fuskes noget i den retning.
Men den beslutning ligger nok på et højt plan, hvis det da nogensinde kommer på tale, det er sikkert noget heavy jurastof el. no'et.
Svar
#12
Energy Skrev:Ja, hvis både politi, importører (også de grå), og forsikringsselskaberne havde et fælles stelnummerregister, ville der ikke kunne fuskes noget i den retning.
Men den beslutning ligger nok på et højt plan, hvis det da nogensinde kommer på tale, det er sikkert noget heavy jurastof el. no'et.

Hvad så med de der køber en ny 30ér idag og piller den gule plade af den, hvordan pokker vil politiet bevise at pladen skal være der, de kan da ikke kræve at ejeren skal køre rundt med en kvittering på at han har købt scooteren før nummerpladeloven trådte i kraft?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: